Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

19.11.16

Το κουτί των ημερών/των μηνών

Για τη γωνιά της γραφής και για τα πιο προχωρημένα μικρά μου έφτιαξα το κουτί των ημερών και το κουτί των μηνών, όπου σε κάθε χώρισμα υπάρχουν τα γράμματα (πεζά και κεφαλαία) για να συνθέσουν την ημέρα ή το μήνα.


17.11.16

"Στ΄αχνάρια της Δημοκρατίας" - Φρόσω Σπυροπούλου

Φέτος έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με τη συνάδελφο Ασπασία Τσαλαπατάνη, η οποία αποδείχτηκε μεγάλο ταλέντο στο κουκλοθέατρο! Επίσης φέτος μου έχει κάνει πολλάκις την τιμή η συνάδελφος/συγγραφέας Φρόσω Σπυροπούλου (και σαμιώτισσα!!!) να μου στείλει πρωτόλειο και ανέκδοτο υλικό της. Την ευχαριστώ από καρδιάς. Έτσι λοιπόν, αυτά τα δύο ταλέντα συνδυάστηκαν φέτος στη γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Πήραμε το κείμενο από το υπό έκδοση βιβλίο της Φρόσως "Στ' αχνάρια της Δημοκρατίας", το διασκεύασε η Ασπασία σε κουκλοθέατρο προσαρμοσμένο στην τάξη  μας και αυτό ήταν ένα κομμάτι της σημερινής μας γιορτής. Σας ευχαριστώ και τις δύο από καρδιάς για τη συνεργασία!




13.11.16

Δραστηριότητες για την οπτική αντίληψη

Φέτος, θέλοντας να εμπλουτίσω με κάποια παιχνίδια παρατηρητικότητας τις γωνιές στις ελεύθερες δραστηριότητες βρήκα τα παρακάτω δωρεάν που πλαστικοποίησα και ήδη ξεκίνησα να τα βάζω σταδιακά με το υπόλοιπο υλικό μου - κυρίως στα μαθηματικά αλλά και στη γωνιά των παζλ.
  • Να βρουν τα παιδιά σε ποια εικόνα ανήκει η λεπτομέρεια (το έχουν λατρέψει τα δικά μου!)


10.11.16

Θεόφιλος - Ερωτόκριτος


Με κλικ στην εικόνα του Ερωτόκριτου από τον Τσαρούχη, κατεβάζετε ένα  pdf  που έφτιαξα για τον Ερωτόκριτο ζωγραφισμένο από  έλληνες ζωγράφους και κυρίως από τον Θεόφιλο.

https://drive.google.com/file/d/0B8z12vUhoEQga3E2elhGMmFMb1E/view?usp=sharing


8.11.16

Θεόφιλος: ελιά/ψωμί

Θέλοντας να ανανεώσω λίγο το υλικό μου για το Θεόφιλο σε σχέση με την ελιά και το ψωμί που κάνουμε τώρα, έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα.

 


4.11.16

Συναισθήματα / Ενδοσχολική Βία

Φέτος  αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τα συναισθήματα με την ενδοσχολική βία. Συνήθως το τελευταίο το κάναμε την πρώτη βδομάδα του Μάρτη λόγω της παγκόσμιας ημέρας antibullying. Όμως θεωρώ πως πολύ ορθώς δεν περιμέναμε μέχρι τότε να ασχοληθούμε με το θέμα γιατί είναι πολύ αργά. Προσωπικά χρησιμοποιώ μέσα στην τάξη μου το πρόγραμμα του Κέλσο και έχω δει πως δουλεύει πάρα πολύ (συνολικό υλικό εδώ). Έτσι λοιπόν ήδη αυτή τη βδομάδα, αφού δουλέψαμε τα συναισθήματα, μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και στήσαμε τη γωνιά του Κέλσο και τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι".


Στη γωνιά αυτή κάναμε και κάποιες προσθέσεις. Επειδή δε μας αρέσει να καταπιέζουμε επ' ουδενί τα συναισθήματα του άλλου, βρήκα μια ωραία ιδέα στο pinterest, το tattle phone (το τηλέφωνο του καταδίδω, διαφοροποίηση του καταδίδω/αναφέρω εδώ). ΄Ετσι λοιπόν έχουμε μία συσκευή τηλεφώνου, που αν σκάμε και θέλουμε έτσι βρε αδερφέ, να καταδώσουμε και μια φορά, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.

31.10.16

Προγραφή - δραστηριότητες για τη γωνιά

Δυσκολίες γραφής φέτος  και έφτιαξα  με τις καταπληκτικές ξύλινες πλάκες του κ. Σκαλιάρη (και πάλι ευχαριστούμε!) μια ιδέα που είδα στο pinterest να παίζει πολύ. Κόλλησα αυτοκόλλητο μαυροπίνακα (για να μην μπει καμιά ακίδα στα παιδιά) και πάνω με σιλικόνη έφτιαξα γραμμές, σχήματα ή αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να πιάσουν  πρώτα μία γραμμή με το χέρι τους κι έπειτα να την καταγράψουν στο πινακάκι με λευκό αυτοκόλλητο whiteboard ή με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα ή με μολύβι σε χαρτί. Ομολογώ πως σε μερικούς αρέσει πολύ.

 Εδώ κόλλησα χρυσό αυτοκόλλητο και χρησιμοποίησα κόκκινη σιλικόνη.
 Εδώ έφτιαξα 8 μικρά πακετάκια με εύκολες και δύσκολες γραμμές τα οποία μπορούν να διαλέξουν τα παιδιά και να τα αντιγράψουν είτε σε λευκό, είτε σε άσπρο πινακάκι.  Τα συγκεκριμένα καρτελάκια τα βρήκα εδώ.

 Το μέμορι με τους γραφισμούς το βρήκα εδώ.

Ενδιαφέρον υλικό και φύλλα για την προγραφή έχω βρει εδώ και εδώ και βέβαια στο φρέσκο και δυναμικό Λόγου έργον, εδώ.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ