Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

5.3.13

ΤΑ ΖΩΑ

Από την προηγούμενη εβδομάδα έχουμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με τα ζώα. Το θέμα "ζώα" στο νηπιαγωγείο μου φαίνεται ελαφρώς χαοτικό. Έτσι ξεκίνησα την προσέγγιση με την επόμενη σειρά: 1. θηλαστικά 2. ερπετά 3. αμφίβια 4. πουλιά (ψάρια και έντομα αργότερα).
Σε κάθε κατηγορία που ξεκινούσαμε το πρώτο που κάναμε ήταν ένα ιστόγραμμα όπου ψάχναμε και καταγράφαμε τα χαρακτηριστικά του κάθε είδους
Τα μόνα θηλαστικά που γεννούν αβγά είναι ο πλατύπους ορνιθόρυγχος και η έχιδνα!!!



Χρησιμοποίησα κυρίως όλη τη σειρά εγκυκλοπαιδειών της Larousse και κάποια από την εγκυκλοπαίδεια TIME for Kids. Ακόμα χρησιμοποίησα προσωπικό φωτογραφικό υλικό και τον κατάλογο από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο (αξίζει να το επισκεφθείτε).
  • Έφτιαξα μια γωνιά ζώων με διάφορα πλαστικά ζωάκια, ένα κουτί με βιβλία σχετικά κι ένα κουτί με εικόνες ζώων, φωτογραφίες, παιχνίδια με κάρτες όπου έπρεπε να βρουν την εικόνα και τη σωστή λέξη.
  • Στα πλαίσια λοιπόν των μαθημάτων, μάθαμε και το τραγούδι για το ελεφαντάκι με το Φοίβο Δεληβοριά  (από τον Τεμπέλη Δράκο) και φτιάξαμε τα ελεφαντάκια με  παλιούς ψηφιακούς δίσκους (τα είδα εδώ)

  • Θα μπορούσαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο από τη σειρά του "Έλμερ" όμως εγώ προτίμησα και τους διάβασα τον "Αλυσοδεμένο ελέφαντα" του Χόρχε Μπουκάι. Είναι εξαιρετικό και μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά και συναισθηματικα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
  • Ασχοληθήκαμε με τον κύκλο ζωής του βατράχου και παίξαμε με το επιτραπέζιο από από το βιβλίο "Φανταστικοί βάτραχοι"
 
  •  Χρησιμοποίησα και το φύλλο εργασίας   για τον κύκλο ζωής του από εδώ
  • Στα πλαίσια των ερπετών κάναμε και μία παράκαμψη στην Καρέττα - Καρέττα κι αυτό γιατί το 2003 είχαμε την τύχη να έρθει στην παραλία του Πυθαγορείου μία καρέττα να γεννήσει τα αβγά της. Είδαμε φωτογραφίες από εκείνη την εποχή, μάθαμε περισσότερα για τη συγκεκριμένη χελώνα και παίξαμε ένα παζλ περιγραμμάτων που μου είχε στείλει μία συνάδελφος από τα ΚΠΕ Ζακύνθου.
  •  Στο πλαίσιο "πουλιά", εκμεταλλεύτηκα την έλευση του Μάρτη για τα γνωστά χελιδονίσματα και τη χελιδόνα. Κάναμε λοιπόν κι εμείς τη χελιδόνα  και φτιάξαμε ένα κολάζ με χελιδόνια για να καλωσορίσουμε την άνοιξη. Υπάρχει μάλιστα σαμιακό χελιδόνισμα.

  • ΣΑΜΟΣ
    Δόνι , χελιδόνι
    Ήρθες, καλώς ήρθες
    Φκιασε τη φωλιά σου
    Κάμε τα πουλιά σου
    Φτιάξτηνε στο σπίτι
    Κανένας δεν τη γκίζει

    Το χελιδόνι το πουλί
    Πάει πέρα κι έρχεται
    Πάει και ξανάρχεται
    Στήνει μήνυμα και λέει
    Πως είναι καλοκαίρι.
 
 
  •  Με αυτή την αφορμή μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά και βάλαμε χελιδόνια στα χέρια μας και φτιάξαμε σμήνος χελιδονιών που αποδημούν. Τη συγκεκριμένη ιδέα τη βρήκα στο ιστολόγιο Νηπιαγωγός Καστοριά
  • Επίσης χρησιμοποίησα το βιβλίο "Τα πουλιά που ζουν πλάι μας"Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει και σιντί μέσα με πουλιά οπότε ψάχναμε να βρούμε ποιο πουλί ακούμε.
  •  Διαβάσαμε το "Σκάει σκάει το αβγό" και κάναμε το φύλλο εργασίας για τον κύκλο της ζωής της κότας.
  • Το παιχνίδι που ευχαριστήθηκαν περισσότερο ήταν η ταξινόμηση των διαφόρων ζώων ανάλογα με τον τόπο διαμονής τους.
        

28.2.13

ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Επηρεασμένη από το αριθμητάρι του Τριβιζά και από το βιβλίο της Σελλιέ  με τους αριθμούς και τους πίνακες ζωγραφικής, έφτιαξα το δικό μας αριθμητάρι, χρησιμοποιώντας καλλιτέχνες, με τους οποίους ασχοληθήκαμε ή θα ασχοληθούμε οσονούπω. 











 














27.2.13

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΩΝ

Μήνας επισκέψεων ο Φεβρουάριος. Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο νηπιαγωγείο μας δύο μέλη του οδοντιατρικού συλλόγου, τον κ. Μαυρίκη και την κ. Ζιώγα. Μας μίλησαν και μας έμαθαν πολλά πράγματα, δίνοντάς μας καινούριες πληροφορίες για τη στοματική υγιεινή. Επιπλέον οι οδοντίατροι εξέτασαν τα παιδιά και έδωσαν ενημερωτικά δελτία στους γονείς, σχετικά με την στοματική υγεία των παιδιών τους. Τέλος μοίρασαν οδοντόβουρτσες και οδοντόκρεμες στα παιδιά, που συνοδεύονταν από ενημερωτικά φυλλάδια. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς.

 Τα παιδιά με ενδιαφέρον και προσοχή ακούνε 
και βλέπουν ό,τι τους δείχνει ο κ. Μαυρίκης.

 Με μια μεγάλη πλαστική μασέλα και οδοντόβουρτσα 
δείχνουν στα παιδιά το σωστό βούρτσισμα.
 Όλα τα παιδιά περνάνε από την ίδια διαδικασία.
 Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν 
και το παιδικό οδοντικό νήμα

 Η κ. Ζιώγα εξετάζει ένα - ένα τα νήπια 
και συμπληρώνει το ανάλογο δελτίο

  
Τα παιδιά ανοίγουν τα δώρα τους με τα "όπλα" στοματικής υγιεινής.

Μας έφεραν και διαβάσαμε το βιβλίο "Ο λύκος πάει σχολείο"
το οποίο αναφέρεται σε ένα λύκο που πάει στο σχολείο προβάτων για να μάθει να γράφει και να διαβάζει αλλά του χαλάει τα σχέδια μία οδοντίατρος! Τι γίνεται μετά;...  Γελάσαμε πολύ!

Και για να ευλογήσουμε και λίγο τα γένεια μας: οι οδοντίατροι μας είπαν ότι το νηπιαγωγείο μας ήταν από τα πιο καλά προετοιμασμένα σχολεία  που έχουν επισκεφθεί!  Τους ευχαριστούμε και πάλι!

25.2.13

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

Την Παρασκευή ήταν η μεγάλη μέρα! Μας επισκέφθηκαν οι εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου! Περάσαμε καταπληκτικά!!! Ευχαριστούμε πολύ τους εθελοντές Ελευθερία Καλαϊτζή και Αντώνη Σολούνια που μας έμαθαν τόσα ενδιαφέροντα πράγματα. Για παλαιότερη συνεργασία με τους εθελοντές και το νηπιαγωγείο Πυθαγορείου εδώ

 
 Ένα προνήπιο ήρθε με τη δική του στολή
Τα παιδιά δοκιμάσανε τα κράνη.
 Επίδειξη χρήσης πυροσβεστήρα ξηρής σκόνης σε τηγάνι με λάδι.
 Σωστή τοποθέτηση του τηγανιού επάνω στην κουζίνα.
 Μαθαίνουμε να δίνουμε σωστές πληροφορίες όταν τηλεφωνούμε στην Πυροσβεστική.
 Όλα τα παιδιά περνάνε από τη διαδικασία.
 Επίδειξη διαφόρων στολών.


 Άσκηση εξόδου από φλεγόμενο κτίριο.
 Το αερόστατο συμβολίζει τον καπνό.

 Τα παιδιά επισκέπτονται το Πυροσβεστικό.
 Δοκιμάζουν τις σειρήνες και τον ασύρματο.

 Μαθαίνουν τον εξοπλισμό των πυροσβεστών και των οχημάτων.

 Τα παιδιά ενθουσιασμένα ζωγραφίζουν τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη.
Άντε, και του χρόνου!

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ