Φέτος εμπνεύστηκα από το "Νηπιαγωγείο με φαντασία" και τη δουλειά της Βασιλικής, και είπα κι εγώ να ξεκινήσω την ενότητα για το χωριό και το νησί μας με ένα γράμμα. Όχι ένα τυχαίο γράμμα, ένα γράμμα κι ένα κουτί από τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.
Πριν ανοίξουμε το κουτί κάναμε μία έρευνα να δούμε πόσοι ξέρουν για τον Πυθαγόρα και πόσοι όχι. Φτιάξαμε ένα γράφημα-πίτα.
Συναρμολογήσαμε (πιο πολύ σαν παζλ) τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και διαπιστώσαμε πως τα τετράγωνα αλλά και οι κύβοι αν μπουν στη σειρά ή ο ένας πάνω στον άλλον μπορούν να φτιάξουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Έπειτα ξεκινήσαμε από ένα απλό σπιτάκι με σκεπή κι είπαμε να φτιάξουμε ένα χωριό με πολλά σπιτάκια στριμωγμένα. Το αποτέλεσμα ήταν το δέντρο του Πυθαγόρα (πάλι σαν παιχνίδι το αντιμετωπίσαμε).
Ειλικρινά μας άρεσε και το αισθητικό αποτέλεσμα.
Όπως καταλαβαίνετε από αύριο θα έχουμε τη γωνιά του Πυθαγόρα στην τάξη!!!
Συνεχίσαμε με μια ιδέα που είδα στη Μυρτώ (εδώ) και μου άρεσε πολύ. Βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πως ανήκει το χωριό στο νησί, το νησί στη χώρα, η χώρα στον πλανήτη. Δεν ανεβάζω τις διαφάνειες γιατί έχουν τοπικό χαρακτήρα αλλά συνιστώ να το κάνετε αν ασχοληθείτε με το θέμα. (Κι αυτό θα μπει στη γωνιά του Πυθαγόρα λόγω Πυθαγορείου).
Στο δέντρο της νέας γνώσης λοιπόν, κολλήσαμε τον φιλόσοφο που λένε ότι έβλεπε γύρω του αριθμούς, τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.
Παίξαμε άλλα 2 παιχνίδια. Μοιραστήκαμε σε 2 ομάδες (Σάμος-Πυθαγόρειο) κι έπρεπε να βρουν στα μπερδεμένα καρτελάκια τη δική τους λέξη (που είχα γράψει με διάφορες γραμματοσειρές).
Για να μαθαίνουμε σταδιακά και αξιοθέατα, όχι μόνο του χωριού μας αλλά και του νησιού μας, στο ίδιο χαρτί με βέλκρο, κολλήσαμε τις εικόνες από το χωριό μας και τις υπόλοιπες που ήταν από τα υπόλοιπα μέρη της Σάμου.
Τέλος τις επόμενες μέρες θα κάνουμε σταδιακά τα παρακάτω φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα που μπέρδεψε τα μαθηματικά του!!!