Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

28.9.12

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ


Φέτος στο τμήμα μου θα προσπαθήσω να κάνω ένα πρόγραμμα με τις καλές τέχνες. 

Η οικογένεια είναι ένα από τα πρώτα θέματα με τα οποία ασχολούμαστε στο νηπιαγωγείο. Με αφορμή λοιπόν αυτό το θέμα αναφερθήκαμε στο Γεώργιο Ιακωβίδη:


  •    Είδαμε στον υπολογιστή πίνακες του  Ιακωβίδη αλλά και σε καταλόγους της Εθνικής Πινακοθήκης
 
  •  ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας πίνακα του Ιακωβίδη (βρήκα τη συγκεκριμένη ανάρτηση στο ιστολόγιο της Σουλτάνας Μάνεση) 
  • Διαβάσαμε  ένα βιβλίο για το ζωγράφο Ιακωβίδη, της Κατερίνας Τζαβάρα  
 
  •   ταιριάξαμε κομμάτια από πίνακες με ολόκληρα τα έργα (πάλι από τη Σουλτάνα Μάνεση)
  • ·         σε ομαδούλες φτιάξαμε πάζλ από έργα του Ιακωβίδη τα οποία πωλούνται στο εκθετήριο της Εθνικής Πινακοθήκης









  • ·         Μετρήσαμε σε πίνακες ζωγραφικής (όχι μόνο του Ιακωβίδη) το σύνολο των παιδιών και κολλήσαμε το σωστό νούμερο
  • ·         Παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βιογραφικό βίντεο (από το ιστολόγιο του Υπερκινητικού Δασκάλου)

    Τέλος, διαλέξαμε ένα έργο του Ιακωβίδη που μας εμπνέει και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε έναν πίνακα εμπνευσμένοι από αυτό το έργο

    Εμπνευσμένο από την "Παιδική συναυλία"
     
    Εμπνευσμένο από τη "Χαϊδεμένη"













    



























18.9.12

ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ


Φέτος σκοπεύω να κάνω ένα πρόγραμμα για τις καλές τέχνες. Για τις εποχές μου αρέσει να χρησιμοποιώ εικόνες και του Archiboldo αλλά κυρίως τον πίνακα με τις 4 εποχές του Τσαρούχη, όπως επίσης και τους 12 μήνες που ο ίδιος έχει ζωγραφίσει. Στο βιντεάκι μπορείτε να δείτε αυτούς τους πίνακες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως μέσα σε μία τάξη.



ARCHIBOLDO


4 ΕΠΟΧΕΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ






Περισσότερα για τις εποχές, τους μήνες και τον Τσαρούχη δες: 1 - 2.


31.8.12

"Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥΛΙ" ΑΝΑΤΟΛΗ ΒΡΟΧΑΡΙΔΟΥ


 ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΊΑ

"Ο βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" είναι γραμμένο από μία συνάδελφο που αγαπάει πολύ τα βιβλία και έχει ως στόχο να ψυχαγωγήσει τα παιδιά αλλά και να τους μεταδώσει τη μαγεία μιας καλής, ζωντανής  ανάγνωσης. Το πετυχαίνει! Είναι ένα παραμύθι που μας δίνει πολλές δυνατότητες μέσα στην τάξη για δραματοποίηση, για ψυχοκινητικά παιχνίδια και μουσική. Το θεωρώ ισάξιο με το πολυαγαπημένο "Θησαυρό του Βιβλιοπόντικα" του  Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

Εγώ φέτος σκοπεύω να κάνω το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που διδάχθηκα στο Διδασκαλείο Ρόδου από τον αγαπητό μου "δάσκαλο" Γιάννη Παπαδάτο. "Ο Βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" θα γίνει ένας από τους  δρόμους για να προσεγγίσουν οι μικροί αναγνώστες τον πολύτιμο θησαυρό που λέγεται βιβλίο.


Την Ανατολή Βροχαρίδου είχα τη χαρά να τη γνωρίσω πριν δύο χρόνια στη Ρόδο. Μιλούσε τοτε για το εγχειρημά της. Το αποτέλεσμα που κρατώ στα χέρια μου είναι ανώτερο των περιγραφών της.

Το βιβλίο - πουλί πέταξε  φρέσκο στα χέρια μου από την πανέμορφη Χίο με τη βοήθεια της αγαπημένης συναδέλφου, Αναστασίας Β. Φαντάζομαι όμως πως σε λίγο διάστημα θα βρίσκεται διαθέσιμο σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Οι εκδόσεις λέγονται "ΑΙΓΕΑΣ" και τυπώθηκε για λογαριασμό του Συλλόγου "Φίλοι Βιβλιοθήκης Κοραή". Σας εύχομαι καλές πτήσεις με τις σελίδες του και καλές εμπνεύσεις. Εμένα μου ήρθαν αρκετές.

Δημιουργικά ταξίδια Ανατολή! Συνέχισε το δρόμο που διάλεξες!...

25.6.12

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ-ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φέτος δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο πάρα πολύ τον τομέα των μαθηματικών. Με αφορμή το βιωματικό εργαστήρι που μας έκανε η σχολική μας σύμβουλος, η κυρία Μοσχοβάκη, πήραμε πολλές ιδέες για δραστηριότητες στον τομέα μαθηματικά. Ένας σημαντικός παράγοντας  θεωρώ ότι ήταν το εκπαιδευτικό σενάριο στο οποίο εμπλέκονταν όλες οι δραστηριότητες. 
Καμιά φορά οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που κατεβάζουμε επί τόπου στην τάξη. Έτσι για να εισάγω τις πρώτες δραστηριότητες μαθηματικών είπα στα παιδιά ότι έχω έναν πολύ καλό φίλο τον "μπάρμπα-Στάθη" που μένει στους Δρακαίους (το πιο απόμακρο χωριό της Σάμου, εκεί όπου τελειώνει ο δρόμος) και καλλιεργεί βιολογικά προϊόντα. Παίξαμε με τα μήλα και τα πορτοκάλια του μπαρμπά-Στάθη, τα ζώα της φάρμας του, μιλήσαμε για τα βιολογικά προϊόντα, μας έστειλαν υλικό κι άλλα μέλη της οικογένειάς του, παντρέψαμε το γιο του, γνωρίσαμε τη γυναίκα του, τα εγγόνια του, τα βαφτιστίρια του. Κι όλα αυτά πάντα με δραστηριότητες και παιχνίδια μαθηματικών. 
Για να το κάνω και λίγο πιο ενδιαφέρον τους βρήκα και φωτογραφία του "μπάρμπα-Στάθη" κι έτσι ενίσχυσα την υποψία της ύπαρξης του γεωργού από τους Δρακαίους (που εννοείται πως ψάξαμε στο χάρτη να βρούμε που μένει στη Σάμο).


Παίξαμε με το όνομά του, μιλήσαμε για υγιεινή διατροφή και γενικότερα άνοιξε πάρα πολύ το θέμα από το πουθενά (κι αυτό είναι το μαγικό στο νηπιαγωγείο). Αφού στο τέλος τα παιδιά με ρωτούσαν καθημερινά: "Σου έστειλε δέμα ο μπάρμπα-Στάθης σήμερα κυρία;".

Τα εύσημα για όλο αυτό το κατόρθωμα ανήκουν σε όλες τις συναδέλφους που μοιράστηκαν τις εργασίες τους μαζί μας, και από Χίο και από Σάμο, καθώς και στην κυρία Μοσχοβάκη που μας οργάνωσε. 
Το υλικό από τις δραστηριότητες των μαθηματικών μπορείτε να το βρείτε στο σάιτ της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου εδώ.


Υ.Γ.: Στέλνω ιδιαίτερους χαιρετισμούς στη συνάδελφο, Αναστασία Β. από Χίο.

22.6.12

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ



"Το δέντρο που έδινε" του Σελ Σιλβερστάιν, είναι ένα από τα πιο τρυφερά βιβλία που έχουμε δουλέψει στο νηπιαγωγείο, με πολλά επίπεδα και ανοιχτό για πολλές προσεγγίσεις (συναισθηματική αγωγή, μαθηματικά, περιβαλλοντική). Παραθέτω όμορφο και χρήσιμο υλικό που ανακάλυψα στο διαδίκτυο.








 
 




.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ