Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

28.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Φέτος πήραμε στο νηπιαγωγείο την πιο γενναία, σοφή, παιδαγωγική και γενναιόδωρη απόφαση  για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή: δε θα την κάνουμε (όπως παλιά)!
Φέτος τα παιδιά μας:
  • δε θα αποστηθίσουν ούτε μία λέξη
  • δε θα κάνουν καμία πρόβα
  • δε θα φτιάξουν σκηνικά
  • δε θα κάνουν πρόσκληση
  • δε θα φτιάξουν στολές
  • δε θα χάσουν ούτε μία εκπαιδευτική ώρα μαθήματος (το πιο σημαντικό για μένα)
  • δε θα νιώσουν άγχος για το τι θα παρουσιάσουν στους γονείς ή αν θα τα πούνε καλά
  • δε θα στενοχωρηθούν για το ρόλο που δεν πήραν
  • δε θα στήνονται για φωτογράφιση και τα υπόλοιπα γνωστά...

Φέτος τα παιδιά μας:
  • θα λάβουν μια μυστηριώδη πρόσκληση
  • δε θα ξέρουν τι θα γίνει όταν θα έρθουν
  • θα περιμένουν μία έκπληξη από τις κυρίες τους (που όλο αυτό τον καιρό δουλεύουν σκληρά για να στήσουν τις πολλές εκπλήξεις που θα τα περιμένουν)
  • θα είναι χωρίς τους γονείς τους (εδώ κολλάει το γενναία απόφαση!!!)
  • θα συμμετέχουν σε ένα φρικαντελικό βιωματικό εργαστήρι (την έμπνευση την πήραμε από τον ενθουσιασμό που βίωσαν τα παιδιά εδώ και εδώ)
  • θα αυτοσχεδιάσουν την ώρα του παραμυθιού όντας  πρωταγωνιστές
  • θα συναντήσουν την Φρικαντέλα αυτοπροσώπως
  • θα βοηθήσουν το Σεβαστιανό και την παρέα του με τα παραδοσιακά κάλαντα
  • θα παίξουν κυνήγι θησαυρού
  • θα παίξουν διάφορα φρικαντελιασμένα παιχνίδια
  • θα μεταμορφωθούν σε φρικαντέλους και φρικαντέλες
  • θα φύγουν με "στολή"
  • και κυρίως φέτος τα παιδιά μας ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!
Ανεβάζω και μερικά παιχνιδάκια με τη Φρικαντέλα που θα παίζουμε πριν το Φρικαντελοεργαστήρι!
Τα παιδιά καλούνται να δώσουν στη Φρικαντέλα τα δώρα που ταιριάζουν με το όνομά της. Ανεβάζω και κάποια ασπρόμαυρα για πάσα χρήση. Επίσης ανεβάζω τα γράμματα για να φτιάξουν το όνομά της.



  • Πρέπει να βάλουν τα σωστά δώρα για τη Φρικαντέλα στη σωστή σακούλα. Εγώ θα τα κόψω κιόλας στη μέση για να κάνουν το σωστό συνδυασμό, δηλαδή: για να έχουν =2 πρέπει να συνδυάσουν το 1+1.




  • Τα συγκεκριμένα καπέλα θα τα φωτοτυπήσω πολλές φορές και σε διάφορα χρωματιστά Α4, θα τα κόψω και θα ζητήσω από τα παιδιά εκτός του να συνθέσουν το όνομα της μάγισσας, να βρουν και πόσες συλλαβές έχει το όνομά της.







25.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Κάθε μέρα, λέγοντας τα κάλαντα, βοηθάμε τον Σεβαστιανό και την παρέα του να κάνει τη Φρικαντέλα να αγαπήσει τα Χριστούγεννα. Μπορούμε να σβήνουμε τον αριθμό, να κολλάμε ένα αυτοκόλλητο επάνω, ένα πον - πον ή να διαβάζουμε κάθε μέρα κι ένα απόσπασμα από το παραμύθι.




22.11.13

ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

Επειδή τα μαγαζιά έβαλαν τα πρώτα τους χριστουγεννιάτικα κι άρχισε να μυρίζει αχνά στον αέρα μια εορταστική διάθεση, είπα κι εγώ να σας ανεβάσω εγκαίρως κάποια χριστουγεννιάτικα που θα κάνω στο σχολείο.
Φέτος η γιορτή μας θα είναι εναλλακτική (δε μπορώ να πω ακόμα περισσότερα) αλλά με κύριο θέμα τη Φρικαντέλα. Για αρκετό διάστημα λοιπόν θα ασχοληθούμε μαζί της (κάτι σαν οργανωμένο σχεδιάκι εργασίας). 
Αυτό το διάστημα  θα ανεβάζω υλικό σχετικό κυρίως με τη Φρικαντέλα, που φαντάζομαι σε πολλές από εμάς θα φανεί χρήσιμο! Να η πρώτη παρτίδα!


















21.11.13

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ





(Λύση: α,γ,β,δ)



Κάναμε με τα παιδιά χρονική σειραθέτηση των μορφών αγγειοπλαστικής και αγγειογραφίας (όπως και πέρσι) και ξαναχρησιμοποίησα το βιβλίο "Τα αγγεία και ο κόσμος τους", όπου βρήκαμε πολλές πληροφορίες και εικόνες.
Για τη χρονική σειραθέτηση αυτή τη φορά δουλέψαμε ανάποδα. Πρώτα έβαλαν στη σειρά τα αγγεία και μια που είχα από πέρσι έτοιμο τον πίνακα αναφοράς, είχαμε ανάποδα την κάρτα/λύση και έλεγξαν στο τέλος αν τα είχαν βάλει σωστά.



Ενώσαμε τις ονομασίες με τις τεχνοτροπίες αγγειογραφίας.





Ένα άλλο παιχνιδάκι που παίξαμε (με την προσφορά πάλι του μαγαζιού "Εν αρχή οινολόγος") ήταν να βάλουμε μαγνητικά αγγεία και πλέον να βρούμε μόνοι μας τις σωστές ονομασίες.



Ίσως καταντώ κουραστική που αναφέρω συνέχεια το χορηγό μας, όμως αν δεν ήταν αυτός και εγώ (ναι, κι εγώ θεωρώ τον εαυτό μου χορηγό!)  αυτό το πρόγραμμα δεν θα είχε αυτή την ποιότητα και τον πλούτο ερεθισμάτων. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα το υπέβαλα και στις χορηγίες του ιδρύματος Λάτση (που αφορούν τα νησιά) και δυστυχώς δεν πέρασε (ούτε ένα πρόγραμμα μουσειακής αγωγής!!). Πραγματικά ένιωσα απογοήτευση. Δεν ξέρω αν του χρόνου θα μπορέσω να διαθέσω το ίδιο χρηματικό ποσό για όποιο πρόγραμμα σκεφτώ. Φέτος δεν ζητήσαμε κυριολεκτικά τίποτε από τους γονείς και προσπαθούμε με ό,τι μπορεί να μας διαθέσει η σχολική επιτροπή και τα αποθέματά μας. 
Πάντως, όπως λέει κι ο σοφός λαός "Με ..... δε βάφονται αβγά!!!"


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ