Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

6.2.13

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ - ΤΟ ΠΟΤΑΜΑΚΙ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Αυτό τον καιρό ασχολούμαστε με τον κύκλο του νερού. Πολύ ωραίες ιδέες πήρα από την Κατερίνα (εδώ).
Μου άρεσε ιδιαιτέρως το ταξίδι του Σταγονούλη. Επειδή κάποιες φορές έχουμε πολλά παιδιά και δεν προλαβαίνουμε να προετοιμάσουμε για όλα μια κατασκευή, έφτιαξα ένα βοηθητικό φύλλο που είναι ένα (τεμπέλικο) αντίγραφο της δουλειάς της Κατερίνας.
Τις σταγόνες μπορείτε να τις εκτυπώσετε κατευθείαν σε μπλε φύλλο ή να τις βάψουν τα παιδιά.



 Διαλέγετε εσείς ποια εκδοχή εικονιδίων θα κολλήσουν πάνω στις σταγόνες. Στο τέλος τρυπάτε τις σταγόνες επάνω και τις ενώνετε με διπλόκαρφο. Ανοίγει σαν λουλούδι. Επιμένω βέβαια πως όπως το έκανε η Κατερίνα, σε κανσόν, με πλαστικά ματάκια και μεγαλύτερες εικόνες και σταγόνες, είναι πιότερο εντυπωσιακό.

  • Όσον αφορά το νερό χρησιμοποίησα πολλά φύλλα εργασίας της Τάνιας αλλά και κάποια φύλλα και κάρτες της Ανθής.
  •  Υλικό βρήκα και στο Los Ninos εδώ
  • Τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε στο σχολείο ήταν τα εξής:
1. Σώσε το Νερό 
2.  Ένα κουτί γεμάτο νερό (το χρησιμοποιώ πολύ, έχει  υλικό για το νερό, παιχνίδια, πειράματα, ήχους, παραδόσεις κ.ά.) 
5. Γνωρίζω το νερό  
  •  Εννοείται ότι δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού. Προσπάθησα να στήσω το βουνό, το χιόνι, τη λίμνη, τη θάλασσα και το ποτάμι. (Μάσκες από εδώ και εδώ)
 





  • Μάθαμε το υπέροχο ποταμάκι του Ζαχαρία Παπαντωνίου (εδώ), το έγραψα με κενά και τα παιδιά συμπλήρωσαν τις λέξεις και τις εικονοποίησαν.


  •  Το βρήκα και μελοποιημένο από το Γιάννη Ζουγανέλη.
  • Έπαιξαν το ποίημα σε ρολάκια, πότε ο ένας έκανε τον ποιητή και ο άλλος το ποτάμι που απαντούσε, και ανάποδα.
 
  • Εκτός από δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο, ήθελα να φτιάξουμε με τα παιδιά  τον κύκλο του νερού με κινητές καρτέλες. Έτσι κάθισα και έφτιαξα κάποιες που μου άρεσαν, τις πλαστικοποίησα και τις χρησιμοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Ίσως σας φανούν κι εσάς χρήσιμες, γι΄αυτό και τις ανεβάζω. Εγώ που τις δοκίμασα και έβαλα και τα παιδιά να ανασυνθέσουν τον κύκλο του νερού, νομίζω ότι τα βοήθησε.







 


  • Βρήκα πολλά για τον κύκλο του νερού στο διαδίκτυο. Φέτος έκανα το συγκεκριμένο τροχό που βρήκα εδώ.

  • Υπάρχει και πάρα πολύ εποπτικό υλικό στο διαδίκτυο με βιντεάκια. Εγώ χρησιμοποίησα αρκετά, σας προτείνω κι εδώ κάποια. Μου αρέσει και  ο Σταγονούλης που μετέφρασε  η Τάνια.



  • Παίξαμε και ένα επιτραπέζιο ορθής χρήσης του νερού αλλά δε θυμάμαι καθόλου από που το βρήκα. Αν το αναγνωρίζετε γράψτε μου να το συμπληρώσω.
  •  Ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού.
  • Μου αρέσει τα παιδιά να μαθαίνουν και το χημικό τύπο του νερού Η2Ο. Τους εξήγησα ότι η σταγόνα χωρίζεται σε 3 μέρη, 2 υδρογόνο κι ένα οξυγόνο για να μπορούν να αναπνέουν και τα ψάρια μέσα στο νερό. Τους έδωσα σε κανσόν (σαν εποπτικό υλικό) μία σταγόνα χωρισμένη στα 3 και με αυτές τις σημειωσεις.
  •  Δραματοποιήσαμε το έθιμο της Περπερούνας. Έτσι ντύσαμε ένα κοριτσάκι με φτωχικά ρούχα και λουλούδια, είπαμε και το ποιηματάκι, τη φιλέψαμε και την καταβρέξαμε (ελαφρά) για να βρέξει και να ποτιστούν τα χωράφια μας.
Περπερούνα περπατεί
το Θεό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή
μια βροχή, μια σιγανή
για γεν' τα στάρια μας
και τα καλαμπόκια μας.    


 (Εδώ έπεσε λίγο νερό παραπάνω, ελπίζω να μην πλημμυρίσουμε αύριο!!!)
  • Φτιάξαμε και ένα κολάζ-πίνακα αναφοράς (και εμπέδωσης).


 

16 σχόλια:

  1. Υπερπαραγωγή, Μαρία. Δεν υπάρχουν λόγια. Είσαι καταπληκτική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΗ........ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΗΣ !!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μ Π Ρ Α Β Ο !!! Χαίρομαι απίστευτα να βλέπω τόσο φοβερές δασκάλες και εργασίες στην τάξη! Ζηλεύω θέλω κι εγώ να δουλέψω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩ!!!! ΜΑΡΩ ΚΑΙ ΤΑΝΙΑ ΚΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΑΣ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ! ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. άφωνηηηηηηηηηηηηηηηηηη !!!!!!!!!!!!!!!
    Μαρία συμφωνω με την Τάνια...... υπερπαραγωγή!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΕ ΠΟΣΑ ΚΑΝΑΤΕ
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ
    ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ..ΠΟΣΟ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΙ ΕΧΕΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. tsvasso7/2/13

    Συγχαρητήρια!Δούλεψες πολύ ολοκληρωμένα το θέμα!Και από ότι φαίνεται τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ!Καλή συνέχεια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ! ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΗΚΑΜΕ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ! ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ ΕΒΡΕΞΕ ΟΝΤΩΣ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. παρα μα παρα πολυ καλη δουλεια μπραβο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΣΕΒΑ ΜΟΥ! ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. FOBERA! ΦΟΒΕΡΑ! ΦΟΒΕΡΑ! ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΩΡΑΙΟΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ! ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩ ΑΡΙΑΔΝΗ! ΚΑΛΟ ΣΒΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος31/10/15

    υπεροχα ολα!!!!!!!τελεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι ωραία ολοκληρωμένη δουλειά! Ωραίες ιδέες που πολλές από αυτές θα μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμες και θα αποτελέσουν έμπνευση, στη συνέχεια του δικού μας "ταξιδιού" μέσα από την τέχνη. Υπέροχα όλα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ