Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

24.11.12

Ο ΕΛΜΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

  • Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα χρώματα. Την αφορμή μας της έδωσε ο παρδαλός ελέφαντας ΕΛΜΕΡ, το γνωστό βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι (κι επειδή υπάρχουν ακόμα παιδιά μέσα στην τάξη που δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν τα βασικά χρώματα, για αρχή θα μάθουμε τα ονόματα και αργότερα το πως γίνονται).
  • Αφού διαβάσαμε τον Έλμερ, παρακολουθήσαμε  ένα βίντεο που βρήκα στα αγγλικά και το μετέφραζα.
  • Μιλήσαμε για τα χρώματα του Έλμερ και τα ονοματίσαμε. Για να τα θυμόμαστε φτιάξαμε το μεγαλύτερο χρωματιστό παγωτό του κόσμου (πίνακας αναφοράς, κυρίως για τα παιδιά που δυσκολεύονται). (Σημ.: Αυτό το παγωτό με τα χρώματα νομίζω   ότι το είχα βρει  στο http://sparklebox.co.uk/, δεν είμαι σίγουρη.)
 
  • Για να δραματοποιήσουμε τον Έλμερ, φτιάξαμε μάσκες που από τη μία μεριά ήταν γκρι και από την άλλη τις βάψαμε παρδαλές. Επίσης φτιάξαμε και Ελμεράκια.
 
  
(Σαν παιδί έπαιξα κι εγώ!)

 Η παρέλαση των παρδαλών ελεφάντων τη μέρα του Έλμερ!
  • Παίξαμε το μπίνγκο των χρωμάτων με τον Έλμερ (πολύ βοηθητικό για να μάθουν να τα ονοματίζουν).
 
  • Είχα το όνομα του Έλμερ με πεζά και κεφαλαία και τα μπέρδεψα. Η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει τα δικά της γράμματα και να συνθέσει το όνομα.
 
  •  Το περισσότερο υλικό το βρήκα στο http://www.sparklebox.co.uk/search/search.html?q=elmer%20sparklebox.  Έχει πάρα πολλά σχετικά με τον Έλμερ. Από εκεί πήρα την ιδέα και για το επόμενο φύλλο εργασίας.
  • Παίξαμε με 2 προτάσεις, πρώτα στον πίνακα όλοι μαζί και μετά σε φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να κυκλώσουν τις λεξεις της πρότασης και να βρουν πόσες λέξεις έχει η κάθε μία και να τις αριθμήσουν.
 
  • Φτιάξαμε κολάζ με τον Έλμερ.
  
  •  Ψαρέψαμε χρωματιστά ψαράκια.
  • Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα. Χρησιμοποίησα τον πίνακα της Σουλτάνας Μάνεση (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/09/blog-post_9467.html). Επίσης πήραμε χρωματιστά τετράγωνα γλασσέ (μας έμειναν από τον Έλμερ) και ψηφίσαμε κολλώντας το χρώμα που άρεσε στον καθένα φτιάχνοντας κολώνες (σαν γράφημα). Έτσι είδαμε ποια κολώνα είναι πιο ψηλή αλλά μετρήσαμε και τα χρωματιστά τετραγωνάκια. (Περιέργως κέρδισε το μαύρο!!!) 
  • Ύστερα ανακαλύψαμε τα συμπληρωματικά χρώματα ενώνοντας τις πλαστικές παλέτες.
 
  •  Φυσικά ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε και με τα πινέλα μας. Όλη την επόμενη εβδομάδα θα ασχοληθούμε με διάφορες τεχνικές και υλικά (διαφόρων μεγεθών και ποιοτήτων).
  • Έφτιαξα και πίνακες διπλής εισόδου με τις μίξεις χρωμάτων (για λόγους οικονομίας αποθηκευτικού χώρου τους ανεβάζω αλλιώς). Εγώ τα πλαστικοποίησα και τους έβαλα βέλκρο.

8 σχόλια:

  1. Μαρία μου, ένα βραβείο από εμένα μαζί με ένα μεγάλο ευχαριστώ για όλα τα γλυκά σου λόγια. Συγχαρητήρια για όλα όσα κάνεις στον χώρο. Φιλικά. Τάνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με συγκινείς! Σε ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη! Θα επικοινωνήσουμε! Καλό ΣΒΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΖΩ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να το δουλέψεις Κική! Και είναι το μόνο, όσον αφορά τη διαφορετικότητα, όπου ο ήρωας γίνεται αποδεκτός ως είναι, δίχως να κάνει κάποιο κατόρθωμα! Έχει πολλές δυνατότηες! Χαιρετισμούς, Μαρία

      Διαγραφή
  4. Μαρία μπράβο για τις πολύ ωραίες δραστηριότητες όπως πάντα! Σου έχω ένα βραβείο να παραλάβεις στο μπλογκ μου http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html . Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με πρόλαβες Μάρω! Βρέχει βραβεία αυτές τις μέρες στον αέρα του διαδικτύου! Τι καλά που αλληλοϋποστηριζόμαστε! Πολλούς χαιρετισμούς και σε ευχαριστώ πολύ! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΕΣ! ΤΙΣ ΒΡΗΚΑ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΣΤΟ: http://sparklebox.co.uk/. ΚΑΗΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ