Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

8.11.12

ΓΛΥΠΤΙΚΗ - ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ

Διάβασα το καλοκαίρι το βιβλίο του Γιώργου Χριστοδούλου "Ο γλύπτης και η κοιμωμένη του", που είναι μια μυθιστορηματική βιογραφία του Γιαννούλη Χαλεπά.
  • Έργα του Χαλεπά (εκτός από την κοιμωμένη του στο Α' νεκροταφείο Αθηνών) είδα και στην Εθνική Γλυπτοθήκη στην Αθήνα (αξίζει να την επισκεφθείτε). 
  • Αφού μιλήσαμε λοιπόν στο νηπιαγωγείο για την αρχαία και σύγχρονη αγγειοπλαστική στη Σάμο και την αρχαία γλυπτική, βρήκα την ευκαιρία να μιλήσω και για τη σύγχρονη ελληνική γλυπτική με έμφαση στο Χαλεπά.
  • Δεν είπα στα παιδιά τίποτα παρά τα έστειλα σε ένα "κυνήγι" γλυπτών μέσα στο χώρο, αφού τους έδωσα, την εικόνα που ψάχνουν.

  • Συζητήσαμε για τα γλυπτά που ανακαλύψαμε, για το υλικό (πηλός - μάρμαρο) και την τεχνική τους και τα συγκρίναμε με αυτά που είδαμε στο μουσείο. 

  • Παρακολουθήσαμε παρουσίαση έργων του Χαλεπά από βιβλία αλλά και  στον υπολογιστή καθώς και ένα απόσπασμα από την ταινία για τη ζωή του.πάρχει μια πολύ όμορφη ταινία το "Εγώ, ο Γιαννούλης Χαλεπάς" της Στέλλας Αρκέντη. Πληροφορίες στο επίσημο σάιτ της ταινίας: http://iyiannoulischalepas.yolasite.com/). Έδωσα έμφαση κυρίως στη σχέση που είχε με τη μητέρα του η οποία του κατέστρεφε συνεχώς τα έργα αλλά όχι  και την ανάγκη για δημιουργία.
 
  • Ζήτησα από τα παιδιά να σκεφτούν τι κοινό μπορεί να είχαν ο Βαν Γκογκ με το Χαλεπά (είχαν και οι δύο βιώσει εγκλεισμό λόγω ψυχικού νοσήματος).
  • Φτιάξαμε σε  μικρά παζλ την κοιμωμένη και τον σάτυρο που ταΐζει τον έρωτα αλλά και σε μεγάλα κομμάτια τους μπέρδεψα τα δύο έργα και έπρεπε τα παιδιά να βρουν τα δικά τους και να συνθέσουν το παζλ. 
 
  • Συνθέσαμε και δύο επιδαπέδια παζλ, τον άγγελο και το "ο άνθρωπος και η σκέψη του".
 
 
  •  Δημιουργήσαμε το δικό μας κήπο με τα αγάλματα του Χαλεπά.

  • Σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος δεν έδωσα πληροφορίες για την ιστορία της κοιμωμένης  επίτηδες, γιατί ήθελα να φτιάξουμε τη δική μας ιστορία. Έτσι προσπαθήσαμε να φανταστούμε ποια μπορεί να ήταν η κοιμωμένη, τι της συνέβη, πως εξελίχθηκε η ιστορία της και τελικά γιατί υπήρξε πηγή έμπνευσης για το Χαλεπά. Τα πιο πολλά παιδιά είπαν ότι την είχε ερωτευτεί. Τους είπα στο τέλος την αληθινή ιστορία της Σοφίας Αφεντούλη και συνέκρινα το γλυπτό με την επιτύμβια χρήση των κούρων.
  • Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας γλυπτό του Χαλεπά.
  • Στο τέλος "επισκεφθήκαμε" την Εθνική Γλυπτοθήκη στο Γουδί μέσα από φωτογραφίες και βίντεο που είχα τραβήξει μέσα στο πάρκο με τα γλυπτά.
 Όλα τα φύλλα εργασίας και το κολάζ
                       

    4 σχόλια:

    1. Ανώνυμος19/11/12

      Στο νηπιαγωγειο μας έχουμε ένα κοριτσακι που ζωγραφίζει προσωπογραφίες σαν τον Μοντιλιάνι
      Η τεχνική της διαφέρει απο των άλλων παιδιών
      Αυτή δεν θα έπρεπε να είναι η κυρίαρχη αφετηρία εισαγωγής στην τέχνη;Τα άλλα παιδιά παρατήρησαν τη διαφορά και πάνω σε αυτό εμείς δομήσαμε το project...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. Είναι πολύ σημαντικό που δώσατε χωρόχρονο σε μια μικρή καλλιτέχνιδα και προσπαθήσατε να την εντάξετε στην ομάδα με αυτό τον τρόπο. Συμφωνώ μαζί σας στο πρακτικό κομμάτι. Νομίζω όμως πως εξαρτάται κάθε φορά τι στόχους θέλουμε να πετύχουμε και ποιούς δρόμους παίρνουμε για να τους επιτύχουμε.Εγώ φέτος συνειδητά επέλεξα, προς το παρόν, μια πιο αυστηρά δομημένη προσέγγιση λόγω του χαμηλού επιπέδου των παιδιών στο κομμάτι των εμπειριών και των ερεθισμάτων. Καμιά φορά παίζει ρόλο και η "Ιθάκη", όχι μόνο το "ταξίδι".

      Μία θερμή παράκληση μόνο: την επόμενη φορά, επιθυμώ να γνωρίζω με ποιον συνομιλώ αλλιώς δε θα απαντώ. Όταν έχουμε μία άποψη καλό θα ήταν να μη φοβόμαστε να την υποστηρίξουμε πραγματικά.

      Σας εύχομαι καλή επιτυχία στο σχέδιο εργασίας που διαλέξατε. Πραγματικά θα με ενδιέφερε ο τρόπος προσέγγισης, οι δραστηριότητες, φωτογραφικό υλικό κ.ά. Γηράσκω αεί διδασκόμενη...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    3. Ανώνυμος20/11/12

      ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑΥΤΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ.ΜΕ ΛΕΝΕ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    4. Γεια σου Μαρία!
      Θα χαρώ πραγματικά να μαθαίνω πως πηγαίνει το σχέδιο εργασίας σας. Είμαι σίγουρη ότι με το πάθος που βλέπω ότι έχεις, θα τα πάτε μια χαρά. Κι αυτό έχει σημασία συναδέλφισσα: ό,τι κάνεις να το κάνεις με μεράκι και αγάπη. Αυτό μοιραζόμαστε ουσιαστικά με τα παιδιά μας, την τρέλα μας και το "ψώνιο" μας γι' αυτή τη δουλειά.
      Στο ιστολόγιό μου δεν κάνω προτάσεις ως ειδικός. Ανταλάσσω ιδέες, όπως ανταλάσσω με τις συναδέλφους στη Σάμο όταν πίνουμε καφέ! Γι' αυτό σου λέω (ως πιο παλιά μάλλον): αγάπη κι όρεξη!!!

      Όσο για την τεχνολογία, κι εγώ από εδώ κι από εκεί ψάχνω, γιατί εδώ δεν έρχονται επιμορφωτές για τη Β΄επιπέδου επιμόρφωση.

      Χάρηκα που επικοινώνησες Μαρία! Χαιρετισμούς στη Δράμα!

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ