Φέτος έχω δώσει μεγάλη έμφαση στις 2 γωνιές των μαθηματικών (πολλά παιδιά). Έτσι από το pinterest έχω βρει πάρα πολλές ιδέες που έχω εφαρμόσει με τη βοήθεια των λεγόμενων busy-bugs, κοινώς σακουλάκια απασχόλησης. Σας ανεβάζω φωτογραφίες των δραστηριοτήτων που σταδιακά εισήγαγα στα παιδιά, άλλες τις έβγαζα, άλλες τις πρόσθετα. Νομίζω ότι πήγε πάρα πολύ καλά και το προτείνω. Από το 2015 θα προσθέσω και καινούριες.
Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.
Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.
Καλή πλοήγηση!
Συνολικές προβολές σελίδας
18.12.14
17.12.14
16.12.14
ΧΑΣΑΜΕ ΤΙΣ ΦΡΙΚΑΛΕΕΣ... ΣΤΟΠ!
Οι φίλες της Φρικαντέλας, οι Φρικαλέες, είπαν να την επισκεφθούν αλλά χάθηκαν στο δρόμο και εμείς ψάχνουμε να τις βρούμε. Παίζεται όπως το "εσύ πόσους Αη Βασίληδες βρήκες;" (εδώ).
15.12.14
ΕΣΥ ΠΟΣΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΔΕΣ ΒΡΗΚΕΣ;
Ένα απλό αλλά ενδιαφέρον παιχνιδάκι που είδα στο pinterest (το άλλαξα και εξέληξα λίγο) που θα παίξουμε μέσα στη βδομάδα είναι το εξής: κρύβω πλαστικοποιημένους Άη Βασίληδες μέσα στην τάξη από το 1-12.
Η οδηγία είναι να κυκλώσουν ο καθένας ατομικά στο παρακάτω χαρτί τους βασίληδες που βρήκαν δίχως να αγγίξουν ή να μετακινήσουν τον ένα, ώστε να μπορεί κάποια στιγμή να το βρει και το άλλο παιδί.
Στο τέλος χρόνου τα παιδιά μετρούν πόσους Άη βασίληδες βρήκαν (φροντίζουμε να μην είναι όλοι εύκολοι στο να βρεθούν).
Έπειτα καταγράφουμε ομαδικά ή ατομικά (εγώ θα το κάνω ομαδικά) το πόσους βρήκε ο καθένας. Ξεκινώ από τους 5 διότι είναι σίγουρο ότι μέχρι τόσους θα έχουν βρει. Το ίδιο θα κάνω άλλη μέρα και με τη Φρικαντέλα (επόμενη ανάρτηση)!
Εικόνες ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ - ΘΕΛΕΙ ένα παιδί
Εμείς θα φτιάξουμε μία μπότα και θα τη χωρίσουμε στη μέση, μετά από συζήτηση εννοείται και θα ταξινομήσουμε τις εικόνες.
Μια πολύ καλύτερη πρόταση έχει η Μυρτώ εδώ.
14.12.14
Βραβεία και από το δημοτικό!
Μου αρέσει ιδιαίτερα που μέσω των ιστολογίων ερχόμαστε σε επαφή και με δασκάλες, ανταλλάσσοντας ιδέες και υλικό. Επιπλέον, αρκετές από εμάς τις νηπιαγωγούς, βοηθιόμαστε και ως μαμάδες σχετικά με αυτόν τον άγνωστο για εμάς εκπαιδευτικό κόσμο.
Με πολλή χαρά λοιπόν δέχτηκα δύο επιπλέον βραβειάκια από δασκάλες:
- τη Χρύσα δασκάλα και το ιστολόγιο: Μαθητές με άποψη
- και τη Στέλλα, από το Κάθε μέρα... πρώτη!
Ένα ακόμα βραβειάκι ήρθε από ένα φρεσκότατο ιστολόγιο της Ευαγγελίας, το Νηπίων δρώμενα.
Με τη σειρά μου θέλω να αφιερώσω το παρακάτω βραβείο σε όλα τα ιστολόγια που έστειλαν εκπαιδευτικό υλικό στο παιδικό χωριό S.O.S.!
12.12.14
ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ Α4 ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
Κάνουμε μία μικρή επανάληψη για να δούμε τι μάθαμε για το δικό μας άγιο Βασίλειο (εδώ).
Το συγκεκριμένο, το διπλώνετε στη μέση και φτιάχνει ο καθένας το δικό του εξώφυλλο ή το κολλάτε σε Α4 κανσόν και πάλι φτιάχνετε το δικό σας εξώφυλλο.
Το συγκεκριμένο, το διπλώνετε στη μέση και φτιάχνει ο καθένας το δικό του εξώφυλλο ή το κολλάτε σε Α4 κανσόν και πάλι φτιάχνετε το δικό σας εξώφυλλο.
11.12.14
10.12.14
ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ
Με πολλή χαρά τις τελευταίες μέρες μου έρχονται από παντού γλυκά βραβειάκια που με τιμούν, με συγκινούν, με ανατροφοδοτούν και κυρίως με αναζωογονούν.
Έτσι λοιπόν θέλω να ευχαριστήσω τα εξής ιστολόγια για τα βραβεία που μου έστειλαν:
- Νηπιαγωγός για πάντα, της Ειρήνης Ματθαιάκη
- Η σοφία... των νηπιαγωγών, της Σοφίας Νίκα
- Κόλλα - ψαλίδι - χαρτί, της Λίας Μαντέσου
- Ο αστερισμός της Καλλίστης, της Μαρίας Μαντατζή
Σας αφιερώνω το επόμενο τραγούδι:
Όσον αφορά τους κανόνες και τα συναφή, ως γνωρίζετε δεν τους ακολουθώ ιδιαιτέρως και συνήθως δε μου βγήκε σε κακό. Παρόλα αυτά, θέλω να στείλω βραβεία δημιουργικών αναρτήσεων που είδα τον τελευταίο καιρό.
Τατατα τατατα! Απονέμω το βραβείο δημιουργικής ανάρτησης στις εξής λατρεμένες μου δραστηριότητες:
- Το ψητό μαμούθ του Νηπιαγωγείου με φαντασία!
- Τα Χριστούγεννα έρχονται, με την αντίστροφη μέτρηση με κάλτσες της Μεγάλης πολιτείας των μικρών
- Το αλφαβητάρι του Θεόφιλου, από το 1ο Νηπιαγωγείο Πορτοχελίου
- Τραγουδώντας στη βροχή, από τα Παιχνιδοκαμώματα στου νηπιαγωγείου τα δρώμενα
- Ο Παρθενώνας και εμείς, από το Toy Story
- Η Δημοκρατία είναι ξανθιά; από το Μαγικό Καπέλο
- Στο σχολείο πριν από μερικά χρόνια, από τις χαρούμενες φατσούλες
- Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού - Θεία Λένα, από το Ταξιδεύοντας στον κόσμο των νηπίων
- Ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυράννης, της Στάσης Νηπιαγωγείο
- Τι ξέρουν τα παιδιά για το Πολυτεχνείο; από τους μικρούς επιστήμονες στο νηπιαγωγείο
- Γκουέρνικα - Πικάσο, από το Popi it.
- Ο μικρός Ήρως, από τα Προσχολικά
- Πόλεμος και Ειρήνη, από το Kindergarten Art Class
- H Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες, από το Νηπιαγωγείο μ' αρέσει πιο πολύ
- Portfolio από τη Νηπιαγωγό για πάντα
- Ελληνική Μυθολογία από το Παραμύθι έχει αρχίσει
- και βέβαια την πρωτοβουλία της Χριστίνας Κανάρια και το Teaching Therapy για το εκπαιδευτικό υλικό για τα παιδικά χωριά Σ.Ο.Σ.
Καλή και δημιουργική συνέχεια!!!!
Ανεξάρτητη Επικοινωνία Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου: ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ : ΝΕΑ ΗΘΗ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Τ...
Ανεξάρτητη Επικοινωνία Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου: ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ : ΝΕΑ ΗΘΗ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Τ...: Τις τελευταίες μέρες και ενώ η αξιολογική περίοδος έχει αρχίσει και η πλατφόρμα για την κατάθεση portfolio παρέμενε μέχρι πριν λίγες μέρες...
9.12.14
ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ: ΜΑΖΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ Α...
ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ: ΜΑΖΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ Α...: Χανιά,9/12/2014 Προς Τους εκπαιδευτικούς της Πρωτο...
8.12.14
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ VENN: ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ vs ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ
Δε θέλω να λέω ψέμματα στα παιδιά μου, ούτε να τα μπερδεύω, ούτε να τα αποπροσανατολίζω. Από την άλλη δε θέλω και να παρεμβαίνω στο τι λέει το οικογενειακό περιβάλλον σε κάποια θέματα ταμπού, όπως είναι και ο Άη Βασίλης. Η κάθε οικογένεια έχει τις δικές της συνήθειες. Παρόλαυτα δε μου αρέσει ο παραγκωνισμός και το μπέρδεμα των παιδιών σχετικά με τον Άγιο Βασίλειο από τον Άη Βασίλη (επινόηση της Κόκα Κόλα). Θεώρησα λοιπόν πως ένα διάγραμμα Venn με γεγονότα και επιτόπια παρατήρηση (συν τη βοήθεια του διαδικτύου), θα μας βοηθούσε να ξεμπλέξουμε λίγο τα πράγματα.
Για να δούμε όμως τι ξέρουμε για τον καθένα;
Οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσω για την επιτόπια σύγκριση.
Για να δούμε όμως τι ξέρουμε για τον καθένα;
Οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσω για την επιτόπια σύγκριση.
Παραθέτω γι΄αρχή μία δική μου δοκιμή στο πρόγραμμα Kidspiration (μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν για ένα μήνα) και ύστερα το υλικό για την τάξη.
Το άσπρο το εκτύπωσα ως αφίσα τεσσάρων Α4 και το πλαστικοποίησα με 2 Α3 διαφάνειες.
Για οικονομία στο μελάνι εκτύπωσα σε κίτρινο χαρτί ό,τι αφορούσε τον Άγιο Βασίλειο, σε κόκκινο τον Άη Βασίλη και με πορτοκαλί τα κοινά.
Στο τέλος θα συμπληρώσουμε ομαδικά το εξής γράφημα (επίτηδες βάζω σε δεκάδες τις στήλες ώστε με ένα χρώμα κάνω τη μία δεκάδα και με άλλο τις μονάδες) .
Επιστολή της σχολικής συμβούλου Γιώτας Παναγιωτοπούλου για την αξιολόγηση νηπιαγωγών.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΘΕΜΑ: Προβληματισμοί για την εφαρμογή της αξιολόγησης των Προϊσταμένων των νηπιαγωγείων στο πλαίσιο του Π.Δ. 152/2013"
Αναφορικά με την εφαρμογή της υπ αριθμ.: 10940/20.10.14 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. και στο σημείο που αφορά στην υποχρεωτική αξιολόγηση των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων σε σχέση με το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των νηπιαγωγείων, αναδύονται πολλά ερωτήματα και προβληματισμοί....
Ολόκληρη η επιστολή
Ως σχολική σύμβουλος της Π.Α ένιωσα ηθικό χρέος να επισημάνω τα σημεία εκείνα που εύλογα προκαλούν έντονους προβληματισμούς, αγωνία και ερωτήματα στην κοινότητα των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης και να τα αποστείλω
στο Υπουργείο Παιδείας και στο ΙΕΠ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (73)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (55)
- Ασημάκης (3)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (96)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (252)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (6)
- ΟΝΟΜΑ (5)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (98)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (28)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (36)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (13)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (29)
- THE KISSING HAND (15)