Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

21.4.13

ΕΝΤΟΜΑ 5 - Η ΚΑΤΣΟΥΦΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ- ΕΡΙΚ ΚΑΡΛ

Το Πάσχα πλησιάζει και ποιο έντομο έχει μέσα στο όνομά του αυτή τη γιορτή; Η Πασχαλίτσα! "Η κατσούφα πασχαλίτσα"  του Έρικ Καρλ μαθαίνει στα παιδιά καλούς τρόπους, σειραθέτηση μεγεθών και την ώρα αλλά κυρίως έχει μεγάλη πλάκα!
  •  Αφού λοιπόν τη διαβάσαμε βάλαμε στη σειρά τα ζώα που προκάλεσε σε πάλη η πασχαλίτσα.

  • Βάλαμε κάρτες στη σειρά με τη ζωή της πασχαλίτσας.
  •  Παίξαμε μέμορι με τα ζώα που προκάλεσε η κατσούφα πασχαλίτσα (υλικό πολύ από το επίσημο σάιτ του Καρλ εδώ
  • Φτιάξαμε μια μεγάλη πασχαλίτσα ο καθένας με τον κύκλο ζωής της.

  • Με αφορμή λοιπόν την κατσούφα πασχαλίτσα μιλήσαμε για τις πασχαλίτσες: ποια λέξη έχει μέσα το όνομά της; Γιατί λέγεται και αλλιώς "λαμπρίτσα"; Είναι έντομο; Για να δούμε και ένα άλλο βιβλίο που λέγεται "Λαμπρίτσα" (εκδόσεις Δεληθανάση).
  •  Παρακολουθήσαμε κι ένα υπέροχο βιντεάκι στα ελληνικά που λέγεται "πασχαλίτσα εναντίον μελίγκρας"

  • Ο φίλος μου ο μπαρμπα-Στάθης εκτρέφει πασχαλίτσες για να τρώνε τις μελίγκρες από τα λουλούδια του. Μου έστειλε λοιπόν μερικές για να παίξουμε. 
  •  Πρώτα παίξαμε μπίνγκο με πασχαλίτσες (το βρήκα εδώ). Στα πούλια είχα κολλήσει αυτοκόλλητες πασχαλίτσες.
  •  Φορέσαμε πασχαλίτσες στα χέρια και ανάλογα με τις βούλες που είχαν γινόμασταν ζευγαράκια με το παιδί που είχε τον ίδιο αριθμό κι αργότερα όταν μας έλεγε το τραγουδάκι σταματάγαμε στο φύλλο με το σωστό αριθμό. (Το παιχνίδι μας το είχε δείξει η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη και είναι έμπνευση συναδέλφων από τη Χίο).

  •  Το τραγουδάκι που σκαρφίστηκα πάει με τη μουσική του "ο γεωργός πάει στον αγρό..." κι έλεγε:
"Η πασχαλίτσα που πετά, που πετά, που πετά,
η πασχαλίτσα που πετά
συνεχίζει να πετά.
Η πασχαλίτσα που πετά, που πετά, που πετά,
η πασχαλίτσα που πετά
σ΄ένα φύλλο σταματά".  
  •  Μετά αλλάζαμε πασχαλίτσες άρα και αριθμούς.
  • Μια ιδέα που είδα στην Αριάδνη και μου άρεσε (εδώ) είναι με τα ίδια φύλλα από το προηγούμενο παιχνίδι, κάναμε μαθηματικά. Βάλαμε τόσες πασχαλίτσες όσες λέει το νούμερο.
 
  •  Ενώσαμε τη σωστή πασχαλίτσα με το σωστό λουλούδι (ανάλογα πάλι με τις βούλες)
  •  Είπα το ίδιο παιχνίδι να το δυσκολέψω λίγο κι έφτιαξα γλάστρες με το όνομα πια του αριθμού και ανάλογα να βάλουν γύρω τόσες πασχαλίτσες. Μια χαρά τα πήγαν.









  •  Κι ένα πινακάκι διπλής εισόδου για όσους είχαν τελειώσει νωρίς.



  •  Δύο φύλλα εργασίας σαν τεστάκια



  •  Για το σπίτι, σαν παιχνιδάκι για να ζωγραφίσουν, φτιάξαμε το βιβλιαράκι του Π της πασχαλίτσας. Δηλαδή έπρεπε να βρουν να κόψουν μόνο τις πασχαλίτσες με τις εικόνες που αρχίζουν από Π.



 
  • Ιδέες και υλικό βρήκα στους εξής συνδέσμους:
  1. Το νηπιαγωγείο μου αρέσει πιο πολύ, εδώ
  2. Μικροί επιστήμονες στο νηπιαγωγείο (φύλλα εργασίας) 
  3. Στο ιστολόγιο της Σέβας
  4. Στο Λος Νίνος εδώ
  5. Συνολικά για τα έντομα στης Τάνιας (υλικό και φύλλα εργασίας)
  6. Για την κατσούφα πασχαλίτσα υλικό εδώ , εδώ και εδώ
  7. Αναρτήσεις μου σχετικές με τα βιβλία του Έρικ Κάρλ: γρύλος και κάμπια
  8. Βίντεο σχετικά εδώ
  9. Για τα έντομα συνολικά στο δικό μου ιστολόγιο εδώ
 

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - ERIC CARLE ΒΙΝΤΕΟ


Ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς αλλά και καλλιτέχνες είναι ο Έρικ Καρλ, που με τη λιτότητα της γραφής του και τα μεστά κολάζ του, λέει την ιστορία του σύμπαντος και την ουσία των πραγμάτων.
Συγκέντρωσα μερικά βιντεάκια, χρήσιμα σε όσους δουλεύουν με τα βιβλία του στο νηπιαγωγείο.
Περισσότερο υλικό σχετικό με τον Έρικ Καρλ στο νηπιαγωγείο εδώ και εδώ.























19.4.13

ΕΝΤΟΜΑ 4 - Η ΠΟΛΥ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗ ΚΑΜΠΙΑ - ΕΡΙΚ ΚΑΡΛ

Πολυαγαπημένη πεινασμένη κάμπια! Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας είναι ένα από τα θέματα που συναρπάζει τα πιτσιρίκια. Αν και ο χρόνος μας πιέζει ελαφρώς συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Διαβάσαμε λοιπόν την πολύ πεινασμένη κάμπια του Καρλ.
Μας την έφερε κι ένα νήπιο σε σκληρό χαρτόνι στα ολλανδικά. Οπότε είχαμε δύο βιβλία στην τάξη και το ένα όχι τόσο ευπαθές.
  • Σαν πίνακα αναφοράς τους έφτιαξα ένα ημερολόγιο που θα το κάνουμε αυτές τις μέρες και θα κολλάμε την κάμπια στη σωστή μέρα, θα διαβάζουμε την πρόταση αλλά και θα βρίσκουν την σωστή μέρα και με πεζά γράμματα.








  • Ανεβάζω και μια κατασκευή που είχα κάνει παλιότερα και χρησιμοποιούσα στην τάξη.
 
  • Με τη βοήθεια του πίνακα φτιάξαμε και έναν πίνακα-κάμπια σε άλλη γωνιά της τάξης, αυτή τη φορά με στόχο τους αριθμούς περισσότερο. Τους έφτιαξα και μια μικρή δική μου αριθμογραμμή.
 


  •  Τους άφησα και ένα ξύλινο παζλάκι- αριθμογραμμή για να παίζουν.
  •  Παίξαμε πολλά παιχνίδια με την κάμπια (συγκεντρωμένοι σύνδεσμοι στο τέλος), τα οποία έχω από πέρσι και θα δείτε ότι είναι στο χέρι μεταφρασμένα αλλά είναι καλές ιδέες.
  • Κάναμε σειραθετήσεις.

  •  Ενώσαμε τη σωστή λέξη με τις σωστές εικόνες.
 
  •  Παίξαμε ένα μικρό επιτραπέζιο προφορικού λόγου όπου, ανάλογα που σταματούσε έπρεπε το παιδί να πει τι συνέβη εκείνη τη μέρα.

  •  Αντιστοιχίσαμε τη σωστή λέξη στη σωστή εικόνα και τη σωστή εικόνα στη σωστή μέρα.



  •  Παίξαμε κάτι σαν μπίνγκο αρχικών ήχων όπου ανάλογα το γράμμα που τραβούσα κάλυπτε και το παιδί τη λέξη με το αρχικό της γράμμα.

  •  Αντιστοιχίσαμε αριθμούς μέχρι το 20 και εικόνες από το βιβλίο.

  •  Συμπληρώσαμε 2 απλά φύλλα εργασίας που έφτιαξα.



  •  Φτιάξαμε και ένα καπελάκι πανεύκολο στα γρήγορα.
  • Σε πολλά νηπιαγωγεία έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με την κάμπια. Θα αναφέρω μερικές αναρτήσεις με πρώτη την πιο πρόσφατη και αγαπημένη μου της Σέβας  
  1. 5ο Νηπιαγωγείο Σερρών 
  2. η ανάρτηση της Αριάδνης
  3. οι Χαρταετοί 
  4. η ανάρτηση της Κατερίνας 
  5. Το περισσότερο υλικό που χρησιμοποίησα θα το βρείτε συγκεντρωμένο στη σελίδα της Καλλιόπης Παπουτσάκη
  6. ένα πολύ όμορφο φύλλο εργασίας από την Τάνια
  7. συγκεντρωμένο υλικό για τον Καρλ εδώ, εδώ και εδώ 
  8. και τέλος βρήκα υλικό (αγγλικά) στο sparklebox εδώ

18.4.13

ΕΝΤΟΜΑ 3 - ΜΕΛΙΣΣΑ

Μιλώντας για τα έντομα δε θα μπορούσαμε να  μην κάνουμε μια αναφορά  και στη μέλισσα.
  • Χρησιμοποίησα μία εγκυκλοπαίδεια για τα έντομα, τον τόμο 16 του ΣΚΑΪ και ένα βιβλίο μελισσοκομίας
  • Υλικό για το νηπιαγωγείο υπάρχει πάρα πολύ οπότε θα αναφέρω αυτά που εγώ χρησιμοποίησα για αυτό το θέμα:
  1. η πιο πλήρης ανάρτηση για μένα ήταν στο "Ταξίδι στη χώρα των παιδιών"
  2. την ανάρτηση της Ανθής με τα βάζα και τις μέλισσες γράμματα
  3. η ιδέα της Κατερίνας με το μελισσοκόμο    
  4. η ιδέα της Μάρως με την κυψέλη 
  5. και ένα υπέροχο παιχνίδι που είδα στο νηπιαγωγείο Χώρας (το μόνο που δεν πρόλαβα να στήσω αλλά αξίζει να το δείτε)
  6. το υλικό που θα δείτε είναι από εδώ


    •  Αφού ξεκαθαρίσαμε με την ανατομία της μέλισσας και καταλήξαμε ότι είναι και αυτή έντομο, μιλήσαμε για τη ζωή μέσα στο μελίσσι και την παραγωγή μελιού.
    • Τους έμαθα και το απόσπασμα του Ρίτσου από το "Πρωινό άστρο":
    "Μέλισσες τρυγάν τρυγάν
    τα ξανθόχρυσα λουλούδια
    τα ξανθόχρυσα τραγούδια 
    και σου φτιάχνουν και σου φτιάχνουν
    -άνοιξε το χέρι σου-
       σου 'φτιαξαν το μέλι σου."
    • Φτιάξαμε λοιπόν μια ομαδική και μια ατομική κατασκευή βασισμένοι σε αυτό.


     
    • Πάίξαμε παιχνίδι με ζάρι όπου συνθέτουν τη μέλισσα
    • Κάναμε ταξινομήσεις
     
    • τα παιδιά ζωγράφισαν και πήραν σαν υλικό αναφοράς τον κύκλο ζωής της μέλισσας
     
    • Ντυθήκαμε με αληθινή στολή μελισσοκόμου και ζαλίζαμε τη μελισσούλα (μάσκα από εδώ)
    • Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από μια εκπληκτική ταινία τον "Μικρόκοσμο" των Νουριντσανί και Περενού (τέλειο!!!)



    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ