Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

18.11.13

ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΓΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Απόγευμα αυτή την εβδομάδα. Θα ασχοληθούμε ενδελεχώς με τα αρχαία αγγεία, τη χρήση και την ονομασία τους.
Μιλήσαμε για τη χρήση τους. Βασίστηκα κυρίως στο υλικό (μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν) του μουσείου κυκλαδικής τέχνης που βρήκα εδώ.
Αφού μάθαμε για τον πηλό και τον αγγειοπλάστη (είδαμε προσωπικά βίντεο και εικόνες από τους ντόπιους αγγειοπλάστες στις Μανωλάτες Σάμου) ώρα να δούμε σε λειτουργία ένα Κεραμεικό αγγείο, τον πύραυνο, το αρχαίο "μαγκάλι/ φουφού/ χύτρα" το οποίο όμως το χρησιμοποιούσαν και για μαγείρεμα. Ο σύγχρονος πύραυνος χρησιμοποιείται για να αρωματίζουμε το χώρο με αιθέρια έλαια. Εμείς αρωματίσαμε την τάξη μας. Μάλιστα το έλαιο που έφερα είπαμε πως οι αρχαίοι θα το έβαζαν σε αγγείο αλάβαστρο.




Γίναμε και εμείς μικροί αγγειοπλάστες. Για αρχή φτιάξαμε μαγνητικούς διακοσμητικούς στάμνους. Γίναμε αγγειογράφοι γεωμετρικών, μελανόμορφων και μελαμβαφών (μαύρων) αγγείων. Είδαμε τα διάφορα γεωμετρικά σχέδια σε διάφορα αγγεία (θυμηθήκαμε κι αυτά που συναντήσαμε στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου) και μάθαμε το μαίανδρο. Προσπαθήσαμε να τον αναπαραστήσουμε στους στάμνους και στους αμφορείς μας.






Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και τα στόμια των αγγείων που βλέπαμε. Όταν στεγνώσουν καλά θα τα διακοσμήσουμε.



Ήδη ξέρουμε από την επίσκεψη στο μουσείο, κάποιες ονομασίες αγγείων και τη χρήση τους, όπως την οινοχόη, την υδρία, τον αμφορέα, τη λήκυθο, τον κάνθαρο, την πυξίδα, το αλάβαστρο και τον οξυπύθμενο αμφορέα. Αρχίσαμε να εισάγουμε κι άλλες εικόνες, ονομασίες και χρήσεις. Θα μας βοηθούν τα παρακάτω.

Οι πρώτες τρεις εικόνες λειτουργούν ως πίνακες αναφοράς.

 

Κόβετε τις εικόνες (και αν θέλετε και τα ονόματα, αλλιώς χρησιμοποιείτε τα καρτελάκια από το τελευταίο φύλλο) και ζητάτε από τα παιδιά να ενώσουν το σωστό αγγείο με τη σκιά του. Επίσης μπορούν να ενώσουν τη σωστή σκιά με το σωστό όνομα - καρτελάκι.







Τις εικόνες και τις πληροφορίες για τα αγγεία τις βρήκα εδώ και εδώ.




 

3 σχόλια:

  1. ΜΑ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ !ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ ΜΑΡΙΑ ! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΠΕΛΟΜΕΣΚΕΣ ΕΓΩ ΕΚΕΙ ΤΙΣ ΒΡΗΚΑ , ΟΤΑΝ ΠΗΓΑ , ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΕΧΟΥΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΡΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ