Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

3.2.14

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ: "ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ;"

 

Αφόρμηση για το όλο θέμα "Φωτιά - πυροσβέστες" έγινε η νέα γωνίτσα που άρχισα να στήνω  από την Παρασκευή κι έβαλα μέσα φυλλάδια της πυροσβεστικής, περιοδικά της Πυροσβεστικής και ένα συναρμολογούμενο μαγνητικό πυροσβεστικό. Τα παιδιά ήδη ξέρουν ότι κάποια στιγμή θα μας επισκεφθούν οι εθελοντές πυροσβέστες, οπότε είναι προϊδεασμένα. Μετά λοιπόν την ενασχόληση με τη φωτιά αυτή καθεαυτή σαν στοιχείο, το τρίγωνο της φωτιάς και το πείραμα (όλα εδώ) θα κάνουμε κάτι σαν δημοσκόπηση (που είναι και της μοδός!). 










Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά ερωτώνται αν θα ήθελαν να γίνουν πυροσβέστες και καλούνται να ψηφίσουν ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Κόβουν λοιπόν και τα 2 ψηφοδέλτια και επιλέγουν.
Μετά την ψηφοφορία, κάνουν αποδελτίωση όλα μαζί και παρατηρούν τα αποτελέσματα. Το φύλλο στατιστικής είναι μόνο για τα νήπια, ενώ τα προνήπια μπορούν να συμμετέχουν στο πρώτο μέρος και ίσως στο δικό τους χαρτί να τραβάνε ελεύθερα γραμμές ή ανθρωπάκια ανάλογα με τα ΝΑΙ.





Περσινά φύλλα εργασίας εδώ και εδώ.



1.2.14

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

Πρωί αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με τη φωτιά και τους εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου, τους οποίους θα υποδεχθούμε και φέτος για εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Σε αυτή την ανάρτηση θα ανεβάσω κάποιες παλιές σχετικές κατασκευές και το αλφαβητάρι που είχαμε φτιάξει με τα παιδιά.

Το συγκεκριμένο πυροσβεστικό (δώρο στους εθελοντές, το οποίο κοσμεί ακόμα το κλιμάκιο τους) το φτιάξαμε από ανακυκλωμένα κουτιά γιαουρτιού το σχολικό έτος 2004-2005.



Εδώ πρόκειται για μία μακέτα από πλαστελίνη και διάφορα υλικά, όπως σφουγγάρι για δέντρο, όλες προτάσεις  των παιδιών, το οποίο επίσης δωρίσαμε στο κλιμάκιο, το σχολικό έτος 2002-2003.


Ανεβάζω και το αλφαβητάρι που φτιάξαμε το 2005-2006 σαν δώρο  εκείνης της χρονιάς προς τους εθελοντές πυροσβέστες και το έχουμε φτιάξει μαζί με τα παιδιά.

 

 

 

















Παλαιότερη προσέγγιση εδώ, φρέσκα σχετικά φύλλα εργασίας από την Τάνια εδώ και το ιστολόγιο του Σπάρκυ (αγγλικά) όπου μπορείτε να βρείτε παιχνίδια, δραστηριότητες και άλλο υλικό.

Συνεχίζεται...



29.1.14

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ

Μια ιδέα που είδα στο διαδίκτυο και μου άρεσε πολύ γι΄αυτό και θα την εφαρμόσω στην τάξη μου. Πρόκειται για το τρένο της πρόσθεσης όπου το πρώτο βαγόνι είναι η σταθερή δεκάδα και μετά στο βαγόνι προσθέτετε βούλες μονάδες, δηλαδή : 10 + 1 =11 κ.λ.π.
Εγώ θα πλαστικοποιήσω τα βαγόνια για να χρησιμοποιούμε τον οικονομικό μαρκαδόρο που σβήνει. Επίσης εκτύπωσα τα βαγόνια σε ανοιχτόχρωμα χρωματιστά Α4.  Νομίζω πως αυτό το τρένο είναι ιδανικό για να μαθαίνουν τους αριθμούς από το 11 μέχρι το 20 (κι αν εκτυπώσετε 2-9 φορές το βαγόνι της δεκάδας, μπορούν τα μικρά να φτάσουν μέχρι το 100! (Εννοείται πως από κάτω γράφουμε την πράξη με τις βούλες που ζωγραφίζουμε ή κολλάμε.)
















28.1.14

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Είχα δει παλιότερα στο ιστολόγιο της Τάξης και της Πράξης, της Διόνης, μία καταπληκτική κατασκευή για τον κύκλο του νερού που μου άρεσε πάρα πολύ. Από εκεί εμπνεύστηκα και έφτιαξα το παρακάτω εποπτικό υλικό που μπορούν να διαλύουν και να ξανασυνθέτουν τα παιδιά (μια μικρότερη παραλλαγή του παλαιότερου που είχα φτιάξει εδώ). Ίσως σας φανεί χρήσιμο.




Ευχαριστώ Διόνη για την ωραία ιδέα!



27.1.14

ΝΕΡΟ - ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι όπου κάτω από τις αριθμημένες σταγόνες του νερού κρύβουμε μπερδεμένα τα γράμματα της λέξης ΝΕΡΟ.  Τα παιδιά καλούνται να ονομάσουν κάτω από ποιον αριθμό (ονοματίζουν τυχαία τους αριθμούς άρα καλούνται να πουν την ονομασία τους) μπορεί να βρίσκεται ένα γράμμα, κι όταν τα συγκεντρώσουν να συνθέσουν χωρίς πίνακα αναφοράς (μόνο φωνολογικά) τη λέξη νερό (άρα να βρουν με ποια σειρά θα τοποθετήσουν το κάθε γράμμα, πρώτο, δεύτερο κ.λ.π.). Όπως καταλάβατε αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε απόγευμα με το νεράκι.
Παλαιότερο υλικό και προτάσεις για τον κύκλο του νερού εδώ.






.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ