Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.1.15

ΔΙΑΣΤΗΜΑ: Κατασκευές - ομαδικό lapbook και ο ΧΨΩ

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το διάστημα. Χρησιμοποίησα υλικό από προηγούμενες χρονιές (εδώ) αλλά και κάποιες ιδέες που είδα στο αγαπημένο pinterest. Φυσικά το συνδυάσαμε με το μικρό πρίγκιπα που είχαμε ήδη δουλέψει.
  • Φτιάξαμε μόμπιλε με κρεμάστρα (για πίνακα αναφοράς) με τους πλανήτες που βρήκα εδώ.



Λάβαμε κι ένα γράμμα (εδώ) αλλά ήταν στα εξωγήινα και δεν καταλαβαίναμε τι έλεγε. Το μόνο που διαβάζαμε ήταν τα γράμματα ΧΨΩ!; Έτσι, αφού δεν καταλαβαίναμε και ήταν άγνωστος ο αποστολέας "αποφάσισα" να συνεχίσουμε το μάθημα που είχα οργανώσει στον υπολογιστή. Έλα όμως που αυτός ο ΧΨΩ είχε τρυπώσει κι εκεί! Κι έτσι "υποχρεωτικά" παρακολουθήσαμε την πρόταση του ΧΨΩ! Βρήκαμε και το κουτί που μας είχε αφήσει με το τρισδιάστατο μοντέλο του ηλιακού συστήματος που επισκέφθηκε.





Φτιάξαμε επίσης ένα ομαδικό lapbook για την τάξη, όπως κάναμε και με τον μικρό πρίγκιπα (ο τρόπος και οι πηγές εδώ)





Έκοψα στη μέση μπάλες φελιζόλ και τα παιδιά ζωγράφισαν τους πλανήτες, κόλλησαν αυτοκόλλητα, φτιάξαμε και τη Μεγάλη άρκτο.


Τους διάβασα το αγαπημένο "Μπαμπά σε παρακαλώ φέρε μου το φεγγάρι" του Eric Karl. Το παρακολουθήσαμε έπειτα (στα αγγλικά) στον υπολογιστή. Φτιάξαμε και τη γνωστή σκάλα με κολάζ.



Τέλος σαν κουΐζ συνθέσαμε κι αποσυνθέσαμε το ηλιακό σύστημα: π.χ. βρες και τοποθέτησε το αστέρι που δεν κινείται ή φέρε ό,τι έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα μέσα στο δικό μας ηλιακό σύστημα. Ή τοποθέτησε το μεγαλύτερο πλανήτη του συστήματος, φέρε τον μπλε πλανήτη κ.λ.π.. Διασκεδάσαμε αρκετά και με αυτό. Ευχαριστηθήκαμε και αυτό μας το ταξίδι στο νηπιαγωγείο.



24.1.15

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ: ΒΡΑΧΙΟΛΙ

Μια ιδέα που είδα στο pinterest  και μου άρεσε πάρα πολύ ήταν το βραχιόλι με τον κύκλο του νερού, όπου κάθε χάντρα αντιστοιχεί και σε άλλη φάση:
  • κίτρινο - ήλιος/εξάτμιση
  • άσπρο - σύννεφο/συμπύκνωση
  • γαλάζιο - βροχόπτωση
  • μπλε - συγκέντρωση 
Έχει και άλλα χρώματα (εδώ) αλλά δε μου έβγαιναν οι χάντρες οπότε κράτησα τα βασικά. Έχει και το παρακάτω φυλλάδιο αλλά εγώ απλώς το μετέφρασα για μένα. Μπορείτε όμως στον παραπάνω σύνδεσμο να το κατεβάσετε δωρεάν στα αγγλικά. Δεν το ανεβάζω κανονικά γιατί δεν είναι δικό μου.






ΝΕΡΟ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ




 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ


 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΣ 
ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ TUX PAINT ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ



21.1.15

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΟΥ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑ

Ανεβάζω τις ταυτότητες που φτιάξαμε για τη δανειστική, τις εκτύπωσα σε έγχρωμο Α4, τις πλαστικοποίησα και από πάνω έγραψαν τα παιδιά το όνομά τους. Έτσι θα τις ξαναχρησιμοποιήσουμε και του χρόνου (αχ αυτή η οικονομία!).
Επίσης έφτιαξα 2 ανθρωπάκια (για αγόρι και κορίτσι ή μονό) όπου ανάλογα με το προσωπάκι που θα κολλήσουν τη μέρα που θα μιλήσουν για το βιβλίο που δανείστηκαν, θα αξιολογήσουν το βιβλίο, ενώ θα πρέπει να αιτιολογήσουν την επιλογή τους. Εγώ τελικά προτίμησα αυτό με το αγόρι και το κορίτσι γιατί μου άρεσε περισσότερο.








20.1.15

Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ - ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


Το συγκεκριμένο μήνυμα το βρήκαν μέσα στο κουτί της Φιλαναγνωσίας, όπου η νεράιδα τους κρύβει κάθε φορά διάφορα καλούδια και ένα διαφορετικό βιβλίο με τις δραστηριότητές του. Φέτος προσέγγισα τη δανειστική εμπνεόμενη κυρίως από τις προτάσεις της Κικής (εδώ) και της Αριάδνης (εδώ και εδώ) καθώς και από το Νηπιαγωγείο Παναγιούδας (το ηλεκτρονικό δέντρο του βιβλίου).

Βρήκαμε τα μέρη του αναγνώστη και συνθέσαμε την εικόνα συζητώντας.









Κάθε φορά μέσα από το κουτί της Φιλαναγνωσίας βγαίνουν κι άλλες δραστηριότητες και ερεθίσματα που μας κάνουν να σκεφτούμε. Το παρακάτω είναι για τη σύνθεση της αφίσας των δικαιωμάτων του αναγνώστη.






Όσο για την ηλεκτρονική δανειστική ακολούθησα την πρόταση της Αριάδνης με υπερσυνδέσεις πάνω στα εξώφυλλα των παραμυθιών, που παραπέμπουν σε διαφορετικές καρτέλες που συμπληρώνονται κάθε φορά. Επιπλέον έφτιαξα και ένα λογισμικό παρουσίασης με το δέντρο του βιβλίου που ανάλογα τον αριθμό των βιβλίων θα χρωματίζουμε τα ατομικά φύλλα των παιδιών. Έτσι στο τέλος εκτός από γραπτώς, θα πάρει και το ψηφιακό αρχείο από τη δανειστική βιβλιοθήκη μαζί με το δέντρο του βιβλίου.




Εκτός από το ψηφιακό δέντρο φτιάξαμε κι ένα επιτοίχιο όπου κάθε φορά που θα διαβάζουμε ένα βιβλίο από το κουτί της φιλαναγνωσίας και θα κάνουμε δραστηριότητες, θα κολλάμε και το εξώφυλλό του ως φύλλο. Ήδη έχουμε κολλήσει το Μικρό Πρίγκιπα καθώς και το υπέροχο, "Είναι βιβλίο!".


Τα βιβλία με συνοδευτικό υλικό που θα μπουν μέσα στο κουτί της φιλαναγνωσίας είναι τα εξής:
Τέλος δε θα μπορούσαμε να μην επισκεφθούμε τον αγαπημένο μας "Μικρό Αναγνώστη", και να ψάξουμε και από εκεί για θησαυρούς!!!




.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ