Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

31.8.12

"Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥΛΙ" ΑΝΑΤΟΛΗ ΒΡΟΧΑΡΙΔΟΥ


 ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΊΑ

"Ο βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" είναι γραμμένο από μία συνάδελφο που αγαπάει πολύ τα βιβλία και έχει ως στόχο να ψυχαγωγήσει τα παιδιά αλλά και να τους μεταδώσει τη μαγεία μιας καλής, ζωντανής  ανάγνωσης. Το πετυχαίνει! Είναι ένα παραμύθι που μας δίνει πολλές δυνατότητες μέσα στην τάξη για δραματοποίηση, για ψυχοκινητικά παιχνίδια και μουσική. Το θεωρώ ισάξιο με το πολυαγαπημένο "Θησαυρό του Βιβλιοπόντικα" του  Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

Εγώ φέτος σκοπεύω να κάνω το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που διδάχθηκα στο Διδασκαλείο Ρόδου από τον αγαπητό μου "δάσκαλο" Γιάννη Παπαδάτο. "Ο Βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" θα γίνει ένας από τους  δρόμους για να προσεγγίσουν οι μικροί αναγνώστες τον πολύτιμο θησαυρό που λέγεται βιβλίο.


Την Ανατολή Βροχαρίδου είχα τη χαρά να τη γνωρίσω πριν δύο χρόνια στη Ρόδο. Μιλούσε τοτε για το εγχειρημά της. Το αποτέλεσμα που κρατώ στα χέρια μου είναι ανώτερο των περιγραφών της.

Το βιβλίο - πουλί πέταξε  φρέσκο στα χέρια μου από την πανέμορφη Χίο με τη βοήθεια της αγαπημένης συναδέλφου, Αναστασίας Β. Φαντάζομαι όμως πως σε λίγο διάστημα θα βρίσκεται διαθέσιμο σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Οι εκδόσεις λέγονται "ΑΙΓΕΑΣ" και τυπώθηκε για λογαριασμό του Συλλόγου "Φίλοι Βιβλιοθήκης Κοραή". Σας εύχομαι καλές πτήσεις με τις σελίδες του και καλές εμπνεύσεις. Εμένα μου ήρθαν αρκετές.

Δημιουργικά ταξίδια Ανατολή! Συνέχισε το δρόμο που διάλεξες!...

25.6.12

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ-ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φέτος δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο πάρα πολύ τον τομέα των μαθηματικών. Με αφορμή το βιωματικό εργαστήρι που μας έκανε η σχολική μας σύμβουλος, η κυρία Μοσχοβάκη, πήραμε πολλές ιδέες για δραστηριότητες στον τομέα μαθηματικά. Ένας σημαντικός παράγοντας  θεωρώ ότι ήταν το εκπαιδευτικό σενάριο στο οποίο εμπλέκονταν όλες οι δραστηριότητες. 
Καμιά φορά οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που κατεβάζουμε επί τόπου στην τάξη. Έτσι για να εισάγω τις πρώτες δραστηριότητες μαθηματικών είπα στα παιδιά ότι έχω έναν πολύ καλό φίλο τον "μπάρμπα-Στάθη" που μένει στους Δρακαίους (το πιο απόμακρο χωριό της Σάμου, εκεί όπου τελειώνει ο δρόμος) και καλλιεργεί βιολογικά προϊόντα. Παίξαμε με τα μήλα και τα πορτοκάλια του μπαρμπά-Στάθη, τα ζώα της φάρμας του, μιλήσαμε για τα βιολογικά προϊόντα, μας έστειλαν υλικό κι άλλα μέλη της οικογένειάς του, παντρέψαμε το γιο του, γνωρίσαμε τη γυναίκα του, τα εγγόνια του, τα βαφτιστίρια του. Κι όλα αυτά πάντα με δραστηριότητες και παιχνίδια μαθηματικών. 
Για να το κάνω και λίγο πιο ενδιαφέρον τους βρήκα και φωτογραφία του "μπάρμπα-Στάθη" κι έτσι ενίσχυσα την υποψία της ύπαρξης του γεωργού από τους Δρακαίους (που εννοείται πως ψάξαμε στο χάρτη να βρούμε που μένει στη Σάμο).


Παίξαμε με το όνομά του, μιλήσαμε για υγιεινή διατροφή και γενικότερα άνοιξε πάρα πολύ το θέμα από το πουθενά (κι αυτό είναι το μαγικό στο νηπιαγωγείο). Αφού στο τέλος τα παιδιά με ρωτούσαν καθημερινά: "Σου έστειλε δέμα ο μπάρμπα-Στάθης σήμερα κυρία;".

Τα εύσημα για όλο αυτό το κατόρθωμα ανήκουν σε όλες τις συναδέλφους που μοιράστηκαν τις εργασίες τους μαζί μας, και από Χίο και από Σάμο, καθώς και στην κυρία Μοσχοβάκη που μας οργάνωσε. 
Το υλικό από τις δραστηριότητες των μαθηματικών μπορείτε να το βρείτε στο σάιτ της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου εδώ.


Υ.Γ.: Στέλνω ιδιαίτερους χαιρετισμούς στη συνάδελφο, Αναστασία Β. από Χίο.

22.6.12

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ



"Το δέντρο που έδινε" του Σελ Σιλβερστάιν, είναι ένα από τα πιο τρυφερά βιβλία που έχουμε δουλέψει στο νηπιαγωγείο, με πολλά επίπεδα και ανοιχτό για πολλές προσεγγίσεις (συναισθηματική αγωγή, μαθηματικά, περιβαλλοντική). Παραθέτω όμορφο και χρήσιμο υλικό που ανακάλυψα στο διαδίκτυο.








 
 




6.6.12

Εργασίες με συναισθήματα


Εργασία 1
Βάλε σε κύκλο ένα ή δύο συναισθήματα που ένιωσες σήμερα.




     ΧΑΡΑ                 ΦΟΒΟΣ     


ΘΥΜΟΣ                    ΛΥΠΗ



 Εργασία 2 
Γράψε δύο συναισθήματα που ένιωσες σήμερα και ζωγράφισε τι συνέβη και ένιωσες έτσι. (Σε Α4 οριζόντιο, τραβήξτε μια γραμμή στη μέση και χωρίστε τη σελίδα στα δύο)


Εργασία 3 : Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα παρελθοντικό βίωμα, το παρουσιάζουν στην τάξη κι εσείς καταγράφετε αυτά που είπαν. Το ίδιο μπορεί να κάνετε και για βιώματα συναισθημάτων, πάντα όμως σε παρελθόντα χρόνο.
Ένιωσα καλά με τον εαυτό μου όταν….

Εργασία 4
 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Όνομα:__________________
Τα συναισθήματα που βίωσα σήμερα ήταν:____________________________________________________________________________________________________________________



Εργασία 5
 
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΩΣΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
(Βάλε ένα  Χ δίπλα σε ό,τι σε αντιπροσωπεύει)

Λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας

Μιλάμε όλοι μαζί

Σηκώνουμε το χέρι μας

Σεβόμαστε τη γνώμη του άλλου

Κάνουμε διάλογο

Όνομα:____________________________________


Κατάλογος πρωταρχικών συναισθημάτων
 
ΑΓΑΠΗ               ΑΓΧΟΣ
ΘΥΜΟΣ              ΦΟΒΟΣ
ΛΥΠΗ                 ΧΑΡΑ
ΜΟΝΑΞΙΑ           ΤΡΟΜΟΣ
ΕΥΤΥΧΙΑ             ΟΡΓΗ
ΘΛΙΨΗ                ΝΤΡΟΠΗ
ΑΗΔΙΑ                ΑΝΕΣΗ
ΑΝΗΣΥΧΙΑ          ΑΠΑΘΕΙΑ
ΒΑΡΕΜΑΡΑ         ΔΥΝΑΜΗ
ΔΥΣΤΥΧΙΑ          ΕΙΡΗΝΗ
ΕΝΟΧΗ              ΕΥΓΕΝΕΙΑ
ΕΥΘΥΜΙΑ           ΖΗΛΙΑ
ΗΡΕΜΙΑ             ΣΤΟΡΓΗ
ΣΥΝΤΡΙΒΗ         ΤΑΡΑΧΗ
ΦΡΙΚΗ
 Κατάλογος δευτερευόντων συναισθημάτων
ΑΔΕΞΙΟΤΗΤΑ
ΑΜΗΧΑΝΙΑ
ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ
ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ
ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ
ΕΝΟΧΛΗΣΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΜΠΕΡΔΕΜΑ
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ
ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ
ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ

 

3.6.12

Η ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ - ΕΛΥΤΗΣ

Την "ποδηλάτισσα" από τα "Ρω του έρωτα" δεν την δουλέψαμε αρκετά. Διαβάσαμε το  ποίημα εικονοποιημένο με πολλή τρυφερότητα από τους Ελένη και Δημήτρη Καλοκύρη (εκδόσεις ΕΣΤΙΑ).

Ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο από τον Μιχάλη Τρανουδάκη με τη φωνή της Αφροδίτης Μάνου.


Το δρόμο πλάι στη θάλασσα
περπάτησα που 'κανε κάθε
μέρα η ποδηλάτισσα.

Βρήκα τα φρούτα που 'χε
στο πανέρι της, το δαχτυλίδι
που 'πεσε απ' το χέρι της.

Βρήκα το κουδουνάκι και το
σάλι της, τις ρόδες,
το τιμόνι, το πεντάλι της.

Βρήκα τη ζώνη της, βρήκα σε
μιαν άκρη, μια πέτρα διάφανη
που 'μοιαζε με δάκρυ.

Τα μάζεψα ένα ένα και τα
κράτησα κι έλεγα πού 'ναι
πού 'ναι η ποδηλάτισσα.

Την είδα να περνά πάνω
απ' τα κύματα, την άλλη μέρα
πάνω από τα μνήματα.

Την τρίτη νύχτωσ' έχασα
τ' αχνάρια της, στους ουρανούς
άναψαν τα φανάρια της.
 Πρώτη εκτέλεση: Αφροδίτη Μάνου

















 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ