Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

26.3.13

ΘΕΟΦΙΛΟΣ Β'

Τι κι αν πέρασε η 25η Μαρτίου; 
  • Εμείς με αφορμή αυτή την επέτειο βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ντόπιες παραδοσιακές στολές αλλά και τις στολές ανά την Ελλάδα. (Υλικό και από Λος Νίνος  εδώ).
  • Επισκεφθήκαμε φωτογραφικά το Λαογραφικό Μουσείο Μυτιληνιών μέσα από το ιστολόγιο "Το μονοπάτι μας".  
  • Κυρίως όμως χρησιμοποιήσαμε πίνακες από τον αγαπημένο μας ζωγράφο το Θεόφιλο. 
  • Το υλικό που χρησιμοποίησα είναι το βιβλίο "Ο ζωγράφος Θεόφιλος"  αλλά και η ανάρτηση της Μυρτώς για το Θεόφιλοκαι τα φύλλα εργασίας  της Τάνιας  εδώ και εδώ.
  • Διαβάσαμε την ιστορία του Θεόφιλου και παρατηρήσαμε τα ταξίδια του στο χάρτη. Συγκρίναμε τις αποστάσεις.
  • Παρατηρήσαμε κάποιους πίνακες με διάφορες στολές και φτιάξαμε παζλ μερικούς, δίχως να βλέπουμε το πρωτότυπο. Ο στόχος ήταν να φτιάξουμε τη λέξη "Θεόφιλος" με κεφαλαία και πεζά αλλά και να συμπληρώσουμε τους αριθμούς 1-10 και 11-20.

  •  Πήραμε το έργο του Θεόφιλου όπου απεικονίζει το χωριό του, τη Βαρειά στη Μυτιλήνη. Με οδηγό τις ερωτήσεις από το βιβλίο της Τζαβάρα ("Διαδρομές στην τέχνη. Θεόφιλος Χατζημιχαήλ") αναλύσαμε τον πίνακα:
  • είπαμε τι βλέπουμε, 
  • βρήκαμε τα 3 επίπεδα του πίνακα  
  • μιλήσαμε για την προοπτική στη ζωγραφική (μάθαμε και "κόλπα" για να ζωγραφίζουμε μακρυά και κοντά τα ανθρωπάκια ή τα αντικείμενα στις ζωγραφιές μας)
  • αναφέραμε που θα ήθελε ο καθένας να ζωγραφίσει τον εαυτό του μέσα στον πίνακα
  • είπαμε τους ήχους που θα μπορούσαμε να ακούσουμε από τον συγκεκριμένο πίνακα 
  • σκεφτήκαμε αν αυτό το έργο θα άρεσε σε έναν κάτοικο της πόλης ή του χωριού 
  • απαντήσαμε τι θα προσθέταμε ή τι θα αφαιρούσαμε από τον πίνακα αν ήμασταν εμείς οι καλλιτέχνες.

     

    Εξαιρετικό υλικό για το Θεόφιλο (και όχι μόνο) σε βιβλίο με τη μορφή Pdf βρήκα και στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ροδίων (εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης που αξίζει να επισκεφθείτε) εδώ. 
 Συνεχίζεται...

23.3.13

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Τον τελευταίο καιρό κάνουμε κάποιες "επαναλήψεις" με παιχνίδια και εργασίες για να φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας μέχρι στιγμής, σχετικά με τους καλλιτέχνες που γνωρίσαμε.


  • Έτσι βασισμένοι στο αλφαβητάρι τέχνης που έφτιαξα  εκτύπωσα κάποιους πίνακες και ζήτησα από τα παιδιά να βάλουν το σωστό όνομα στο σωστό πίνακα αφού ξαναξεφυλλίσαμε όλοι μαζί το αλφαβητάρι. Πήγε αρκετά καλά.


 
  • Στο "Περί... Νηπιαγωγών" είδα αυτή την ιδέα και  αποφάσισα να φτιάξω για το πρόγραμμα καλών τεχνών ένα  μέμορι έργων τέχνης, με έργα που δουλέψαμε εμείς μέσα στη χρονιά.





  •  Σημείωση: με "έκλεψαν" λίγο τα μικρά μου στο παιχνίδι, διότι ανακάλυψα πως φαινόντουσαν από πίσω οι πίνακες. Γι' αυτό αν τα εκτυπωσετε πριν τα πλαστικοποιήσετε, ή κολλήστε και ένα δεύτερο φύλλο χαρτί από πίσω ή κολλήστε τα πάνω σε χαρτόνι πρώτα.
  • Χρησιμοποίησα και κάποιο από το φοβερό υλικό που βρήκα στην πολύ καλή ανάρτηση της Μυρτώς στα "προσχολικά", για τους έλληνες ζωγράφους.

20.3.13

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Ανεβάζω και κάποια φύλλα εργασίας που έφτιαξα διότι έχω μια ευαισθησία στο να γνωρίζουν τα παιδιά όχι μόνο τον εθνικό μας ύμνο αλλά και τους δημιουργούς του.



 

  •  Έφτιαξα και δύο φύλλα εργασίας ειδικά για τη Σάμο.

  • Ανεβάζω και τη φωτογραφία από φέσια που θα φτιάξουμε για τη γιορτή, όπου το κάθε παιδί θα μας παρουσιάσει με όποιο τρόπο εκείνο θέλει (προφορικά, με κολάζ, ζωγραφική, παρουσίαση στον υπολογιστή, θεατρικά κ.ά) τον ήρωα που του έτυχε.
 


19.3.13

ΤΟ ΜΠΙΝΓΚΟ ΤΟΥ 1821

Επειδή έχουν ανέβει πάρα πολύ ενδιαφέρουσες αναρτήσεις για το 1821 (όλες συγκεντρωμένες στο ιστολόγιο της Τάνιας εδώ) θα ανεβάσω ένα μπίνγκο που έφτιαξα που βοηθά τα παιδιά να ταυτίσουν τον ήρωα με το όνομά του αλλά καλούνται και να ψάξουν τον πίνακα αναφοράς για να το βρουν. Επιπλέον, λατρεύουμε τα μπίνγκο στην τάξη μου!





 
 

14.3.13

ΟΙ ΚΛΟΟΥΝ ΤΟΥ ΣΑΓΚΑΛ -ΤΣΙΡΚΟ (2)- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ολοκληρώνοντας της ενασχόληση με τον Μάρκ Σαγκάλ κάναμε και λίγα μαθηματικά παιχνίδια.
  •  Πήρα εικόνες με μορφές από τους πίνακες του Σαγκάλ και ζήτησα από τα παιδιά να τις ταξινομήσουν σε 3 ομάδες: ακροβάτες, κλόουν και μουσικοί (κλόουν).
  • Έπειτα είπα να δοκιμάσουμε κάτι λίγο πιο δύσκολο. Κρατώντας πάντα τις ομάδες που έφτιαξαν,  αντί να προσπαθούμε να φτάσουμε στο 10 προσθέτοντας 2 αριθμούς, να φτάσουμε προσθέτoντας 3. (Δεν είναι εύκολο). Σε κάθε σκηνή λοιπόν έπρεπε να βάλουν τα παιδιά φιγούρες τόσες, ώστε όλες μαζί να είναι 10! Οι συνδυασμοί πολλοί. Τους μοίρασα και σε 2 ομάδες οπότε είχα 2 τέντες τσίρκου. Παρατήρησα ότι κάποια παιδιά το κατάλαβαν και το κατάφεραν. Τους είχα δώσει και την οδηγία αν θέλουν να χρησιμοποιήσουν και το μηδέν (0) και το έκαναν!







  
  • Έπειτα συμπλήρωσαν το παρακάτω φύλλο εργασίας.
 
  •  Παίξαμε ενώνοντας τα σωστά ζευγάρια αριθμών και συνόλων, μόνο που αυτή τη φορά τους έδωσα τα σύνολα και έπρεπε να βρουν τον αριθμό.
 



  •  Τέλος, συμπληρώσαμε και τους παρακάτω πίνακες διπλής εισόδου.






Καλές απόκριες σε όλους!!!

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ