Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

2.6.24

Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό, βιωματικό εργαστήρι με το ΦΑΡΟ

 Και φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά να συνεργαστούμε με το ΦΑΡΟ  και στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό. Για δεύτερη φορά και φέτος υποδεχθήκαμε την κ. Φρόσω Μακρή και την κ. Ευαγγελία Αμπαζή.

Είπαμε τα νέα της χρονιάς κρατώντας ο καθένας το μπαλόνι του λόγου.

IMG 20240602 111620

Έπειτα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, αυτούς που θα φύγουν για το δημοτικό και αυτούς που θα μείνουν στο νηπιαγωγείο (νήπια-προνήπια). Παίξαμε με τα μπαλόνια, σε δυάδες, μετά τριάδες, τετράδες και στο τέλος όλη η υποομάδα. Ο στόχος ήταν να μη μας πέσει το μπαλόνι κάτω.

IMG 20240602 111323 IMG 20240602 111403 IMG 20240602 111501 IMG 20240602 111543

Ύστερα χωρίστηκε ο χώρος σε τρία μέρη: στο κόκκινο ήταν το νησί του νηπιαγωγείου, στο μπλε ήταν το καλοκαίρι και η θάλασσα και στο πράσινο το δημοτικό. Στην αρχή όλοι στο νησί του νηπιαγωγείου μοιραστήκαμε ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές από τη ζωή μας στο νηπιαγωγείο.

IMG 20240602 111040  IMG 20240602 111222

Έπειτα ένα ένα τα νήπια περνούσαν από το καλοκαίρι και έκαναν το "μεγάλο άλμα" στο δημοτικό αφού πρώτα μας έλεγαν τι περιμένουν να κάνουν στο δημοτικό και έπαιρναν το παράσημο/αυτοκόλλητο από το συμμαθητή/φίλο τους προνήπιο. Τα ενθαρρύναμε και τα χειροκροτούσαμε κάθε φορά που έκαναν τη μετάβαση στο νησί του δημοτικού.

IMG 20240602 111009IMG 20240602 110940IMG 20240602 110919IMG 20240602 111114IMG 20240602 110813IMG 20240531 094744

Στο τέλος και τα προνήπια έφτασαν στο καλοκαίρι και πήραν και αυτά παράσημο/αυτοκόλλητο γιατί θα πάνε του χρόνου στα νήπια.

Περάσαμε υπέροχα. Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω προσωπικά από καρδιάς τους εργαζόμενους στο ΦΑΡΟ για την αγαστή συνεργασία και προσφορά   τα τελευταία  είκοσι χρόνια στο νηπιαγωγείο Πυθαγορείου. Η προσφορά σας στο νομό της Σάμου, ανεκτίμητη! :)


22.12.23

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο κάστρο της Φρικαντέλας

Φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και το εκπαιδευτικό δυναμικό ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα βιωματικό αλληλεπιδραστικό παραμύθι μέσα στην τάξη, την Φρικαντέλα, τη μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν άοκνα και με πολύ μεράκι για ένα μήνα ώστε να στηθεί αυτό το διαδραστικό δρώμενο και να μπορέσουμε να το προσφέρουμε στα παιδιά μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε  τη μαμά και συνάδελφο  Ασπασία Τσαλαπατάνη που μας έφτιαξε την πανέμορφη κάπα της Φρικαντέλας. Προσωπικά επιθυμώ να ευχαριστήσω για την άψογη συνεργασία αλλά και για τη  δουλειά που έριξαν τις συναδέλφισσες, Ματίνα Ορφανίδου με τα τέλεια σκηνικά της και Παναγιώτα Πάσχου με τις αμέτρητες κατασκευές της.

Μερικές φωτογραφίες από τα παρασκήνια και τις ετοιμασίες.

IMG 20231215 211917

Η επεξηγηματική πρόσκληση για τις μαμάδες

IMG 20231215 211933

Η μυστηριώδης πρόσκληση για τα παιδιά

IMG 20231215 211951 IMG 20231215 212002 IMG 20231215 212016

Τα δωράκια που πήραν τα παιδιά που συμμετείχαν, ως αναμνηστικά της συμμετοχής τους στο παραμύθι.

IMG 20231215 212036

Η αφίσα με τη Φρικαντέλα

IMG 20231117 081100

Η κάπα της Φρικαντέλας

CIMG0573 CIMG0581

Η κάτω είσοδος

CIMG0574 CIMG0587CIMG0585

Η μπανιέρα της Φρικαντέλας

CIMG0575

Το θησαυροφυλάκιο της Φρικαντέλας

CIMG0576 CIMG0577

Η κρεβατοκάμαρα της  Φρικαντέλας

CIMG0579

Το δωμάτιο με τα αγκάθια του σμαραγδένιου σκαντζόχοιρου

CIMG0580  CIMG0582CIMG0586

Το δωμάτιο με τους καθρέφτες

CIMG0583CIMG0584

Η τραπεζαρία της Φρικαντέλας

CIMG0578

Τα καλαθάκια με τα καλούδια για τα παιδιά μαζί με το βιβλίο δραστηριοτήτων της Φρικαντέλας που τους ετοιμάσαμε.

25.11.23

Η μοναξιά του/της νηπιαγωγού… – Η λιποθυμία σε νηπιαγωγείο του Πύργου έφερε στο φως δεκάδες προβλήματα


Το περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, φέρνει στο φως πληθώρα προβλημάτων και κινδύνων.

Το πρόσφατο θλιβερό περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού, σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, σόκαρε την τοπική κοινωνία, όχι όμως την εκπαιδευτική κοινότητα, που εδώ και αρκετό καιρό κρούει τον κώδωνα για τους κινδύνους που υπάρχουν αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται, σε μονοθέσια νηπιαγωγεία, δηλαδή σε σχολικές αίθουσες όπου ο/η νηπιαγωγός είναι μόνος/η του.

Η νηπιαγωγός που λιποθύμησε την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν “τυχερή” μέσα στην ατυχία της, καθώς το συμβάν έλαβε χώρα κατά την προσέλευση των παιδιών, και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, η ίδια δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες από γονείς που βρίσκονταν στο χώρο του σχολείου και έπειτα διακομίσθηκε με ασφάλεια στο νοσηλευτικό ίδρυμα της πόλης. Τι θα γινόταν όμως αν το περιστατικό συνέβαινε την ώρα του μαθήματος, όπου θα ήταν μόνη της με 15 ή 20 νήπια;

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε επιστολή που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ, έθιξε το ζήτημα της ασφάλειας τόσο των παιδιών, όσο και των νηπιαγωγών, οι οποίοι πολύ συχνά βρίσκονται μόνοι στις αίθουσες, αφού και ο αριθμός των μονοθέσιων νηπιαγωγείων είναι τεράστιος. Με αφορμή το συμβάν που έλαβε χώρα στον Πύργο, την περασμένη εβδομάδα αλλά και τα ζητήματα που θίγονται στη συγκεκριμένη επιστολή, η εφ. «Πατρίς» μίλησε με τη νηπιαγωγό Ντίνα Γανδά, η οποία εργάζεται πολλά χρόνια στην Ηλεία και είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εμπειρία και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τα παιδιά.

Η κα Γανδά αναφέρεται αναλυτικά στα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι νηπιαγωγοί, αλλά και στους κινδύνους που προκύπτουν στα μονοθέσια νηπιαγωγεία.

Εβδομαδιαίο ωράριο

Ξεκινάμε με το ωράριο. Σε όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών το ωράριο μειώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί ξεκινάμε με εργασιακό 30 ώρες από τις οποίες οι 25 είναι διδακτικές και παραμένουν τόσες έως τη σύνταξη μας. Άρα μια νηπιαγωγός π.χ.26 ετών και μία 66, λίγο πριν τη σύνταξη, εργαζόμαστε τις ίδιες ώρες.

Τι σημαίνει 5 ώρες διδακτικές για εμάς

Εφαρμογή του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος. Διαχείριση δύσκολων καταστάσεων των νηπίων (ειδικά στο πρώτο δίμηνο περίπου της προσαρμογής προνηπίων) Πρωινό γεύμα. Τουαλέτα των παιδιών που χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια.Αφήνεις αναγκαστικά το τμήμα μόνο του. Φροντίδα κάποιου παιδιού που χρειάζεται (π.χ. εμετός διάρροια κ.λ.π.)που σαφώς δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνο του.Αφήνεις το τμήμα μόνο του. Διαχείριση προβλημάτων του σχολείου όπως: υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, βλάβες κτιρίου , έκτακτες ανάγκες(σεισμός-φωτιά)Και μάλιστα σε κτίρια ακατάλληλα όπως όλοι γνωρίζετε. Εδώ αξίζει να σας πω πως κάθε χρόνο μας ζητούν να συμπληρώσουμε έναν Εσωτερικό Κανονισμό Διαχείρισης έκτακτων περιστατικών στο σχολείο και ορίζουμε άτομα από το διδακτικό προσωπικό για φωτιά, φωτιά από ηλεκτρολογικά προβλήματα,σεισμό κ.λ.π. Σημειώστε λοιπόν εδώ πως ποτέ εγώ τουλάχιστον προσωπικά που εργάζομαι 26 χρόνια δεν έχω εκπαιδευτεί ούτε για χρήση πυροσβεστήρα, ούτε για πρώτες βοήθειες ούτε για τίποτε από αυτά που μου ζητούν. Δεν φρόντισε κανείς για μαθήματα τέτοιου είδους σε εκπαιδευτικούς. Επιτήρηση των παιδιών στο διάλειμμα.

Διοικητικό έργο ( παρακολούθηση ηλ.ταχυδρομείου,έγγραφα που μας ζητούν καθημερινά,ενημέρωση του my school, επίλυση ζητημάτων με γονείς,Δήμο,κ.λ.π. εφόσον οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων έχουν κανονικότατο ωράριο εργασίας και δεν προβλέπεται κάποια μείωση ωρών για την άσκηση διοικητικών τους καθηκόντων.

Αναρωτιέστε που στα παραπάνω υπάρχει διάλειμμα έστω δεκάλεπτο για τη νηπιαγωγό; ΠΟΥΘΕΝΑ. Ναι. Δεν υπάρχει κανένα διάλειμμα όπως υπάρχει σε όλους τους εργαζόμενους.

Αναρωτιέστε μήπως πόση ώρα διαθέτει μια νηπιαγωγός στο να πάει στην τουαλέτα; 1-2 φορές από 48’’έως 1’ (χρονομετρημένο)με το μυαλό της στα παιδιά που είναι μόνα έστω και γι αυτό το λίγο.

Σκεφτείτε τώρα όλα τα παραπάνω σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο είτε στην πόλη είτε ακόμη χειρότερα σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό ή κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος 13.00-16.00 όπου ένα μόνο άτομο έχει την ευθύνη όλων.

Αυτό το άτομο λοιπόν έχει απέναντι του τις απαιτήσεις των γονέων, την ευθύνη να είναι συνεπής στη Διοίκηση και μια κοινωνία που πολύ εύκολα τον αποκαλεί τεμπέλη λόγω των διακοπών Χριστούγεννα-Πάσχα –καλοκαίρι και τον κρίνει αυστηρότατα.

Πάμε τώρα στο τελευταίο τραγικό περιστατικό. Τι συμβαίνει αν ο/η εκπαιδευτικός χάσει τις αισθήσεις του συμβεί καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο ή ακόμη χειρότερα ή ακραία, όπως θέλετε πείτε το καταλήξει; Απάντηση δεν έχω και αυτή που μου έρχεται στο μυαλό είναι τραγική να την αναφέρω.

Σε μια εποχή γρήγορης πληροφορίας, προηγμένων προγραμμάτων διδασκαλίας, ευρωπαικών προκλήσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εμείς εργαζόμαστε στις παραπάνω συνθήκες.

Αιτήματα του κλάδου για μειωμένο ωράριο, βοηθούς και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τις νηπιαγωγούς είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον. Οι κυβερνήσεις κωφεύουν. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Πηγή: patrisnews.com

 

29.10.23

Σχετικά με την προσφυγή μας για το ωράριο των νηπιαγωγών

 Σας ενημερώνω συναδέλφισσες και συνάδελφοι τα νεότερα σχετικά με την προσφυγή για το ωράριό μας (αναλυτική προηγούμενη ανάρτηση και πληροφορίες εδώ). Υπάρχει ακόμα χρονικό περιθώριο αν θέλει κάποιος να συμμετέχει γιατί η υπόθεση θα συζητηθεί 1/2/24.

Συγκεκριμένα παραθέτω:

"Καλησπέρα σας, 
Με ενημέρωσε η Γραμματεία του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ, ότι η υπόθεση μας προσδιορίστηκε να συζητηθεί στις 1/2/2024 με Εισηγητή τον κον Αργυρό.
Συνεπώς μέχρι και τα μέσα Ιανουαρίου του 2024, όποιος/όποια θέλει μπορεί να στείλει τη συμμετοχή του/της."

Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Ν. Τζαμτζής
Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω
Λ. Αλεξάνδρας 142
ΤΚ 11471 Αθήνα
T +30 215 215 9922
Κ +30 6945 901 805, 



14.10.23

Εβδομάδα code week

 Μια βόλτα στην πόλη μας με τη ρομποτική μελισσούλα, συμμετέχοντας μαζί με πολλά νηπιαγωγεία της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα.

“Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι που λέγεται “Βόλτα στην πόλη”. Δημιουργήσαμε  ένα χάρτη Beebot 4X3 όπου σε κάθε τετράγωνο θα εικονίζεται ένα κατάστημα. Επίσης, ετοιμάσαμε κάρτες αποστολών. Ο παίκτης με αφετηρία το τετράγωνο του σπιτιού, θα τραβά μια κάρτα- αποστολής με μια εικόνα αντικειμένου και θα πρέπει να οδηγήσει το ρομπότ στο κατάστημα όπου υπάρχει το συγκεκριμένο αντικείμενο.”

Screenshot 2023 10 11 at 19 26 10 540011 WqWIQxsWdC.pdf

CIMG0515

Τη δουλειά μας μπορείτε να τη δείτε και στην εφαρμογή padlet: https://padlet.com/niplagyn/padlet-cuvu0wmkoa4gqqap αλλά και  στο ευρωπαϊκό σάιτ: https://codeweek.eu/view/540011/mia-volta-stin-poli-moy

Screenshot 2023 10 11 at 14 49 16 Μια βόλτα στην πόλη

Screenshot 2023 10 11 at 19 14 22 EU Code WeekΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ