Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

17.2.16

Διατήρηση ποσότητας

Ένα από τα αγαπημένα μου θέματα που επαναλαμβάνω κάθε χρόνο με τα μικρά μου είναι η διατήρηση της ποσότητας. Θυμάμαι που μαθαίναμε στο Πανεπιστήμιο με την κυρία Κουτσουβάνου αλλά και την κυρία Ντολιοπούλου για τον Piaget και τη θεωρία του. Μέσα σ' αυτά λοιπόν ήταν και η διατήρηση ποσότητας που τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αδυνατούν να συλλάβουν από μόνα τους. 
Έτσι λοιπόν κάθε χρόνο κάνω τα ίδια κόλπα στα μικρά μου και κάθε χρόνο καταφέρνω να τα "εξαπατήσω"!

  • Ξεκινάμε με το κλασικό πια κομμάτι πλαστελίνης που πρώτα το κάνουμε μπάλα και μετά φιδάκι. Που είναι περισσότερη η πλαστελίνη; Απαντούν στο φιδάκι!

  • Συνεχίζουμε με την ίδια ποσότητα νερού σε διαφορετικό δοχείο. Εκεί λίγο οι απόψεις διίστανται: οι μισοί λένε ότι στο ψηλό ποτήρι έχει περισσότερο νερό, οι άλλοι μισοί στο χαμηλό δοχείο.
 



  • Τέλος δοκίμαζω και με τα πον πον. 50 στο μπουκάλι και τα ίδια 50 βάζω και στο βάζο. Που είναι περισσότερα; Πάλι διαφωνία. Από εκεί όμως άρχισε να ξετυλίγεται το μυστήριο. Τα βοήθησε ο ίδιος αριθμός. Γιατί τα μετρήσαμε: 50 εδώ 50 κι εκεί.

  • 'Επειτα επιστρέψαμε στην ίδια ποσότητα νερού και τέλος φτάσαμε στην ίδια ποσότητα πλαστελίνης. Αφού δεν έβγαλα και δεν έβαλα τίποτε. Σταδιακά τα μυαλουδάκια άρχισαν να κάνουν συνάψεις και τα ματάκια να αστράφτουν πονηρά: κυρία, μας κορόιδεψες! Χα χα!
Κι έτσι μάθαμε τη διατήρηση της ποσότητας!
 

14.2.16

Προσθέσεις με την "ανισόρροπη" μαϊμουδίτσα Νάνσυ!

Ένα όμορφο παιχνίδι πρόσθεσης που βρήκα στο ίντερνετ ήταν το "monkey math", το οποίο όμως μπορεί να αντικατασταθεί και με μια καλή ζυγαριά. Τα παιδιά ουσιαστικά καλούνται να βρουν το ίσο π.χ. του 5 βάζοντας από την άλλη μεριά 2+2+1 ή άλλα.
Εμείς τη μαϊμού μας την ονομασαμε Νάνσυ η οποία αντίθετα με τον κροκόδειλο που τρώει τα περισσότερα εκεί είναι της υγιεινής διατροφής και θέλει να τρώει ισορροπημένα: όσα έχει από τη μια, τόσα να έχει από την άλλη. Είναι καλό και για τα προνήπια γιατί αν βάλει από τη μια το 3 και μετά από την άλλη το 4 θα δει ότι δεν ισορροπεί.
Αυτό το παιχνίδι ήταν η επιβράβευση των παιδιών της τάξης όταν συμπλήρωσαν ολόκληρη καρτέλα με αυτοκόλλητα του Ζαχαρία, σαν ομάδα πάντα.


Η γωνιά του βατράχου - εποπτικό υλικό

Φέτος λόγω του προγράμματος χρησιμοποιώ όλα τα βιβλία του Μάξ Βέλθουις έτσι παίζουμε πάρα πολύ και με τους ήρωες του. 
Η νέα μας γωνιά του βατράχου στο καινούριο σχολείο.



 

12.2.16

Τα επαγγέλματα με playmobil

Φέτος για να κάνω τα επαγγέλματα, εκτός των άλλων, χρησιμοποίησα τα άπειρα συλλεκτικά, και μη, playmobil του γιου μου. Τα βρήκα, τα ξεχώρισα και έφτιαξα καρτελάκια γι' αυτά. Για τη νηπιαγωγό (όσον αφορά τη φυλετική ταυτότητα, δεν τα είχα όλα και προσπάθησα να τα ισορροπήσω αλλά δεν είναι εύκολο).


Φτιάξαμε μια μακέτα με κολάζ (γιατί αδημονούσαμε να παίξουμε) και στήσαμε τα διάφορα ανθρωπάκια στην επαγγελματούπολη!!!  Θα το κρατήσουμε σαν χαλάκι για να παίζουμε με αυτό στη γωνιά των επαγγελμάτων.





.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ