Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

12.2.13

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 1 - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ


Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με τα δόντια και τη στοματική υγιεινή.
Για τη στοματική υγιεινή υπάρχει απίστευτο υλικό που έχουν κάνει πολλά νηπιαγωγεία και συνάδελφοι (π.χ. Τάνια - Ανθή). Εγώ θα ανεβάσω και κάποια επιπλέον πράγματα που θέλησα να κάνω στην τάξη μου και δεν τα βρήκα αλλού στα ελληνικά. Ελπίζω να σας φανούν κι εσάς χρήσιμα.
  • Χρησιμοποίησα το βιβλίο " Που πήγαν τα δοντάκια μου;" που μου αρέσει πάρα πολύ. Επίσης πήρα το κρανίο από το Σκελετούλη που κυκλοφορούσε παλιά στα περίπτερα και τους έδειξα πως είναι τα δόντια στις γνάθους. Επιπλέον φτιάξαμε μια κάρτα - εποπτικό υλικό όπου φαίνεται πως είναι από έξω κι από μέσα το δόντι.
 
  • Μιλήσαμε για τα νεογιλά δόντια και πιάσαμε τη συζήτηση για τα δοντάκια που θα φύγουν. Σχολιάσαμε τα διάφορα έθιμα σχετικά με αυτό. Είπαμε και για τη νεράιδα των δοντιών.
  •  Φτιάξαμε ένα κουτάκι όπου θα μπορούν να βάζουν το δόντι κάτω από το μαξιλάρι αλλά και ένα δίπλωμα που θα το υπογράψει εκείνη τη μέρα η νεράιδα (μαμά). Καθώς και ένα φύλλο για να μετράνε τα δόντια που θα χάνουν κάθε μήνα. Εγώ έβαλα μερικούς μήνες αλλά μπορεί ο κάθε γονιός να το αλλάξει.



 
  •  Κάναμε μια μικρή εισαγωγή για το σωστό βούρτσισμα. Πήρα λοιπόν την ποντικίνα Τρούντι (του γιου μου) και μια παιδική οδοντόβουρτσα και τους έδειξα πως να βουρτσίσουν τα δόντια της εναλλάξ.

 
  • Τους έδωσα ένα φύλλο βουρτσίσματος (εβδομαδιαίο)  και θα τους δώσω το παρακάτω βραβείο όταν το φέρουν συμπληρωμένο.
 
 


  • Κι επειδή τους αρέσουν πολύ οι πίνακες διπλής εισόδου έφτιαξα τρεις.




 
 


  • Παίξαμε κι ένα ατομικό παιχνιδάκι όπου ανάλογα με το ζάρι μαυρίζουν και τους αριθμούς των δοντιών.










11.2.13

ΑΡΘΡΑ - ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Να ένα ακόμα παιχνίδι που μας έστειλε με το δέμα του ο φίλος μας ο μπαρμπα-Στάθης.
Εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε τις εικόνες και καλούνται τα παιδιά να τοποθετήσουν γύρω από το σωστό άρθρο τις σωστές εκόνες. Μπορείτε να το συμπληρώσετε με εικόνες από περιοδικά ή παλιά βιβλία. 
Επίσης μπορείτε να φτιάξετε πολλές μικρές καρτέλες με τα άρθρα και να ζητήσετε από τα παιδιά να τοποθετήσουν μπροστά από τη μικρή εικόνα (όπως μπαίνει και σε μία πρόταση) το σωστό άρθρο.














8.2.13

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Βροχερή μέρα σήμερα (τι ήθελα κι έκανα την Περπερούνα, πνιγήκαμε στο νερό!) αλλά εμάς μας περίμενε μια έκπληξη στο σχολείο! Εγώ δεν είπα τίποτε. Τα παιδιά είδαν την παρακάτω εικόνα  και είπαν:
"Δέμα από το Μπάρμπα-Στάθη!!!". 
 
Δεν αρκούν μόνο να κάνουμε τα παιχνίδια μαθηματικών, ΑΒ ή φωνολογικής ενημερότητας, καλό είναι να τα εισαγάγουμε με ευφάνταστο τρόπο.
Τα παραπάνω καλαθάκια μας τα είχαν χαρίσει παλιότερα στο νηπιαγωγείο κι εγώ φροντίζω να τα εκμεταλλεύομαι.
Αφού λοιπόν παίξαμε με τα παιχνίδια  φωνολογικής ενημερότητας που μας έστειλε ο καλός μας μπάρμπα-Στάθης, είπαμε κι εμείς να του το ανταποδώσουμε. 
Σαν αγρότης που είναι χρησιμοποιεί πολλά καπέλα. Θα του στείλουμε λοιπόν κι εμείς 2 καπέλα (ένα πρόχειρο κι ένα επίσημο) αλλά πρέπει να τα διακοσμήσουμε. Μόνο που ξέρω ότι ο φίλος μας έχει μια "παραξενιά": θέλει στα καπέλα του να έχει πάντα 4 λουλούδια.
Τους έδωσα λοιπόν τα καπέλα κι έπρεπε να κάνουν τους συνδιασμούς λουλουδιών με τέτοιο τρόπο που να βγαίνουν πάντα 4: 4+0, 2+2, 3+1 και το ανάποδο.
Κάθε ομαδούλα είχε από ένα καπέλο και 2 χρώματα λουλούδια.


 

Σας ανεβάζω τις εικόνες μήπως σας φανούν χρήσιμες. Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο ένα σωρό καπέλα και λουλούδια, να τα πλαστικοποιήσετε και να βάζετε εσείς το όριο των λουλουδιών. Εγώ αυτή τη φορά επέλεξα το 4, αλλη φορά θα είναι το 5 κ.ο.κ.





 

6.2.13

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ - ΤΟ ΠΟΤΑΜΑΚΙ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Αυτό τον καιρό ασχολούμαστε με τον κύκλο του νερού. Πολύ ωραίες ιδέες πήρα από την Κατερίνα (εδώ).
Μου άρεσε ιδιαιτέρως το ταξίδι του Σταγονούλη. Επειδή κάποιες φορές έχουμε πολλά παιδιά και δεν προλαβαίνουμε να προετοιμάσουμε για όλα μια κατασκευή, έφτιαξα ένα βοηθητικό φύλλο που είναι ένα (τεμπέλικο) αντίγραφο της δουλειάς της Κατερίνας.
Τις σταγόνες μπορείτε να τις εκτυπώσετε κατευθείαν σε μπλε φύλλο ή να τις βάψουν τα παιδιά.



 Διαλέγετε εσείς ποια εκδοχή εικονιδίων θα κολλήσουν πάνω στις σταγόνες. Στο τέλος τρυπάτε τις σταγόνες επάνω και τις ενώνετε με διπλόκαρφο. Ανοίγει σαν λουλούδι. Επιμένω βέβαια πως όπως το έκανε η Κατερίνα, σε κανσόν, με πλαστικά ματάκια και μεγαλύτερες εικόνες και σταγόνες, είναι πιότερο εντυπωσιακό.

  • Όσον αφορά το νερό χρησιμοποίησα πολλά φύλλα εργασίας της Τάνιας αλλά και κάποια φύλλα και κάρτες της Ανθής.
  •  Υλικό βρήκα και στο Los Ninos εδώ
  • Τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε στο σχολείο ήταν τα εξής:
1. Σώσε το Νερό 
2.  Ένα κουτί γεμάτο νερό (το χρησιμοποιώ πολύ, έχει  υλικό για το νερό, παιχνίδια, πειράματα, ήχους, παραδόσεις κ.ά.) 
5. Γνωρίζω το νερό  
  •  Εννοείται ότι δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού. Προσπάθησα να στήσω το βουνό, το χιόνι, τη λίμνη, τη θάλασσα και το ποτάμι. (Μάσκες από εδώ και εδώ)
 





  • Μάθαμε το υπέροχο ποταμάκι του Ζαχαρία Παπαντωνίου (εδώ), το έγραψα με κενά και τα παιδιά συμπλήρωσαν τις λέξεις και τις εικονοποίησαν.


  •  Το βρήκα και μελοποιημένο από το Γιάννη Ζουγανέλη.
  • Έπαιξαν το ποίημα σε ρολάκια, πότε ο ένας έκανε τον ποιητή και ο άλλος το ποτάμι που απαντούσε, και ανάποδα.
 
  • Εκτός από δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο, ήθελα να φτιάξουμε με τα παιδιά  τον κύκλο του νερού με κινητές καρτέλες. Έτσι κάθισα και έφτιαξα κάποιες που μου άρεσαν, τις πλαστικοποίησα και τις χρησιμοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Ίσως σας φανούν κι εσάς χρήσιμες, γι΄αυτό και τις ανεβάζω. Εγώ που τις δοκίμασα και έβαλα και τα παιδιά να ανασυνθέσουν τον κύκλο του νερού, νομίζω ότι τα βοήθησε.







 


  • Βρήκα πολλά για τον κύκλο του νερού στο διαδίκτυο. Φέτος έκανα το συγκεκριμένο τροχό που βρήκα εδώ.

  • Υπάρχει και πάρα πολύ εποπτικό υλικό στο διαδίκτυο με βιντεάκια. Εγώ χρησιμοποίησα αρκετά, σας προτείνω κι εδώ κάποια. Μου αρέσει και  ο Σταγονούλης που μετέφρασε  η Τάνια.



  • Παίξαμε και ένα επιτραπέζιο ορθής χρήσης του νερού αλλά δε θυμάμαι καθόλου από που το βρήκα. Αν το αναγνωρίζετε γράψτε μου να το συμπληρώσω.
  •  Ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού.
  • Μου αρέσει τα παιδιά να μαθαίνουν και το χημικό τύπο του νερού Η2Ο. Τους εξήγησα ότι η σταγόνα χωρίζεται σε 3 μέρη, 2 υδρογόνο κι ένα οξυγόνο για να μπορούν να αναπνέουν και τα ψάρια μέσα στο νερό. Τους έδωσα σε κανσόν (σαν εποπτικό υλικό) μία σταγόνα χωρισμένη στα 3 και με αυτές τις σημειωσεις.
  •  Δραματοποιήσαμε το έθιμο της Περπερούνας. Έτσι ντύσαμε ένα κοριτσάκι με φτωχικά ρούχα και λουλούδια, είπαμε και το ποιηματάκι, τη φιλέψαμε και την καταβρέξαμε (ελαφρά) για να βρέξει και να ποτιστούν τα χωράφια μας.
Περπερούνα περπατεί
το Θεό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή
μια βροχή, μια σιγανή
για γεν' τα στάρια μας
και τα καλαμπόκια μας.    


 (Εδώ έπεσε λίγο νερό παραπάνω, ελπίζω να μην πλημμυρίσουμε αύριο!!!)
  • Φτιάξαμε και ένα κολάζ-πίνακα αναφοράς (και εμπέδωσης).


 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ