Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

9.11.13

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ... ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Εύκολο μπίνγκο, που μπορεί να ανοίξει πολλές συζητήσεις.









Οι διπλές κάρτες είναι για μέμορι. Επέλεξα να βάλω τη φωτογραφία της Βέμπο γιατί έκρυβε τους φοιτητές στο σπίτι της (και την ξέρουν τα παιδιά λόγω 28ης), τον Ρίτσο με τον Λειβαδίτη στην εξορία (διότι ήδη αναφερθήκαμε στον Ρίτσο) και τον Ξυλούρη (διότι αρκετά από τα τραγούδια που ακούμε είναι τραγουδισμένα από εκείνον).





5.11.13

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ: ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ - ΜΙΚΡΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ


Πλησιάζει η μέρα που θα πάμε στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου.  Για να δούμε τι ξέρουμε μέχρι στιγμής για τα μουσεία γενικά. Κάναμε ένα πρώτο ιστόγραμμα.


Πως φερόμαστε μέσα στο μουσείο; (εξαιρούμε το μουσείο αφής). Τις εικόνες τις βρήκα  από τη Μυρτώ που τις βρήκε εδώ.

                                      

Είδαμε μπροσούρες από διάφορα μουσεία.

                   

Διαβάσαμε τα αγαπημένα βιβλιαράκια της Ντεκάστρο από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος.



Κάναμε το εξής φύλλο εργασίας




Σε κουτί με άμμο έκρυψα τα θραύσματα. Αφού είχαμε συζητήσει για τα εργαλεία του αρχαιολόγου και τι κάνουν τα ευρήματα οι αρχαιολόγοι (βασιστήκαμε στο βιβλίο της Ντεκάστρο), βάλαμε κάποια εργαλεία δικά μας (παρεμφερή) και έτοιμη η γωνιά της ανασκαφής!
Να τα εργαλεία μας και το κουτί ανασκαφής.



  •  Πρώτα σκάβαμε προσεκτικά.


  •  Νάτος ο θησαυρός!

  • Με απαλό πινέλο το καθαρίζαμε.



  • Το σχεδιάζαμε στο ημερολόγιο ανασκαφής.

  • Το φωτογραφίζαμε.



  • Το καταγράψαμε στο ημερολόγιο ανασκαφής.






  •  Με τη βοήθεια πάλι του βιβλίου "θησαυροί μέσα στο χώμα" κάναμε χρονική σειραθέτηση των ενεργειών μετά την ανεύρεση ενός αντικειμένου αλλά και αριθμητική, ώστε να δημιουργηθεί πίνακας αναφοράς μέσα στην τάξη.





Ανυπομονούμε να πάμε στο μουσείο!!!!


4.11.13

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΣΑΜΟΣ- ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΝ ΚΟΥΡΟ

Κάναμε πολλές δραστηριότητες σχετικές με το νησί μας την προηγούμενη εβδομάδα, με κύριο στόχο να το γνωρίσουν μέσα από τα μουσεία του αλλά και να προετοιμαστούμε για την επικείμενη επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου. Με αφορμή όμως τον σαμιακό Κούρο βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και για τους κούρους, κάνοντας προετοιμασία για τη μελλοντική ενασχόληση με το μουσείο της Ακροπόλεως και το αρχαιολογικό των Αθηνών. 

                                                    

Ας τα βάλουμε όμως σε μια σειρά.

  • Τα παιδιά μέσα στην τάξη έψαξαν και βρήκαν τα κρυμμένα στοιχεία/κομμάτια του παζλ, το συνέθεσαν και ανακάλυψαν που θα πάμε σε λίγες μέρες.
                                     

  • Στην προετοιμασία για την επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου μας μίλησαν τα αγάλματα που θα συναντήσουμε: ο Τραϊανός, η Άρτεμη και ο Διόνυσος.

                                       

  • Έφτιαξα ένα σπασμένο βιβλίο με όλα τα μουσειακά αξιοθέατα του νησιού κι από κάτω κομμένες τις ονομασίες. Το παιδί καλούνταν να ενώσει σωστά τις σελίδες.

                              
                               

  •  Παρακολουθήσαμε προβολή φωτογραφιών από το μουσείο. Και φέτος στα παιδιά έκανε εντύπωση αυτό που είναι πιο κοντά στην ηλικία τους και πιο γνώριμο: το κεραμεικό θήλαστρο.
  • Με αφορμή αυτό θα διοργανώσουμε μέσα στο μουσείο τη μέρα της επίσκεψης κυνήγι θησαυρού, όπου τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν όσα περισσότερα θήλαστρα μπορούν και να τα καταγράψουν.
                             
  • Τα παιδιά σε ομαδούλες μελέτησαν τα φυλλάδια του μουσείου αλλά και διάφορο εποπτικό υλικό στη "γωνιά της Σάμου".
                               

                                

  • Ένα νήπιο μας ζωγράφισε την επικείμενη επίσκεψη στο μουσείο.
                                                        

  • Στην ίδια γωνιά φτιάξαμε παζλ με μέρη του νησιού και εκθέματα.
                                       
                                         
  • Με αφορμή τον κούρο της Σάμου, μιλήσαμε γενικά για τους Κούρους. Πολύτιμο υλικό "Το χαμόγελο του Κούρου". Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, για το αρχαϊκό μειδίαμα και το ηράκλειον άμμα. Διαχωρίσαμε τους επιτύμβιους από τους αναθηματικούς κούρους.
  • Πήραμε τη σωματική στάση των κούρων.
  • Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας κούρο (εννοείται πως κέρδισε ο σαμιακός!)


  • Τον σειραθετήσαμε.
                                                          

  • Συνθέσαμε το όνομά του.
                             

  • Διακοσμήσαμε ναό με διάφορους κούρους.

  • Ζωγραφίσαμε τον δικό μας αναθηματικό κούρο και σκεφτήκαμε που θα θέλαμε να τον προσφέρουμε (οι περισσότεροι είπαν Ήρα, Αθηνά και Άρη).
            
                           

  • Θα ξανασχοληθούμε αργότερα με τους κούρους αλλά και τις κόρες.
  • Το πως προσεγγίσαμε (επιφανειακά) πέρσι τον κούρο εδώ.

  • Παρακολουθήσαμε κι ένα υπέροχο βίντεο για το Ευπαλίνειο όρυγμα, "Τα μαθηματικά υδρεύουν τη Σάμο".
                                     



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ