Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

4.10.13

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έχουμε την χαρά και την τύχη να φιλοξενούμε στην τάξη (στην αρχή της σχολικής χρονιάς που ασχολούμαστε με το σώμα μας και την υγεία του) την εθελόντρια νοσοκόμα  του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, κυρία Φραγκισκα Φ. Την ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά της.

Η κυρία Φραγκίσκα εκπαίδευσε τα παιδιά πως να καλούν σωστά το 166 και να δίνουν τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης το κάθε παιδί ξεχωριστά εκπαιδεύτηκε στο να προσφέρει πρώτες βοήθειες στον εαυτό του ή σε ένα διπλανό του σε περιπτώσεις: μικροτραυμάτων, ρινορραγίας, εγκαύματος και πνιγμού. Τα παιδιά συνεργάστηκαν βιωματικά με την εθελόντρια αλλά και σε ζευγαράκια. 

Στο τέλος ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους και πήραν σε καρτούλα για το σπίτι μια συμβουλή για το έγκαυμα.



Εκπαίδευση στο πως να καλούν το 166 και τι πληροφορίες πρέπει να δώσουν, αν χρειαστεί.

Αναγκαιότητα φαρμακείου και στο σπίτι και στο αυτοκίνητο

Εκπαίδευση στη ρινορραγία

Εκπαίδευση στο έγκαυμα

Εκπαίδευση σε περίπτωση πνιγμού




Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη και τη συνεργασία! 


 

3.10.13

ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΣΕ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ (φύλλα εργασίας)

Τις έγχρωμες οδοντόβουρτσες τις χρησιμοποιώ ως πίνακα αναφοράς για τη γνωστή κατασκευή με την οδοντόβουρτσα.



Στο πρώτο φύλλο έβαλα διπλές οδοντόβουρτσες (οικονομία). Μπορούν να κολληθούν σε χαρτόνι (εγώ έτσι έκανα) και να κοπούν ή να μείνουν ως φύλλο εργασίας: στα νήπια ζητώ να αντιγράψουν τη λέξη και να ζωγραφίσουν το αντικείμενο ενώ στα προνήπια απλώς να ζωγραφίσουν το αντικείμενο που αναφέρει η λέξη.




 Το δεύτερο φύλλο εργασίας μπορεί να λειτουργήσει ως πίνακας αναφοράς και ευαισθητοποίησης στο σπίτι.

 




2.10.13

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ

Ανεβάζω ένα μικρό βιβλιαράκι που έφτιαξα με ερωτήσεις για τη στοματική υγιεινή. Το σχήμα του είναι εύκολο και θα μπορούσαν να το κόψουν και τα παιδιά. Θα το χρησιμοποιήσω στο τέλος της εβδομάδας ως τεστάκι.
Παλαιότερο υλικό σχετικό με τα δόντια και τη στοματική υγιεινή εδώ.








30.9.13

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΟΝΤΑΚΙ - ΦΥΛΛΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

Πρωινή αυτή τη βδομάδα. Θα ασχοληθούμε με τη στοματική υγιεινή. Θα κινηθώ πάνω - κάτω στα περσινά πλαίσια (μπορείτε να δείτε στην ετικέτα δόντια τον τρόπο προσέγγισης και δραστηριότητες με φύλλα εργασίας).
Φέτος για αρχή έφτιαξα:
  • κάρτες όπου τα παιδιά μπορούν να διακοσμήσουν και να σημειώσουν πότε έχασαν το πρώτο τους δόντι 
  • ένα φύλλο για μέσα στην τάξη, όπου ανά μήνα θα σημειώνουμε ποιος έχασε δόντι 
  • ένα φακελάκι (πολλά παιδιά, τα κουτιά δε συμφέρουν φέτος) όπου τα παιδιά θα διακοσμήσουν, θα κόψουν και θα πάρουν σπίτι τους για να φυλάνε τα πρώτα τους δοντάκια. Μπορείτε να τα φωτοτυπήσετε σε έγχρωμο Α4.








27.9.13

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ: ΣΚΕΛΕΤΟΣ - ΟΡΓΑΝΑ

Απογευματινή βάρδια, λίγα παιδάκια, ωραίο μάθημα. Τη Δευτέρα είχαμε μιλήσει γενικώς για τη χρησιμότητα του σκελετού και των οργάνων. Χρησιμοποίησα μοντέλα που είχα βρει στο "Ευγενίδειο".

  


Χρησιμοποίησα και μια πολύ ωραία ιδέα που βρήκα από το Νηπιαγωγείο του Αγίου Σπυρίδωνα Στροβόλου (εδώ).




Ο καλός μου φίλος μπαρμπά - Στάθης άρχισε πάλι τα πακετάκια του (μαθηματικά). Κι έτσι μια που φθινοπώριασε χρειαζότανε καλτσάκια για τα δάκτυλα των ποδιών και των χεριών. Αυτά όμως μπερδεύτηκαν (ξεχωριστές ομάδες χέρια - πόδια). Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής (εδώ και εδώ) κλήθηκαν να να τα βάλουν στη σωστή σειρά. Η ιδέα αυτή όπως και η παρακάτω είναι των εξαιρετικών συναδέλφων από τη Χίο, τη δουλειά των οποίων μας είχε δείξει η κοινή μας σύμβουλος, κ. Μοσχοβάκη και μπορείτε να την βρείτε εδώ (με τον τίτλο "σημειώσεις σεμιναρίου μαθηματικών και ιστορίες για τα μαθηματικά).
(Μην κάνετε το ίδιο λάθος με μένα που είχα φτιάξει 2 δεξιά πόδια και 2 αριστερά χέρια. Όταν το κατάλαβα ήταν αργά)


Την Πέμπτη πάλι χρειάστηκε τη βοήθειά μας ο μπαρμπά-Στάθης. Οι γιοι του, ο Κίτσος και ο Μήτσος, ανέβηκαν σε σκάλες να μαζέψουν μήλα και έπεσαν και χτύπησαν. Χωριστήκαμε σε ομάδες γιατροί-γιατρίνες και ανάλογα με το ζάρι έπρεπε να βάλουν τσιρότα στους ασθενείς. Κέρδιζε η ομάδα που τα έβαζε όλα.

 



 Επίσης συνθέσαμε το παζλ του σκελετού (βλέποντας ένα μόμπιλε) και αργότερα τοποθετήσαμε τα όργανα στη σωστή θέση. Αυτά τα βρήκα εδώ και εδώ.


  
Για να μάθουν το δεξί - αριστερό χέρι το πιο απλό είναι μια κάρτα μόνιμα κολλημένη στον τοίχο ώστε να φτάνουν να τοποθετούν τα χέρια τους.



Για να καταλάβουν όμως πάνω στο σώμα τους που είναι περίπου ένα όργανο, πήρα ένα καπέλο και μια ποδιά, τους κόλλησα βέλκρο και κολλάγαμε πάνω στα παιδιά το κάθε όργανο (κάνανε όλα γιατί ήταν λίγα). Τους άρεσε πολύ αυτό.



Ως κορύφωση σήμερα τους φυλάω έκπληξη: θα παίξουμε  εναλλάξ γιατρούς, νοσοκόμες και αρρώστους χρησιμοποιώντας τσιρότα, μάσκες, ποδιές, αληθινά στηθοσκόπια και άλλα.



26.9.13

ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΦΑΚΕΛΛΟΥ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ανεβάζω εξώφυλλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους φακέλους των παιδιών σε περίπτωση προγράμματος μουσειακής αγωγής. (Εγώ θα χρησιμοποιήσω το δεύτερο που μου αρέσει περισσότερο).






.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ