Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.2.14

ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΥΛΙΚΟ

Ένα αγαπημένο βιβλίο για τη διαφορετικότητα είναι το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ (Πατάκης). Η μόνη ένσταση σχετικά με αυτό το παραμύθι είναι η γκετοποίηση των ηρώων στο τέλος, όπου μένουν όλοι οι διαφορετικοί μαζί και δεν εντάσσονται στην ομάδα. (Το έχω δουλέψει εδώ και καιρό αλλά δεν είχα ασχοληθεί για να τα ανεβάσω).
Έφτιαξα κάποια φύλλα εργασίας και υλικό για να μπορέσω να το δουλέψω λίγο αναλυτικότερα και να δώσω έμφαση κυρίως στο συναισθηματικό κομμάτι. 
Μία σημείωση: εγώ πρώτα έδωσα εικόνες στα παιδιά χωρίς να τους διαβάσω το παραμύθι, τις συζητήσαμε, φτιάξαμε τη δική μας ιστορία κι έπειτα ακούσαμε τι έγραψε η συγγραφέας. 





Κάρτες μέμορι που μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν και για αρχικά ερεθίσματα πριν την ανάγνωση (το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες κάρτες).




Κάρτες (ερεθίσματα) χρονικής σειραθέτησης του παραμυθιού. Έχω φτιάξει και λεζάντες, όπου αφού διαβάσουμε το παραμύθι, προσπαθούμε να ταιριάξουμε τις προτάσεις με τις εικόνες.








Έφτιαξα κάρτες με συναισθήματα (τα βασικά) όπου από κάτω τα παιδιά μπορούν: α) είτε να κατηγοριοποιήσουν τις παραπάνω εικόνες ανάλογα με το συναίσθημα που τους προκαλεί, β) είτε να τοποθετήσουν το συναίσθημα που νομίζουν ότι νιώθει ο ήρωας στη συγκεκριμένη εικόνα από τις παραπάνω.












Κι ένα απλό κολάζ: τι θα μπορούσε να χωρέσει στην πολυθρόνα;




Κι ένα κολάζ από "Το δέντρο που έδινε" που μου άρεσε πολύ. Η ερώτηση ήταν: Αν ήσουν η μηλιά τι θα έδινες; Το γράψαμε πάνω στα μήλα. (Πως δουλέψαμε το βιβλίο και υλικό εδώ). Για τα μήλα και τα φύλλα χρησιμοποίησα τα φύλλα της Μίκας εδώ.






10.2.14

ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ - ΜΕΜΟΡΙ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Π.ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

Έγχρωμο ή ασπρόμαυρο για να διαλέξετε. Εγώ τους τα έδωσα αυτά μετά την επίσκεψη των εθελοντών πυροσβεστών του Πυθαγορείου στο νηπιαγωγείο.





Έφτιαξα το μέμορι με τα οχήματα που βλέπουν σχεδόν καθημερινά τα παιδιά στο κλιμάκιο των εθελοντών πυροσβεστών, δίπλα στο Δημοτικό σχολείο. Οι φωτογραφίες είναι από προσωπικό υλικό αλλά και από το ιστολόγιο του Σ.Ε.Π.Π. Με την ευκαιρία αυτή μιλήσαμε για τα αρχικά γράμματα και βρήκαμε ο καθένας τα αρχικά του γράμματα.






8.2.14

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ - 2014

Χθες ήταν η μεγάλη μέρα. Υποδεχθήκαμε και φέτος τους εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου στην τάξη μας. Το έργο της εκπαίδευσης στα σχολεία ανεκτίμητο. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλο το Σύλλογο αλλά και τους Καλαϊτζή Ελευθερία και Σολούνια Αντώνη που για άλλη μια χρονιά έμαθαν στα παιδιά μας τόσο χρήσιμα πράγματα!
Μάθαμε πολλά πράγματα και περάσαμε υπέροχα! Οι φωτογραφίες το αποδεικνύουν!

Η κυρία Ελευθερία Καλαϊτζή και ο κύριος Αντώνης Σολούνιας και φέτος μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Η "μαμά" μιλάει στο τηλέφωνο και έχει ξεχάσει το τηγάνι με το λάδι.

Σαν "παιδί" που βλέπω ότι έπιασε φωτιά, το σκέφτομαι να τη διακόψω ενώ μιλάει;

ΟΧΙ! Φωνάζω: "ΜΑΜΑ ΦΩΤΙΑ!" και της τραβώ οπωσδήποτε την προσοχή!

Και η μαμά δε ρίχνει νερό στο λάδι! ΠΟΤΕ! Βάζει ένα καπάκι και στερεί από τη φωτιά το οξυγόνο. 

Αν χρειαστεί χρησιμοποιεί πυροσβεστήρα που όλοι πρέπει να έχουμε στα σπίτια μας.

Αν χρειαστεί να τηλεφωνήσω στην Πυροσβεστική ξέρω ποιο είναι το νούμερο; Εκεί κάνουμε εμείς μάθημα στους πυροσβέστες.

'Ενας - ένας μαθαίνουμε πως να δίνουμε τις σωστές πληροφορίες στο τηλεφωνικό κέντρο. Το θλιβερό σήμερα είναι ότι μόνο 3 στα 15 παιδιά ήξεραν να πουν που ακριβώς μένουν παρότι το είχαμε κάνει και με την εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού αλλά και σαν άσκηση στο σπίτι!

Και ήρθε η ώρα να επεξεργαστούμε αληθινό πυροσβεστικό εξοπλισμό.

Πιάσαμε τη στολή και μας έκανε εντύπωση το πάχος της, τα ανακλαστικά και τα διάφορα σήματα.

Διάφορα κράνη, άλλα για φωτιά στο δάσος και άλλα για αστική φωτιά.

Εγώ βλέπω τον εαυτό μου στο κράνος σου ενώ εσύ με βλέπεις! Τους φάνηκε απίστευτα αστείο!

Πήραμε και αυτοκόλλητο παράσημο το σήμα του Σ.Ε.Π.Π.

Απονομή βραβείου

Δίνουμε κι εμείς την κάρτα μας.

Οι εθελοντές πυροσβέστες τη διαβάζουν.

Δεν τελειώσαμε όμως! Φορέσαμε τα κράνη μας και κάναμε άσκηση εξόδου (πολλές φορές μέχρι να το εμπεδώσουμε) από φλεγόμενο κτίριο.

Μας έκανε εντύπωση  το πολύχρωμο αερόστατο!

Αφού χαιρετίσαμε τους πυροσβέστες, ζωγραφίσαμε και μετάλλια που πήραμε στο σπίτι μαζί με τη βεβαίωση συμμετοχής στην άσκηση πυρασφάλειας (επόμενη ανάρτηση).

Εννοείται πως ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας!




Και του χρόνου με το καλό!






ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ: αρχαίοι θεοί και έλληνες

Το ημερολόγιο που θα εισαγάγω σύντομα θα έχει σχέση με την αρχαία Ελλάδα και το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής. Έτσι θα χρησιμοποιήσω τις εξής κάρτες (σαν βάση με σκρατς, απλό χαρτόνι μπλε, γιατί ήδη θα είναι πολλά τα σχέδια, και θα τοποθετηθεί κάτω από την πρώτη καρτέλα με την καλημέρα):

 

  











Έφτιαξα διπλούς τους μήνες γιατί με τα κεφαλαία θέλω να τους χρησιμοποιήσω ως αναφορά μέσα στην τάξη. 



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ