Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

1.11.12

ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΤΟ ΣΠΙΤΙ - Ο ΚΟΥΡΟΣ

 ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΑΘΕΩΣ

Στο πρόγραμμα καλών τεχνών που κάνουμε δε θα μπορούσα να παραλείψω το κομμάτι των αρχαίων μας καλλιτεχνημάτων, είτε αυτά είναι τοιχογραφίες, είτε είναι γλυπτά, είτε κεραμεικά. Έτσι ξεκινώντας ασχοληθήκαμε με τα αρχαία χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα
Είναι θλιβερό αλλά δυστυχώς τα παιδάκια μου (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) δεν είχαν επισκεφθεί τα αρχαιολογικά μουσεία ούτε του Πυθαγορείου, ούτε του Βαθέως (που είναι σχετικά κοντά). Η Σάμος θεωρείται η χαρά του αρχαιολόγου. Έχουμε τόσα πράγματα να δει και να μάθει ένα παιδί, και σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Κρίμα... Εμείς πάντως προετοιμαζόμαστε να επισκεφθούμε το αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου.
  • Στο νηπιαγωγείο λοιπόν επισκεφθήκαμε εικονικά το Αρχαιολογικό Μουσείο Βαθέως. Τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση όπου είδαν χρηστικά αντικείμενα παρόμοια με τα σημερινά. Κάναμε τις συγκρίσεις και συζητήσαμε.
 
  •  Φτιάξαμε το δικό μας κύλικα (φρουτιέρα).
 
  • Παίξαμε ένα κουΐζ στον υπολογιστή όπου έβλεπαν φωτογραφίες από αγαλματίδια ζώων (που εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο Βαθέως) και έπρεπε να πατήσουν το σωστό όνομα του ζώου. 
  • Είδαμε φωτογραφίες του γιγάντιου Κούρου μας. Παρατηρήσαμε τη σωματική του στάση και τη μιμηθήκαμε.
  •  Συμπληρώσαμε στο φύλλο εργασίας τη σωστή τοποθεσία όπου μπορούμε να τον συναντήσουμε. (Όλα τα φύλλα εργασίας στο τέλος).
  • Αναφερθήκαμε στο παρουσιαστικό, το μέγεθος, την έκφραση και τη χρησιμότητα των κούρων.
  •  Στολίσαμε το δικό μας αρχαίο ναό με τους δικούς μας αναθηματικούς κούρους.
  • Σαν μικροί εξερευνητές αρχαιολόγοι ψαξαμε στο χώρο να ανακαλύψουμε τα δικά μας ευρήματα.
 
  •  Αφού τα βρήκαμε συζητήσαμε για το τι είναι το κάθε ένα, τη χρησιμότητά του αλλά και το συμβολισμό του.
 
  • Μιλήσαμε για τη μεγάλη ιστορία της Σάμου στην αγγειοπλαστική με αφορμή τη δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα, ένα κεραμεικό που υπάρχει μόνο στη Σάμο. Η "τρύπια" κούπα του Πυθαγόρα επιτρέπει να πιουν σαμιώτικο κρασάκι μόνο όσοι σέβονται το ρητό "παν μέτρον άριστον". Περισσότερες πληροφορίες στο: http://www.oinologos.com.gr/
  • Στο βίντεο μπορείτε να δείτε τον τρόπο κατασκευής της.
  • Παρατηρήσαμε, μελετήσαμε, κάναμε υποθέσεις για το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΓΕΝΕΛΕΩ που μπορούν να το συναντήσουν και στο μουσείο αλλά και στον αρχαιολογικό χώρο του ιερού ναού της Ήρας, στο Ηραίο. Μάθαμε τα ονόματα των αγαλμάτων της οικογένειας που σώζονται μέχρι και σήμερα.
 
  •  Το κάθε παιδί πήρε από ένα μεγάλο κομμάτι από την εικόνα του Κούρου και κλήθηκε να βρει με τους υπόλοιπους τι θα φανερωθεί αν ενώσουν τις δυνάμεις και τα κομμάτια τους.

  •  Στο φύλλο εργασίας έπρεπε να βρουν και να κυκλώσουν τον κούρο της Σάμο.
  • Τα παιδιά έπρεπε να βρουν και να κολλήσουν τα σωστά μάτια του κούρου. Αυτό το φύλλο εργασίας το βρήκα στο Το χαμόγελο του Κούρου(pdf1, pdf2). Βρήκα και πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τους κούρους στο ίδιο.
  • Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας κούρο. Ο κούρος της Σάμου πήρε τις περισσότερες ψήφους. Ζήτω!
  •  Συνθέσαμε το όνομά του
  • Μετρήσαμε αγάλματα.
  • Φτιάξαμε και σε ζευγάρια μικρότερα παζλ του κούρου μας.

  • Και βέβαια αφού ξεκινήσαμε το μάθημα με τα  πήλινα χρηστικά αγγεία, δε θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε και τα δικά μας. Γίναμε μικροί αγγειοπλάστες, αφού όμως πρώτα εμπνευστήκαμε από το βίντεο που παρακολουθήσαμε για την αρχαία κεραμεική τέχνη στο :
    ΚΕΡΑΜΕΙΚΗ
    Άργιλος, νερό και φωτιά. Μια σχέση αιώνων… , 2010



2 σχόλια:

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ