Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

10.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 2

Συνεχίζουμε ακάθεκτοι την ενασχόλησή μας με ένα λατρεμένο θέμα, τους δεινόσαυρους.
 
  • Ένας μικρός μας έφερε τους δεινόσαυρους του από το σπίτι, βάλαμε τα απολιθώματα, τα βιβλία και κάτι καρτελίτσες - παιχνιδάκια σε ένα κουτί, κι έτοιμη η γωνιά των δεινοσαύρων!
  


  •  Σαν σωστοί παλαιοντολόγοι κάναμε μια μικρή ανασκαφή: άλλοι ανάκλυψαν πετρώματα κι άλλοι οστά! Για την ακρίβεια τα οστά ενός τυραννόσαυρου! Ψάξαμε τι είναι το κάθε κομμάτι, που μπορεί να πηγαίνει, συγκρίναμε τα μεγέθη των ποδιών,  τα συνδυάσαμε κι έτοιμος ο σκελετός!



  •  Σήμερα αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες από το τρισδιάστατο βιβλίο για τους δεινόσαυρους (Σαββάλας).
  • Φτιάξαμε αναμνηστικά βραχιολάκια παλαιοντολόγου και "ευρήματα" με αβγά και μωρά δεινοσαυράκια. (Σύνδεσμοι στο τέλος).

 
  •  Ανεβάζω και κάποια από τα φύλλα εργασίας που κάναμε ή θα κάνουμε.
 



 

  • Ο τρόπος προσέγγισης του θέματος σήμερα βασίστηκε στη χρονολογική σειρά, δηλαδή πιάσαμε τις περιόδους της μεσοζωικής (τριαδικό, ιουρασικό και κρητιδικό) και βρίσκαμε ποιοι ζούσανε τότε, πως και τι συνέβαινε. Πληροφορίες συλλέξαμε από την  πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια για τους δεινόσαυρους αλλά και από άλλα βιβλία 1, 2, 3, 4, 5.
  • Περισσότερες πληροφορίες και σύνδεσμοι εδώ.

8.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 1 - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ


  •  Τι ξέρουμε για τους δεινόσαυρους; Βρήκαμε 4-5 κοινά. Τι θέλουμε να μάθουμε; Αρκετά. Αν έπαιρνες συνέντευξη από έναν δεινόσαυρο τι θα τον ρωτούσες; Καταγράφουμε ερωτήσεις, κάνουμε υποθέσεις, αλλά να και κάποιες απαντήσεις για να θυμόμαστε τα βασικά (πίνακες αναφοράς).
 
 







  •  Ποιοί μελετάνε τους δεινόσαυρους; Από που παίρνουν τις πληροφορίες τους και πως τις διαβάζουν; Χρησιμοποίησα και κάποια απολιθώματα φυτών για να καταλάβουν λίγο τι θα πει απολίθωμα. (Εκεί που γέλασαν ήταν όταν τους είπα για τις πληροφορίες που παίρνουν από τα κόπρανα!)
 
  • Είχαμε μια στολή δεινόσαυρου στο σχολείο, ήταν και λίγα τα παιδάκια σήμερα, κι έτσι ήταν εύκολο και γρήγορο το βάλε-βγάλε τη στολή. Τι κάναμε όμως: ο καθένας διάλεγε τι δεινόσαυρος ήταν. Έπειτα άρχιζαν οι ερωτήσεις μας:
  • πόσα πόδια είχες;
  • πόσα πόδια χρησιμοποιούσες;
  • τι έτρωγες;  
  • πως αμυνόσουν;
  • σε ποια περίοδο έζησες; (εκεί βοηθούσε η εγκυκλοπαίδεια) 
  • θα μπορούσες π.χ. τυραννόσαυρε να συναντηθείς με το διπλόδοκο; (όχι γιατί έζησαν ο ένας στην ιουρασική και ο άλλος στην κρητιδική περίοδο, ενώ με τον τρικεράτοπα;)
   

  •  Το πατρόν που βρήκα για τα πόδια δεινόσαυρου.
  • Στο http://www.makinglearningfun.com/themepages/DinosaurPrintables.htm βρήκα επίσης για τους δεινόσαυρους και την παρακάτω ιδέα όπου αναλόγως τον αριθμό ταΐζεις τον τρικεράτοπα φύλλα.
 
  •  Παίξαμε και μπίνγκο.






 

5.4.13

"...Βιβλίο- πουλί" - Ημέρα γονέων

Σήμερα ασχοληθήκαμε τελικά με το "Βασιλιά και το βιβλίο-πουλί" (δες προτάσεις και πληροφορίες εδώ). Πήγε πολύ καλά και τα μικρά ξετρελάθηκαν με το γεγονός ότι συμμμετείχαν ηχητικά σε πολύ μεγάλο μέρος του βιβλίου.


 Συμμετείχαν με μουσικά όργανα.
 Συμμετείχαν με τις φωνές τους.
 Συμμετείχαν με το σώμα τους.
  • Τους ζήτησα να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε περισσότερο. Ιδού κάποια έργα.
 Τα βιβλία που επιστρέφουν πάνω σε ιπτάμενα χαλιά.
 Το βιβλίο πουλί που ξυπνά το βασιλιά. 
Το μαγικό βουνό από όπου ετοιμάζονται να γυρίσουν τα βιβλία.
 Το βιβλίο πουλί και τα βιβλία (προνήπιο).

  • Σήμερα από μία στιγμή και μετά είχαμε ημέρα γονέων στο σχολείο, όπου τα παιδιά ήταν οι οικοδεσπότες "δάσκαλοι". Όλη την εβδομάδα τα παιδιά συμμάζεψαν την τάξη, έφτιαξαν τους φακέλους τους και ζωγράφισαν μια αφίσα για να καλωσορίσουνε τους "μουσαφιραίους" που τους έλεγα.
  • Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο "ξεναγού" μέσα στην τάξη για να δείξουν στους δικούς τους, που και πως περνούν τη μέρα τους καθημερινά. Έδειξαν όλες τις γωνιές μία προς μία και εξηγούσαν τι κάνουμε και τι μαθαίνουμε.
  •  Είδαν αγκαλιά τους φακέλους για τους οποίους είναι υπεύθυνα αυτά αλλά και το ντοσιέ (πορτφόλιο) που είναι υπεύθυνη η κυρία.
  •  Κάποιοι μάλιστα είχαν την τύχη για ιδιαίτερο μάθημα μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου! 
  • Νομίζω πως  το ευχαριστήθηκαν.
  • Οι ενήλικες ακολουθούσαν τα παιδιά με χαρά και τρυφερότητα.  Έκαναν ένα σύντομο ταξιδάκι με κρυφές ματιές στον σχολικό κόσμο των παιδιών τους. 
  • Όσο για τους μικρούς, απήλαυσαν τον ρόλο αυτού που οδηγεί και θέτει τους κανόνες αλλά έχει και την ευθύνη! 
  • Κερδισμένοι βγήκαν σίγουρα όλοι!
 

4.4.13

"Τα τρία μικρά λυκάκια" - δραστηριότητες με παραμύθια - φιλαναγνωσία

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στον υπέροχο κόσμο του βιβλίου με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Ευγένιου Τριβιζά. (Φύλλα εργασίας για τα λυκάκια εδώ και στο ιστολόγιο της Τάνιας, εδώ).

  • Διαβάσαμε "Τα τρία μικρά λυκάκια" μέσα στην τάξη. Συζητήσαμε και κάναμε τις συγκρίσεις με "Τα τρία γουρουνάκια".
  • "Παίξαμε" ρόλους με αφορμή τα λυκάκια. Ο στόχος αυτή τη φορά δεν ήταν η δραματοποίηση αλλά τα βιώματα (αντιμετώπισης των νταήδων). Τι εννοώ: ζήτησα από τα παιδιά σε ζευγάρια να παίξουν πρώτα τα λυκάκια που κρύβονται και φοβούνται τον Ρούνι (νταή) και τα άλλα τον Ρούνι που επιτίθεται στα φοβισμένα λυκάκια που στο τέλος θα το βάλουν στα πόδια. (Οι σωματικές στάσεις ευανάγνωστες!)
  • Στη συνέχεια τα ίδια παιδιά κλήθηκαν να μη δείξουν ότι φοβούνται και να κάνουν κάτι όμορφο (σε αναλογία με το λουλουδόσπιτο) που δεν το περιμένει ο Ρούνι. Τα παιδιά όρθωσαν ανάστημα, δεν έδειξαν να φοβούνται και όταν ήρθαν οι Ρούνι τους αγκάλιασαν με αγάπη!


  • Αλλάξαμε ρόλους και οι Ρούνι έγιναν λυκάκια και τα λυκάκια Ρούνι και στους δύο αυτοσχεδιασμούς. Έπειτα συζητήσαμε. Τα ρώτησα πως ένιωθαν όταν ήταν σε άμυνα φοβισμένα, πως όταν επιτίθεντο απέναντι στους φοβισμένους, πώς ένιωσαν όταν όρθωσαν το ανάστημά τους και πως όταν πήγαν να επιτεθούν και αντί να τους φοβηθούν και να φύγουν, τα λυκάκια έκαναν κάτι που δεν το περίμεναν, τους έδειξαν συμπάθεια. Τους είπα πως στη ζωή τους Ρούνι θα συναντήσουν σίγουρα και τους ζήτησα να θυμούνται πόσο διαφορετικά ένιωσαν όταν κράτησαν τη φοβισμένη στάση που δυνάμωνε τον Ρούνι και πως ένιωσαν όταν δεν τον φοβήθηκαν και τον μπλοκάρισαν.  
  •  Παίξαμε με τις σύθετες λέξεις από το βιβλίο. Φτιάξαμε και λέξεις όπως: χρηματόρυζο ή ανεμόπιτες!!!

  •  Σύντομη χρονική σειραθέτηση κάποιων εικόνων του βιβλίου:
  •  Πήραμε την απάντηση των λύκων "Φύσα με θυμό και λύσσα..." και τη συνθέσαμε με τις μπερδεμένες λέξεις αλλά βρήκαμε κιόλας που χωρίζονται μέσα στην πρόταση.

  • Πειράξαμε λίγο τα παραμύθια που ήδη ξέραμε. Τι θα γινόταν αν η Κοκκινοσκουφίτσα κυνηγούσε το λύκο (μια απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο "Η δεσποινίς τρέξε αν θέλεις να σωθείς" ); 
  • Παραμύθι από την ανάποδη: ξεκινήσαμε με τη Χιονάτη που λεγότανε Μαυράτη γιατί ήταν μαυριδερή, κακιά και βρώμικη και ταλαιπωρούσε την καλή και γλυκειά μητριά! Για να γλιτώσει η τελευταία την έστειλε στο δάσος κι εκείνη πήγε στο σπίτι των 7... κατσικιών!!! Η συνέχεια σουρεαλιστική! Γελάσαμε απίστευτα!
  • Παραμυθοσαλάτα: Η Χιονάτη αντί να πάει στους νάνους πήγε στη γιαγιά της Κοκκινοσκουφίτσας κι αντί για τον λύκο τους επισκέφθηκε ο Κοντορεβυθούλης με την Τοσοδούλα! Πόσο το χαρήκαμε!
  •  Πήραμε τα λυκάκια και μπερδεύαμε πρόταση με πρόταση με το "δέντρο που έδινε"!!! Κι έβγαινε: "Και η μηλιά είπε στο αγόρι: θα φυσήξω θα φυσήξω το σπιτάκι θα το ρίξω"!!! Το καταδιασκεδάσαμε!
  • Μπερδεύτηκαν τα ζευγάρια των ηρώων των ταινιών. Βρείτε τα σωστά η κάθε ομάδα!
  • Πάιξαμε με τα εξώφυλλα βιβλίων που έχουμε διαβάσει ή έχουμε δανειστεί. Μπερδεύτηκαν ο συγγραφέας, ο εικονογράφος, ο τίτλος. Ποια ομάδα θα τα βάλει πιο γρήγορα στη σωστή θέση;

  • Κι άλλα σπασμένα εξώφυλλα (από τα βιβλία της δανειστικής). Βρείτε το σωστό τίτλο και κερδίστε πόντους!
Και το ταξίδι μας στο να αποκτούμε διάφορες σχέσεις με ένα βιβλίο δεν σταματά...
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ