Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

1.2.13

ΚΑΙΡΟΣ - ΡΕΝΕ ΜΑΓΚΡΙΤ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  •  Με αφορμή τον καιρό, ασχοληθήκαμε και με τον ιδιαίτερο Ρενέ Μαγκρίτ. Την ιδέα την πήρα από το 10ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου. Μου άρεσε τόσο πολύ που ανυπομονούσα να την υλοποιήσουμε.
  • Την προηγούμενη μέρα κάναμε μια μικρή εισαγωγή για τον καιρό και τα φαινόμενά του. Τον συνδέσαμε με τις εποχές και την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο. Γίναμε μικροί μετεωρολόγοι και θα παρατηρήσουμε με καταγραφές τον καιρό της εβδομάδας αλλά και του μήνα.
  • Τους διάβασα την "Πινεζοβροχή" του Τριβιζά. Συζητήσαμε τι θα μας άρεσε εμάς να βρέχει, δίχως να κινδυνεύουμε. "Βροχή" ιδεών: τοστ, σάντουιτς, μπανάνες, καρπούζια, βιβλία, καραμέλες, σοκολάτες, μπάρμπι, σπάιντερ-μαν και άλλα. Στη βροχή παιχνιδιών συγκλίναμε όλοι. Έτσι φτιάξαμε ο καθένας τη δική του βροχή αλλά και την "παιχνιδοβροχή", όλοι μαζί. Παρατηρήσαμε και τον πίνακα-πρόταση του Μαγκρίτ.
ΑΧΛΑΔΟΒΡΟΧΗ
 ΒΡΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΣΤ

 ΠΑΙΧΝΙΔΟΒΡΟΧΗ
  •  Ακούσαμε και την "Πινεζοβροχή".
 
  •  Είδαμε εικόνες αλλά και βίντεο με έργα του Μαγκρίτ που ζωντανεύουν.


  •  Τους εξήγησα ότι ο Μαγκρίτ κάνει το μυαλό και τη φαντασία μας να αναποδογυρίζει, να σκεφτόμαστε φανταστικούς συνδιασμούς πραγμάτων και εικόνων, κάνει το μυαλό μας να πετά σαν πουλί, σαν να βλέπουμε όνειρο. Έτσι προσπάθησα να τους εξηγήσω το σουρεαλισμό.
  •  Τους έδειξα έργα του Μαγκρίτ που είχα εκτυπώσει, πλαστικοποιήσει και αφαιρέσει ένα κομμάτι.
 
  •  Φωτοτύπησα κάποια και ζήτησα από τα παιδιά να συμπληρώσουν όπως θέλουν το κενό, ζωγραφίζοντας εκείνα ό,τι τους αρέσει.


  •  Στα ίδια κομμένα έργα ζήτησα να βρουν τα κομμάτια και να τα συμπληρώσουν, κάτι σαν παζλ.


  • Όποιος ήθελε ζωγράφιζε και ένα έργο του Μαγκρίτ (τα φύλλα ζωγραφικής τα είχα βρει στην αναζήτηση εικόνων: ζητάω τον καλλιτέχνη που θέλω και έργα του, αν ξέρω και ποιον πίνακα θέλω ακόμα καλύτερα).
 
  • Έφτιαξα και τα παρακάτω φύλλα εργασίας.
 







31.1.13

ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ - ΕΠΟΧΕΣ / ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Με αφορμή τις εποχές που δουλεύουμε αυτό τον καιρό θα διαβάσουμε και τον μύθο της Περσεφόνης. Εγώ επέλεξα να χρησιμοποιήσω το βιβλίο "Περσεφόνη η λατρεμένη κόρη" των εκδόσεων Μεταίχμιο, διότι μου άρεσε πολύ η εικονογράφηση αλλά το βρήκα και σε προσφορά (πλέον γίνονται εξαιρετικές προσφορές στα βιβλία!). (Προηγούμενο υλικό για τις εποχές εδώ).
  • Αφού λοιπόν διαβάσουμε τον μύθο και τον συζητήσουμε, μπορούμε να τον δραματοποιήσουμε και να κάνουμε τα εξής φύλλα εργασίας που έφτιαξα βασισμένα κυρίως στο συγκεκριμένο βιβλίο.








 

  • Κάνουμε χρονολογική σειραθέτηση των εικόνων από το βιβλίο.
 
  •  Επίσης μπορείτε να βάλετε στα παιδιά να ακούσουν τον μοναδικό Σαββόπουλο να αγηγείται το μύθο.
  •  Και αν θέλετε να το προχωρήσετε λίγο περισσότερο, μπορείτε να βάλετε στα παιδιά να ακούσουν τον μοναδικό "Εφιάλτη της Περσεφόνης" των Χατζιδάκι - Γκάτσου, με τη φωνή της Φαραντούρη.

 

30.1.13

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ - 12 ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ

Με αφορμή  μια εξαιρετική  ιδέα - κατασκευή  που είδα στο ιστολόγιο της Κατερίνας, "Παιχνιδοκαμώματα..." το τρένο των εποχών έφτιαξα το εξής:
  • το τρένο των εποχών, ως πίνακα αναφοράς στην τάξη, με τους μήνες στις ρόδες
  • ένα παιχνιδάκι με το τρένο των εποχών όπου καλούνται τα παιδιά να αντιστοιχίσουν στο σωστό μήνα τη σωστή εικόνα (για τα προνήπια έφτιαξα τις έγχρωμες ρόδες ώστε να τα βοηθήσει η ταύτιση με το χρώμα).
Εσείς μπορείτε να διαλέξετε να εκτυπώσετε μόνο το ένα, για οικονομία.








 
 








  • Μια άλλη ιδέα που πήρα από την Κατερίνα ήταν οι 12 μήνες αθλητές.  (Κατερίνα, όλη η ανάρτηση κλεμμένη από σένα αλλά και αφιερωμένη σε σένα!) Ακούσαμε κι εμείς το τραγούδι από τη Λιλιπούπολη κι έπειτα βάλαμε τους μήνες σε αγώνα δρόμου. Μόνο που εμείς κάναμε μια παραλλαγή: τους βάλαμε να τρέχουν στη σειρά, βρήκαμε και κολλήσαμε τα ονόματα με ποια σειρά πρέπει να μπουν αλλά βρήκαμε και την αριθμητική διάταξή τους.


12 ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ
 

29.1.13

ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ

Έφτιαξα ένα πολύ απλό παιχνιδάκι όπου καλούνται οι 4 εποχές-ομάδες να βρουν τα αντικείμενα και τις γιορτές που τους ανήκουν. 









  •  Επίσης είχα πολλές άλλες εικόνες για τις εποχές και παίξαμε με τον ίδιο τρόπο το παιχνίδι σχολιάζοντας όμως παράλληλα. Μετρήσαμε και πόσες κάρτες έχει η κάθε εποχή. Ποια έχει τις περισσότερες και ποια τις λιγότερες.

  •  Επιπλέον χρησιμοποίησα ένα από τα πολλά αξιόλογα φύλλα εργασίας της Τάνιας που έχω πλαστικοποιήσει.
 
  • Τέλος, ντύσαμε  τα ανθρωπάκια ανάλογα με το μήνα, σε ποια εποχή ανήκει. Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε το μήνα που έχει γεννηθεί ο καθένας, οπότε χρειάστηκε να ανατρέξουμε και στον πίνακα γενεθλίων για όσους δεν ήξεραν. Τα ανθρωπάκια τα βρήκα εδώ.
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ