Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.
Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!
Καλή πλοήγηση!
Συνολικές προβολές σελίδας
6.5.15
4.5.15
Ένα βραβείο από Ισπανία!!!
Είχα τη μεγάλη χαρά και τιμή να λάβω ένα βραβείο από ένα ισπανικό μπλογκ, το : escueladeblanca.blogspot.gr της Blanca Lafarga. Ειλικρινά θέλω να την ευχαριστήσω ξανά (και στα ελληνικά) για την προτίμηση αλλά και την επικοινωνία μεταξύ μας - κι ας μη μιλάω γρι ισπανικά (ας είναι καλά ο μεταφραστής)!!!
Muchos besos Blanca! Gracias! ;)
Θέλω να μου επιτρέψετε να προωθήσω αυτό το βραβείο σε ιστολόγια που εγώ ανακάλυψα πρόσφατα (σχετικά) κι έχω ενθουσιαστεί από την όμορφη δουλειά που γίνεται. Τώρα για τους γνωστούς κανόνες προώθησης και αναφοράς, είναι στην ευχέρειά σας αν θα τους ακολουθήσετε ή όχι. Εγώ το έκανα γιατί έχω χαρεί πολύ με την ανακάλυψη των συγκεκριμένων ιστολογίων! (Η σειρά τυχαία!)
- Οδός Παραμυθιών της Θάλειας
- Ταξίδι με το αερόστατο του Νηπιαγωγείου της Δήμητρας
- 4ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης
- Νηπιαγωγείο Βλαχάτων
- Εδώ νηπιαγωγείο της Σοφίας
- 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης
- Μαγικό καπέλο
- Η κυρία Αταξία της Σοφίας
- Antonia's classroom της Αντωνίας
- Νηπιαγωγείο με φαντασία της Βασιλικής
- Μια ματιά στα χρονικά του Νηπιαγωγείου της Μαρίας
- Έλα να παίξουμε στο Νηπιαγωγείο της Χριστίνας
- Ιδέες για δασκάλους της Γαλήνης
- 1ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Κερατσινίου της Λίας
- Τα απειρωτάκια Α' Νηπιαγωγείο Παραμυθιάς
2.5.15
Γιορτή Μητέρας / Παπαδιαμάντης
"Το σκοτεινό τρυγόνι" - Παπαδιαμάντης
Με αφορμή τις διδακτικές παρεμβάσεις στις Τ.Π.Ε βρήκα και φέτος την ευκαιρία να δουλέψουμε στο νηπιαγωγείο το αγαπημένο ποίημα του Παπαδιαμάντη, "Το σκοτεινό τρυγόνι". (Δείτε εδώ πως το δουλέψαμε παλαιότερα καθώς και υλικό, συνδέσμους και φύλλα εργασίας).
Για αρχή σας ανεβάζω έναν πίνακα αναφοράς με λέξεις και εικόνες από το ποίημα (θα μας χρειαστούν και στην ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ανεβάσω σε επόμενη ανάρτηση) καθώς και τις κάρτες όπου τα παιδιά θα κληθούν να ενώσουν την εικόνα με την αντίστοιχη λέξη.
Βρήκα οπτικοποιημένο και το "Μοιρολόγι της Φώκιας" που είναι μικρό και συνάμα κατανοητό στα παιδιά.
Συνεχίζεται...
30.3.15
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Πραγματικότητες και απόψεις για το λύκο και τα 3 γουρουνάκια
- Φύλλα εργασίας σχετικά με τους ήρωες που ασχολούμαστε στα βιβλία που διαβάζουμε, είχα την τύχη να βρω (από πέρσι) στο βιβλίο "Παιχνίδια με το λύκο" της Μιχαηλίδου (Παπαδόπουλος).
- Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε τις αναγνώσεις κάναμε ξανά συγκρίσεις. Μας βοήθησαν πολύ οι πίνακες που είχαμε φτιάξει:
- Συζητήσαμε και απαντήσαμε στο εξής φύλλο, προσπαθώντας να τους εξηγήσω τη διαφορά του πραγματικού γεγονότος από την άποψή μας:
- Αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε πως κάθε ιστορία είναι μοναδική, πως όλοι έχουν και δίκιο και άδικο. Δίκιο έχουν τα γουρούνια που παραπονιούνται, δίκιο είχε και ο λύκος που τα κυνηγούσε γιατί πεινούσε. Δίκιο είχαν και τα λυκάκια που τα τρομοκρατούσε ο Ρούνι, άδικο είχαν και τα λυκάκια γιατί δεν του έδωσαν μια ευκαιρία και μόνο τον φοβόντουσαν. Δίκιο είχαν οι ήρωες του Πενάρτ αλλά και άδικο, να μη δίνουν ένα αυτόγραφο σε ένα λύκο. Κι άλλα χίλια πολλά. Μάλλον θα πρέπει να διαβάσουμε πολλά περισσότερα βιβλία με το λύκο για να αποκτήσουμε πληρέστερη γνώμη, όπως την Κοκκινοσκουφίτσα, τον Πέτρο και το λύκο, Τα 7 κατσικάκια αλλά και την Κατσίκα με τα 7 κατσικάκια (πάλι Πενάρτ).
- Εμείς χρησιμοποιήσαμε και το υλικό (βίντεο και παρουσίαση) που βρήκαμε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Κρήτης στο πρόγραμμα "Ο Λύκος των παραμυθιών και της φύσης".
Μήπως τελικά ο λύκος είναι ελαφρώς παρεξηγημένος γιατί εμείς μένουμε στα στερεότυπα, γιατί εμείς πάντα χρειαζόμαστε έναν κακό να υπάρχει κάπου εκεί στο βάθος; Γιατί όπως λέει και ο Καβάφης (παράφραση): "ήταν και οι βάρβαροι μια κάποια λύση, και τώρα τι θα κάνουμε δίχως βαρβάρους;".
Συμπλήρωσα στη γωνιά και την εξής ιδέα που είδα (εδώ) και μου άρεσε και περιλαμβάνει ουσιαστικά χρονική ακολουθία:
Φωτογραφηθήκαμε και σαν γουρουνάκια, ξεκινήσαμε και τη δική μας μακέτα.
Καταγράψαμε τι μπορεί να έλεγε ο λύκος πλέον (ιδέα εδώ)
Για την επίσημη μέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου προτείνω:
- Ο Βασιλιάς και το βιβλίο πουλί - δραστηριότητες
- Ο Θησαυρός του Βιβλιοπόντικα - κυνήγι θησαυρού - δραστηριότητες
- Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας - δραστηριότητες
- Τα 3 μικρά λυκάκια φύλλα εργασίας και δραστηριότητες με τα βιβλία
- Όλα τα βιβλία του De Pennart - δραστηριότητες
- Όλα τα βιβλία του Eric Carle - δραστηριότητες
- Ο Μαγικός κόσμος του παιδικού βιβλίου
- Ο μικρός Αναγνώστης
- http://www.childrensbooksonline.org/library-translations.htm
- http://sxolikivivliothiki.gr/
27.3.15
Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας : Κι αν όλα έγιναν αλλιώς; Τα 3 μικρά λυκάκια
Τα 3 μικρά λυκάκια - Το γουρούνι
Ανοίγοντας το κουτί του λύκου (υπήρχε η σχετική ανυπομονησία) βρήκαμε τα τρία βιβλία που ανέφερε στην επιστολή. Διαβάσαμε τα "3 Μικρά λυκάκια" και αναπόφευκτα κάναμε τη σύγκριση με τα 3 γουρουνάκια. Πολύ με βοήθησε εδώ το διάγραμμα Venn που βρήκα και μετέφρασα (δωρεάν) από το γνωστό πλέον Tpt.
Σας ανεβάζω και τα εξώφυλλα που είχα μέσα στις επιστολές.
Κι εμείς σε μεγάλο κανσόν θα κολλήσουμε πάλι σε διάγραμμα Venn τα παρακάτω:
Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές. Έτσι καταλήξαμε και σε άλλες περιπτώσεις του πως θα μπορούσε να εξελιχθεί μία ιστορία. Τότε διαβάσαμε και την ιστορία του Ιγκόρ που κυνήγαγε τα γουρουνάκια μουσικούς για... αυτόγραφο!!! (Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια - Πενάρτ). Συμπληρώσαμε το χάρτη πλοκής της ιστορίας (story map) που βρήκα και μετέφρασα στο χέρι, στο education.com.
Κι αρχίσαμε, κι αν το ένα; Κι αν το άλλο;
Τους έδωσα την ευκαιρία να ζωγραφίσουν διάφορες εκδοχές των ιστοριών με τους ήρωες αυτούς στα φύλλα (τα είχα σε χαρτόνι και έγχρωμο Α4).
Μέσα στο κουτί βρήκαμε υλικό για να φτιάξουμε τη γωνιά γουρουνιών (υπάρχει ήδη) και του λύκου. Τα παιδιά τώρα έχουν στη διάθεσή τους υλικό για να παίζουν την ιστορία σε όποια εκδοχή θέλουν (κι ακόμα δεν έχω φανερώσει γαντόκουκλες και μάσκες που είναι κρυμμένες!).
- To υλικό ασπρόμαυρο εδώ και έγχρωμο εδώ.
- κάρτες με σχάρες δεκάδας και τα γουρουνάκια (ten frame cards)
- φύλλα και εικόνες για να ζωγραφίσουν και να φτιάξουμε τη δική μας μακέτα (εδώ)
Ανεβάζω τις συνδέσεις για το υλικό που βρήκα και χρησιμοποιώ:
- το Παραμύθι έχει αρχίσει της Δώρας Χουλιάρα (φύλλα εργασιών καταπληκτικά και δραστηριότητες
- στη Μίκα Παντελέων
- στο Los Ninos της Στέλλας και δαχτυλόκουκλες
- Το βιβλίο της κ. Γερμανού "Προσεγγίζοντας διαθεματικά το παραμύθι: τα 3 γουρουνάκια" (Σαββάλας)
- Πρώτη και καλύτεροι της Ιωάννας (μάσκα-καπέλο λύκου)
- παζλ - ζωγραφική on line
Σε ξενόγλωσσες συνδέσεις βρήκα πολύ υλικό επίσης, που είτε μετέφρασα αλλά δεν ανεβάζω γιατί δεν είναι δικό μου, είτε το μετέφρασα στο χέρι. Σας δίνω τις συνδέσεις όμως:
- pinterest: three little pigs πολλές ιδέες, προτάσεις και υλικό
- φύλλα αλληλογραφίας, μάσκες και εποπτικό υλικό συγκεντρωμένο στο sparklebox (και στα ελληνικά)
- τον λύκο που θα φτιάξουμε στο πίντερεστ και τον άλλο εδώ
- για τον υπολογιστή: kizclub.com/storytime/threepigs/pig3.html
- σε pdf τα φύλλα εργασίας που μετέφρασα - στα αγγλικά
- κι άλλη ιδέα και υλικό στα αγγλικά
- Επίσης πήρα πολλές ιδέες και φύλλα από το making learning fun (δωρεάν, στα αγγλικά)
Όπως καταλαβαίνετε έχουμε ενθουσιαστεί και συνεχίζουμε, όμως αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες για το τι σημαίνει "καλός, κακός" ποιος έχει "πάντα" δίκιο, ποιος θέλει να μας κάνει κακό... Για να δούμε τι θα βγάλει η ετυμηγορία στο τέλος!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (77)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (254)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (29)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)