Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

5.2.13

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ


Οι δραστηριότητες που θα παρουσιάσω είναι εφαρμογή προτάσεων που βρήκα στα βιβλία:
  1. "Η γραπτή γλώσσα στο νηπιαγωγείο", Α. Γιαννικοπούλου, Καστανιώτης  
  2. "Προαναγνωστικές δεξιότητες. Μαθήματα με φωνήματα", Α. Γιαννικοπούλου και ομάδα εργασίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. 
  • Ένα απλό παιχνίδι είναι η μία παλάμη με την κατάληξη -όνος και να προσθέτουν τα παιδιά μία παλάμη με ένα φώνημα και προσπαθούν να βρουν το αποτέλεσμα.
  •  Μπορούμε να φτιάξουμε καρτέλες με τις φωνές ζώων, την εικόνα και το όνομά τους. Τα παιδιά έχουν σταθερή την πλήρη καρτέλα και καλούνται να βρουν την εικόνα και τον ήχο.
  •  Αυτό το παιχνίδι λέγεται "διαγωνισμός ζωγραφικής". Τραβάει μια μικρή ομάδα μία οδηγία, π.χ. " Ζωγράφισε ένα παλάτι χωρίς το π". Αν δεν το βρουν δείχνουμε την κάρτα με τη λέξη και κρύβουμε το γράμμα. Αν δυσκολεύονται ακόμα χρησιμοποιούμε τις εικόνες παλάτι-αλάτι.

  • Παίρνουμε το φώνημα κου- και ψάχνουμε να βρούμε προφορικά τι αρχίζει από  κου.  Κάθε φορά που βρίσκουμε μία λέξη, προσθέτουμε την κατάληξη, π.χ. κου-νια. Εγώ έχω φτιάξει ένα μεγάλο πίνακα με βέλκρο.
  •  Σε αυτό το παιχνίδι κολλάμε εικόνες σχετικές με τις οδηγίες, π.χ. "Βρες μία λέξη που να αρχίζει από κα-". "Βρες μία λέξη που να τελειώνει σε -ρο". Κάθε λέξη που βρίσκουν την καλύπτουν με ένα πούλι σαν την τόμπολα.

  •  Το ρολόϊ του -άκης. Γυρνάμε τον τροχό και σε όποιο γράμμα τύχει προσθέτουμε την κατάληξη -άκης. Ύστερα ψάχνουμε να βρούμε και μία λέξη που να αρχίζει από το αρχικό γράμμα που μας έτυχε.
  •  Τα ζάρια των καταλήξεων. Τα παιδιά σε ομάδες ρίχνουν το ζάρι τους και αναλόγως τι θα φέρουν καλούνται να βρουν τη λέξη με τη συγκεκριμένη κατάληξη. κερδίζει η ομάδα που θα βρει τις περισσότερες λέξεις.

  •  Το τρένο των συλλαβών. Φτιάχνουμε όσες ατμομηχανές και αρχικές συλλαβές θέλουμε, αρκεί να έχουμε αρκετά βαγόνια. Ζητάμε από τα παιδιά (μόνα ή σε ομαδούλες) να βρουν λέξεις που να αρχίζουν από τη συγκεκριμένη συλλαβή και τους ζητάμε να γράψουν τη λέξη σε ένα βαγόνι. Ψάχνουμε να βρούμε ποιο τρένο θα έχει τα περισσότερα βαγόνια.
  • Το μουσικό κουτί. Με αντίπαλο τον χρόνο τα παιδιά ψάχνουν να βρουν τα ζευγάρια μέσα από το κουτί π.χ. πεταλούδα-αρκούδα, κινέζα-πινέζα. Κερδίζουν αυτοί με τα περισσότερα ζευγάρια (καλό είναι να έχουμε φτιάξει αρκετά και να εμπλουτίζουμε ή να ανανεώνουμε το κουτί).
  • Πάλι με αντίπαλο την κλεψύδρα τα παιδιά καλούνται να βρουν τις περισσότερες εικόνες-λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα που θα έχουν τραβήξει.
  • Το επόμενο παιχνίδι βασίζεται στο τραγούδι με τον ψύλλο, όπου σε κάθε στροφή αφαιρούμε κι ένα γράμμα καθώς τραγουδάμε:
  1. "Στο πάτωμα της λέσχης μαε είναι ένας ΨΥΛΛΟΣ. Μας αρέσει ο ΨΥΛΛΟΣ κι ας μην είναι ΦΙΛΟΣ.
  2. Στο πάτωμα της λέσχης μας είναι ένας ΨΥΛΛΟ. Μας αρέσει ο ΨΥΛΛΟ κι ας μην είναι ΦΙΛΟ. 
  3.  Στο πάτωμα της λέσχης μας είναι ένας ΨΥΛΛ. Μας αρέσει ο ΨΥΛΛ κι ας μην είναι ΦΙΛ. 
  4. Στο πάτωμα της λέσχης μας είναι ένας ΨΥ. Μας αρέσει ο ΨΥ κι ας μην είναι ΦΙ. 
  5. Στο πάτωμα της λέσχης μας είναι ένας Ψ. Μας αρέσει ο Ψ κι ας μην είναι Φ.
  6.  Στο πάτωμα της λέσχης μας είναι ένας  ____  . Μας αρέσει ο ____    κι ας μην είναι  ____  ."
  Προσπαθούμε λοιπόν να βρούμε το όνομα της μικρότερης κάθε φορά μπάμπουσκας, αφότου της έφαγε το γράμμα ο ψύλλος.
  • Στο συγκεκριμένο τραγουδάκι μπορούμε να έχουμε τα γράμματα με κινητές καρτέλες Ψ-ΥΛ-Ο-Σ, Φ-Ι-Λ-Ο-Σ και κάθε φορά που το τραγουδάμε να αφαιρούν τα παιδιά και από ένα γράμμα.
 
  • Ψάχνουμε να βρούμε το ζευγάρι της κάλτσας με τη συλλαβή που έχουμε και ψάχνουμε να βρούμε τι λέξη βγαίνει αν τις επαναλάβουμε.
 

  •  Αυτό το παιχνίδι παίζεται σαν την κλασική τόμπολα. Το κάθε παιδί ή ομάδα προσπαθεί να γεμίσει με πούλια την καρτέλα του. Τραβάμε στην τύχη καταλήξεις και τα παιδιά πρέπει να βρουν τη λέξη που αντιστοιχεί. Εγώ για τέτοια παιχνίδια έχω 1-2 σακουλάκια με πούλια από τάβλι και τα χρησιμοποιώ. Θα μπορούσαν να βάλουν και τουβλάκια ή οτιδήποτε άλλο επάνω.
 
  • Όσον αφορά φύλλα εργασίας, χρησιμοποιώ το βιβλίο "Λέξη λέξη είσαι εδώ;", που μου άρεσε πάρα πολύ και δεν είναι ακριβό.

19 σχόλια:

  1. τι τέλεια !!!!
    τι καταπληκτικά !!!!
    τι φοβερά και τρομερά !!!!!
    Μαρία μπράβο !!!!
    σημειώνω ότι μου άρεσε ιδιαίτερα.......το σχετικό με το Κατερινα.....χαχαχχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σούπερ ανάρτηση, Μαρία. Χρήσιμη όσο πολύ λίγες. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΑΣ ΤΟ ΕΛΕΓΑ, ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ Η ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΓΡΑΦΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ! ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. OLA KATAΠΛΗΚΤΙΚΑ ΜΑΡΙΑ! ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΠΟΛΥ!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ, ΣΥΜΦΩΝΩ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΡΙΑΔΝΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΑ ΟΛΑ . ΦΟΒΕΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρα πολύ ωραίες οι προτάσεις Μαρία! Τις κρατάω εννοείται για μελλοντική χρήση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΙΝΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΑΞΙΖΟΥΝ! ΦΙΛΙΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ !!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΤΩΡΑ ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΤΟΘΑΥΜΑΣΩ;
    ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΟΝ ΨΥΛΟ ( ΤΟΝ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ,)
    ΦΟΒΕΡΗ Η ΜΠΑΜΠΟΥΣΚΑ ΣΟΥ.....
    ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ;
    ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ
    (βγαλε τη λεκτικη επαληθευση απο το σχολιασμό μας, μας δυσκολευει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!! ΕΙΡΗΝΗ, ΜΟΛΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΛΕΞΗΣ. ΑΤΙΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ! ΑΝ ΞΑΝΑΔΥΣΚΟΛΕΥΤΕΙΣ ΓΡΑΨΕ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΓΙΑΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΥΛΙΚΟ ΔΟΥΛΕΥΩ ΚΙΡΕΓΩ ΠΟΛΥ ΤΗΝΕΙΧΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ,,ΟΣΟ ΓΙΑΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΛΕΞΗ ΛΕΞΗ ΤΟ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΞΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ Η ΚΛΕΑΝΘΗ ΜΙΧΑΛΑΝΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ,, ΕΔΩ ΣΠΟΥΔΑΣΕς; ΡΟΔΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι υπέροχες δραστηριότητες!! Σ'ευχαριστούμε πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έφη Γιωτοπούλου7/2/13

    Πάρα πολύ καλή δουλειά . Μπράβο!!!!!!!!!!
    Το βιβλίο από το Πανεπιστήμιο αιγαίου, κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΕΦΗ! ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΕΓΩ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΤΟΤΥΠΗΣΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 4-5 ΧΡΟΝΙΑ. ΔΕ ΧΑΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΤΟ ΨΑΞΕΙΣ. ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ! ΚΑΛΟ ΣΒΚ!

    ΣΕΒΑ ΜΟΥ, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΠΡΟΠΕΡΣΙ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ! ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΟΤΙ ΑΚΟΥΓΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΕΚΕΙ;
    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΞΑΔΕΛΦΗ ΣΟΥ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ! ΡΟΔΟ ΛΑΤΡΕΥΩ ΚΙ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ. ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΙΑ, ΚΟΛΛΗΤΗ ΜΕ ΕΙΡΗΝΗ (ΕΙΔΙΚΟ).
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΣΤΟΡΙΔΕΙΟ ΣΑΣ, ΤΟ ΛΑΤΡΕΥΩ!!! ΦΙΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΕΛΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΤΗΝ ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣΣΣΣΣΣ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΤΗΝ ΞΕΡΩ ΚΡΙΜΑ ΜΑ ΜΗΝ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ!!! ΑΝ ΤΙΣ ΔΕΙΣ ΔΩΣΕ ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ! ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΩΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΣΤΟΡΙΔΕΙΟ ΛΑΤΡΕΨΑ ΚΑΙ ΤΟΝ "ΚΟΥΚΟ"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραίες δραστηριότητες! Και ήθελα να οργανωθώ λιγάκι όσον αφορά την προανάγνωση και την φωνολογική ενημερότητα! Με βοήθησαν πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ! ΚΙ ΕΓΩ ΒΟΗΘΗΘΗΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΔΩΣΑΝ ΣΤΗ ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ! ΚΑΛΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΛΟΙΠΟΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ