Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

29.3.14

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ - "Ο ΛΥΚΟΣ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕ" ΤΟΥ PENNART- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Και φέτος σκοπεύω να αφιερώσω μία ολόκληρη εβδομάδα στη φιλαναγνωσία, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου. Θα δουλέψουμε πάλι  με τον θησαυρό του  βιβλιοπόντικα (εδώ και εδώ) αλλά πιο σύντομα.
Αυτή τη φορά θα εστιάσουμε σε ένα συγγραφέα πολύ αγαπητό στα παιδιά, τον Geoffroy De Pennart και στον πολύ γνωστό του λύκο. Έχουμε ήδη ασχοληθεί με το βιβλίο "Έλα πίτα να σε φάω", εδώ.

Θα ξεκινήσουμε με το παραμύθι : "Ο λύκος ξαναγύρισε", το οποίο μπορείτε να βρείτε στο δίσκο "Τα παραμύθια της γαλάζιας γραμμής". Υλικό και ιδέες βρήκα στα γαλλικά εδώ. Οι πιο εύκολες ασκήσεις είναι για τα προνήπια και οι πιο δύσκολες για τα νήπια.

Το εξώφυλλο μπορείτε να το πλαστικοποιήσετε και να το κάνετε παζλ.










Με τις καρτέλες προσπαθούν τα παιδιά να ανασυνθέσουν με τη σωστή χρονολογική σειρά το παραμύθι και τους ήρωες. Για τα νήπια χρησιμοποιείτε και τους τακτικούς αριθμούς. Προτείνω να κόψετε τις κάρτες και στα 2 επόμενα φύλλα.



Για τα προνήπια περισσότερο.




 Για τη χρονολογική σειραθέτηση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αυτές τις κάρτες από το παραμύθι.












Και το ταξίδι μας παρέα με το λύκο μόλις ξεκινά...


25.3.14

ΔΙΑΣΤΗΜΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το ξέρω χάθηκα αλλά ξεκινήσαμε μεικτού τύπου ΤΠΕ (καιρός ήταν!) και έχω αρκετή δουλίτσα.
Ανεβάζω κάποια φύλλα εργασίας που δεν είχα προλάβει να ανεβάσω.  
Παλαιότερο υλικό για το διάστημα αλλά και το μικρό πρίγκιπα εδώ.








18.3.14

1821 - ΓΡΑΦΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ

Εμπνευσμένη από το βιβλίο τα "Ελληνάκια", πήρα ένα τσολιαδάκι κεντητό και έφτιαξα ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά, με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς, καλούνται να συνθέσουν την έκφραση "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ", είτε γράμμα - γράμμα, είτε συλλαβίζοντας. Επίσης, μπορούν σε φύλλο εργασίας, σε συνεργασία μεταξύ τους να μπορέσουν τα γράμματα, να τα γράψουν, να ζωγραφίσουν τα τσολιαδάκια, να τα κόψουν και να φτιάξουν τη δική τους αφίσα.
Επιπλέον υλικό για το 1821, εδώ.













16.3.14

Ο ΘΟΥΡΙΟΣ ΤΟΥ ΡΗΓΑ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Προσεγγίζουμε το "Θούριο" του Ρήγα, όπως προσεγγίζουμε τον Εθνικό μας ύμνο (εδώ και εδώ).
Χρησιμοποιούμε τις παρακάτω εικόνες και συνθέτουμε το δικό μας ποίημα- κείμενο.





Εικονόλεξο για το Θούριο έχει φτιάξει η Τάνια εδώ
Τον ακούμε μελοποιημένο.


Σαν επανάληψη για τους δύο ποιητές που ασχοληθήκαμε μπορούν τα παιδιά να συμπληρώσουν το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας.



13.3.14

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ (Συνέχεια)

Συνεχίζοντας τη ενασχόλησή μας με τον εθνικό μας ποιητή, ολοκληρώνουμε την προσέγγιση του ύμνου εις την ελευθερία (εδώ προηγούμενη ανάρτηση) με τα εξής:
  • τα παιδιά βρίσκουν τις σωστές λέξεις καρτέλες και τις τοποθετούν στον μεγάλο πίνακα αναφοράς, Α3.







  • Συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας που έφτιαξα πέρσι σχετικό πάλι με τον εθνικό ύμνο. (Παλαιότερα φύλλα εργασίας για το 1821 εδώ).

Όμως ο Σολωμός έχει γράψει κι άλλα ποιήματα. Έτσι αυτή τη φορά ακούμε μελοποιημένο απόσπασμα από τους "Ελεύθερους πολιορκημένους" σε μουσική του Μαρκόπουλου με τη φωνή του Ξυλούρη. Μιλάμε για την έξοδο του Μεσολογγίου και βλέπουμε μια εξαιρετική  παρουσίαση ενός δασκάλου που βρήκα εδώ (αξίζει να τη δείτε!)


Το συγκεκριμένο μελοποιημένο απόσπασμα  το θεωρώ ιδανικό για δραματοποίηση!


Ο Σολωμός έχει γράψει κι ένα πολύ γλυκό ποίημα (το πρώτο του στα ελληνικά), τη γνωστή σε όλους μας "Ξανθούλα", πάλι μελοποιημένη από τον καλό του φίλο Νικόλαο Μάντζαρο. Την ακούμε, τη συζητάμε και τη ζωγραφίζουμε.





Αν θέλουμε να την προσεγγίσουμε πάλι ανάποδα, έτοιμες κάρτες-εικόνες θα βρείτε στο ιστολόγιο της Τάνιας εδώ. Επίσης έχει και φύλλα εργασίας για το βιογραφικό του Σολωμού εδώ.

Στο τέλος μαθαίνουμε να συνθέτουμε το όνομα του ποιητή μας.








.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ