Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

26.11.15

"Ταξίδι στ' όνειρο"

Με πολλή μεγάλη χαρά και συγκίνηση έμαθα για τη βράβευση της αγαπημένης φίλης και συναδέλφου Αναστασίας Βακιρτζή, από τη Unicef στις 20/11/15.
Πιο συγκεκριμένα η αφίσα που έφτιαξε με τα παιδιά της στο 5ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Χίου με τίτλο "Ταξίδι στ' όνειρο" πήρε το πρώτο βραβείο και η αφίσα τους με το συνοδευτικό κείμενο έγινε το σύμβολο της συγκεκριμένης εκδήλωσης αλλά και η πρόσκληση, με έμφαση τα προσφυγόπουλα που και στη Χίο καταφθάνουν καθημερινά.



5ο Νηπιαγωγείο Χίου - Αναστασία Βακιρτζή (Πηγή)



"Οι ακόλουθες δράσεις διεξάγονται ήδη από τις κυβερνητικές αρχές αλλά και διεθνείς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και σύμφωνα με τη UNICEF πρέπει να ενταθούν επειγόντως:
1. Βρέφη και μικρά παιδιά - Ταχείες ετοιμασίες ενόψει του χειμώνα  είναι απαραίτητες για την πρόληψη ασθενειών και θανάτων, αλλά και για ν’ αποφευχθούν απρόβλεπτες και ξαφνικές αλλαγές στις διαδικασίες στα σύνορα.
2. Παιδιά με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες - Είτε η αναπηρία τους είναι σωματική, είτε ψυχολογική, αυτά τα παιδιά χρειάζονται κατάλληλες εγκαταστάσεις και εξειδικευμένες υπηρεσίες.
3. Χαμένα παιδιά - Για ν’ αποτραπεί τα παιδιά να χωριστούν από τις οικογένειές ή τους φροντιστές τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, πρέπει να παρέχεται σωστή παρακολούθηση από ειδικούς παιδικής προστασίας και διερμηνείς για την ταυτοποίηση των οικογενειών.
4. Παιδιά που έμειναν πίσω - Τα παιδιά που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα, τις επαφές ή την υποστήριξη δικτύων, για να βρουν χρήματα, στρέφονται σε διακινητές και εγκληματικές συμμορίες κι έτσι εκτίθενται σε βία, σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται επείγουσα φροντίδα και προστασία, όπως από ειδικευμένους φροντιστές που ορίζονται από τα συστήματα κοινωνικής πρόνοιας για τα παιδιά.
5. Ασυνόδευτοι έφηβοι - Αυτά είναι κυρίως αγόρια 14-17 ετών, πολλά από το Αφγανιστάν, που δεν θέλουν να χαρακτηριστούν ως ασυνόδευτα ή χωρισμένα παιδιά. Μπορεί να είναι προς το συμφέρον τους να μπορέσουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους και έτσι να αποτραπεί να πάθουν κακό. Όταν τα παιδιά παραμένουν σε κέντρα φιλοξενίας για μήνες όσο γίνεται η επεξεργασία των αιτήσεών τους για άσυλο, η UNICEFσυνηγορεί για τη λήψη μέτρων για την αύξηση της ασφάλειάς τους (ξεχωριστές τουαλέτες, επαρκής φωτισμός, επίβλεψη 24 ώρες το 24ωρο)." Πηγή
 

Για να διαβάσετε για τα βραβεία της Unicef πατήστε εδώ και για να κατεβάσετε σε pdf όλα τα βραβευμένα έργα πατήστε εδώ.
Τα συγχαρητήρια του έστειλε και ο σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Χίου (εδώ)
Συγχαρητήρια και πάλι στην Αναστασία και στα παιδιά της. Χάρηκα σαν να ήταν δική μου η χαρά... μάλλον είναι και δική μου η χαρά από τη στιγμή που έχω την τιμή να γνωρίζω και να έχω φίλη μια τόσο αξιόλογη συνάδελφο, παλιά συντρόφισσα στο Διδασκαλείο στη Ρόδο.
Πάντα επιτυχίες Αναστασία!

 

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΓΑΪΤΗ... ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ


23.11.15

Πρόσφυγες - Βιωματικό εργαστήρι ενσυναίσθησης

Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι περνούν οι πρόσφυγες/ξένοι (η αλήθεια εδώ για όποιον αντέχει) που έρχονται στο νησί μας ήρθε ένας "ξένος" από το ΦΑΡΟ (τον οποίο εξήγησα ότι εγώ ξέρω και εμπιστεύομαι) στην τάξη μας, με τη βαλίτσα του για να πάμε ταξίδια μαζί του.
  • Μας προσκάλεσε να πάμε ένα μακρινό ταξίδι με τη φαντασία μας σε ένα ξένο τόπο και να γνωρίσουμε ένα φίλο και να παίξουμε μαζί του. Έπειτα ζωγραφίσαμε το φίλο μας και τα παιχνίδια που παίξαμε.

22.11.15

Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους - πρόσφυγες

  • Δε μπορεί να μιλάμε για διαφορετικότητα, ισότητα και προσβασιμότητα και να μην ασχοληθούμε με ένα θέμα που διέπει την καθημερινότητα των παιδιών και εδώ: τους πρόσφυγες πολέμου. Θέλησα να δουλέψω με τα παιδιά αυτό το κομμάτι όσο περισσότερο βιωματικά μπορώ.
    Στο θέμα αρχικά μας βοήθησε ο βάτραχος από το βιβλίο του Βέλθουις "Ο βάτραχος κι ο ξένος" (Πατάκης). Διαβάσαμε το βιβλίο και σχολιάσαμε αρκετά τη στάση και τη συμπεριφορά των ηρώων. Ψάξαμε για λέξεις που πληγώνουν και για λέξεις ή προτάσεις που θεραπεύουν (το είχαμε δουλέψει εδώ).

    Ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα που μπορεί να ένιωσε ο ποντικός ανάλογα με την πρόταση που άκουγε.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ