Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

15.11.12

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΗΣ

  • Αφού ασχοληθήκαμε με την ποίηση ξαναγυρίσαμε στη γνωριμία μας με τους ζωγράφους. Με αφορμή το Πολυτεχνείο διάλεξα έναν πίνακα του Γιάννη Γαΐτη, τον οποίο ζωγράφισε το 1967 και λέγεται η "δολοφονία της ειρήνης". Συζητήσαμε για τον πίνακα. Οι συμβολισμοί ξεκάθαροι.
  • Φτιάξαμε τον πίνακα ομαδικά σε μεγάλο παζλ (με την τεχνική της αφίσας).
 
  • Ο Πολύφημος μας θύμισε πάλι τον δικτάτορα που διατάζει.
 

  • Είδαμε κι άλλους πίνακες του Γαΐτη σχετικούς ή μη με τη δικτατορία. Συζητήσαμε γι' αυτούς και ψάξαμε να βρούμε τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έναν πίνακα του Γαΐτη. Η απάντηση: τα ανθρωπάκια! Μάλιστα ένα νήπιο θυμήθηκε το γλυπτό "Μαζικές μεταφορές" που είχαμε δει όταν αναφερθήκαμε στην εθνική γλυπτοθήκη με αφορμή τον Χαλεπά. (βλ. http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/11/blog-post_8.html και http://www.youtube.com/watch?v=MDcukl46hRs.
  • Παρατηρήσαμε τη σωματική τους στάση. Είναι άκαμπτη, συνήθως είναι στο πλάι, άλλοτε μπροστά κι άλλοτε με γυρισμένη την πλάτη. Τη μιμηθήκαμε.
  • Παρατηρήσαμε τη διαφορά απεικόνισης αντρών και γυναικών, τα χρώματα που επιλέγει ο ζωγράφος, τον τρόπο που είναι ντυμένα τα ανθρωπάκια και φανταστήκαμε που μπορεί να μένουν.  
  •  Περισσότερες πληροφορίες για τον Γαΐτη στο http://www.nationalgallery.gr/site/content.php?artwork_id=61175 
  •  Επίσης υπάρχει ένα σύντομο βίντεο για τα ανθρωπάκια του στο http://www.youtube.com/watch?v=sSy_ku818kc
  •  Χάρηκα που τα παιδιά στους πίνακές του αναγνώρισαν την Ακρόπολη και  τις Καρυάτιδες. Οι τελευταίες μάλιστα κέρδισαν στην ψηφοφορία. (Όλα τα φύλλα και τα παζλ θα τα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης).
  • Έκαναν το γνωστό πλέον σε αυτά φύλλο εργασίας με μεγάλη ευκολία, αφού έχουν εξοικειωθεί.
  • Έπαιξαν με τους πίνακες ως παζλ (μάλιστα στο δεύτερο ένα νήπιο παρατήρησε ότι είναι μια κομμένη ελληνική σημαία!).
  • Έκαναν εικαστικές παρεμβάσεις σε αυτούς, όπως είδαν σε κάποιους από τους πίνακες.
 
 
  • Τέλος, φτιάξαμε την Ελλάδα με τα αρχαία, τα νησιά, τα δελφίνια και τα καλά και κακά ανθρωπάκια του Γαΐτη.
 

                              Τα παζλ και τα φύλλα εργασίας


6 σχόλια:

  1. ΑΣΤΕΡΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!!!!. ΜΠΡΑΒΟ . ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΩΡΑΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΜΑΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όντως, ο στόχος μου επιτυγχάνεται και είμαι πολύ ευχαριστημένη που άρχισαν να κάνουν συνειρμούς και συνδέσεις. Ήγγικεν η ώρα πλεόν, να σηκώσουν και τα μανίκια τους!... Έπεται συνέχεια! Καλό βράδυ και σε σένα, Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εξαιρετικά τα ανθρωπάκια του Γαίτη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ Κατερίνα! Καλό ΣΒΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ