Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

21.8.16

Διαχειρίζομαι το πένθος

Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση που βρήκα στο αξιόλογο μπλογκ της Άννας Παππά και έχει να κάνει με τη διαχείριση του πένθους. Ένα δύσκολο θέμα αλλά όλα είναι μέσα στη ζωή. Είναι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Παλιότερες δικές μου προτάσεις και πηγές  σχετικές με το θέμα εδώ

11.8.16

Ανακοινώσεις του myschool για τα νηπιαγωγεία

Το myschool εξέδωσε ανακοινώσεις που αφορούν τα νηπιαγωγεία και οι οποίες αναφέρουν τα εξής:

Πρώτη ανακοίνωση: Μετά τον καθορισμό από το ΥΠΠΕΘ, του νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου για το σύνολο των Νηπιαγωγείων της χώρας, παρακαλούμε θερμά να ΜΗΝ προβαίνετε στη δημιουργία τμημάτων και ορισμό αναθέσεων ωρών σε εκπαιδευτικούς, καθώς το ΠΣ myschool προσαρμόζεται στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Επιπλέον, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι τα τμήματα και οι αναθέσεις που έχουν δημιουργηθεί θα διαγραφούν. Ευχαριστούμε θερμά για την κατανόηση και συνεργασία σας.

Δεύτερη ανακοίνωση: Στα Γενικά Στοιχεία (πρώτη καρτέλα στο "Ο φορέας μου") όλων των Νηπιαγωγείων έχει προστεθεί το πεδίο «Λειτουργικότητα» στο οποίο πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός των τμημάτων του υποχρεωτικού πρωινού προγράμματος (08:30-13:00), ανεξαρτήτως της Οργανικότητας του Νηπιαγωγείου. Στα τμήματα αυτά ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται τα Τμήματα Πρόωρης Υποδοχής ή τα Τμήματα Ένταξης ή άλλου είδους Τμήματα, τα οποία πρέπει να δημιουργούνται από τη ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ -> Διαχείριση Τμημάτων με χρήση του αντίστοιχου Τομέα Σπουδών (Σ.Σ. προς το παρόν ΜΗΝ δημιουργείτε ΚΑΝΕΝΑ τμήμα πριν υλοποιηθεί στο myschool το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου).

Το πεδίο «Λειτουργικότητα» είναι ανοιχτό για τροποποίηση μόνο στις Σχολικές Μονάδες και έχουμε κάνει μια αρχική συμπλήρωσή του σύμφωνα με τα στοιχεία του σχολικού έτους 2015-2016. Προφανώς, την δεδομένη χρονική στιγμή η τιμή που θα συμπληρωθεί σε αυτό το πεδίο είναι κατ' εκτίμηση. Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους το πεδίο αυτό πρέπει να επικαιροποιηθεί με τον πραγματικό αριθμό των λειτουργούντων τμημάτων του υποχρεωτικού πρωινού προγράμματος (08:30-13:00).


 (Η υπογράμμιση είαι δική μου. Εκεί είναι όλη η ουσία....)

8.8.16

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου

Πατώντας το σύνδεσμο ΠΗΓΗ μεταβαίνετε στο σάιτ του Υπουργείου Παιδείας για να διαβάσετε αναλυτικά τι αναφέρει για τις αλλαγές στο νηπιαγωγείο. Πατώντας τους συνδέσμους μπορείτε να ανοίξετε τα word  για να δείτε αναλυτικά και με λεπτομέρειες τις αλλαγές. 
 
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου σε μορφή doc

O καθορισμός του διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία σε μορφή doc


ΠΗΓΗ 

 

16.6.16

"Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος..." Καλοκαιρινή γιορτή

Η καλοκαιρινή μας γιορτή είχε ως θέμα της το προσφυγικό ζήτημα. Η έμπνευση μας ήρθε από το βιωματικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε μέσα στη χρονιά από τον Anasa, όπου δουλέψαμε με θεατρικό παιχνίδι (εμείς οι εκπαιδευτικοί) την ιστορία ενός προσφυγόπουλου, της Ειρήνης.
Λόγω του προγράμματος που τρέχει όλη τη χρονιά για τη διαφορετικότητα (βλ. ΑμΕΑ και πρόσφυγες) εννοείται πως θελήσαμε να δουλέψουμε και αυτή τη γιορτή εις βάθος και πολύ βιωματικά με τα παιδιά. Έτσι φτιάξαμε το σακίδιο της "Ειρήνης" με διάφορο υλικό μέσα και κάναμε τις βιωματικές ασκήσεις με τα 2 τμήματα ξεχωριστά (κλασικό και ολοήμερο) ώστε να δώσουμε περισσότερο χώρο στα παιδιά. Αφού λοιπόν πρώτα δουλέψαμε με τα παιδιά και φτιάξαμε τη δική μας ιστορία, ύστερα είδαμε την ταινιούλα με την Ειρήνη (Carly). Τα παιδιά όμως είχαν ήδη βρει το νόημα (είχαμε δουλέψει πολύ παλαιότερα πάλι βιωματικά με το ΦΑΡΟ, εδώ).
Έπειτα, εκείνες τις μέρες είχα τη μεγάλη τύχη να ανεβάσει η εξαιρετική Χριστίνα Τότσκα την ιστορία της Ειρήνης δουλεμένη με τα 6 καπέλα σκέψης του De Bono  (μια πάρα πολύ καλή δουλειά   εδώ). Εννοείται πως τα χρησιμοποιήσαμε!
Στη γιορτή μας έγινε και η απονομή του επαίνου που πήραμε από το Υπουργείο Παιδείας για το σύνολο της δουλειάς μας στο προσφυγικό από την υπεύθυνη σχολικών δραστηριότητων (που μας πρότεινε κιόλας), κ. Πέλλη Παππά. Το κάθε παιδάκι μαζί λοιπόν με το ενθύμιο του νηπιαγωγείου πήρε και τον ατομικό του έπαινο. Επίσης είχαμε τη μεγάλη χαρά να παρακολουθήσουν τη γιορτή 2 από τα μέλη του ΦΑΡΟΥ, ο κύριος Γεννιάς που μας είχε κάνει το βιωματικό για τους πρόσφυγες εδώ και η κυρία Αμπατζή, που μας είχε κάνει το βιωματικό για την ομαλή μετάβαση εδώ. Τέλος μας τίμησαν και από την Ύπατη Αρμοστεία για τους πρόσφυγες.Οι εκπρόσωποι που ήρθαν παρέλαβαν εκπαιδευτικό υλικό και ζωγραφιές που φτιάξαμε για τα 93 ασυνόδευτα παιδιά στο Hot Spot της Σάμου αλλά έδωσαν και αναμνηστικά δωράκια στα παιδιά ένα καταπληκτικό βιβλίο της Ελένης Σβορώνου "Σκληρό Καρύδι", κάρτες και βραχιολάκια με το σήμα της Ύπατης Αρμοστείας. Ήταν πραγματικά η όλη εκδήλωση συγκινητική και ζεστή. 
Μερικές φωτογραφίες αποδεικνύουν την ομορφιά αυτής της δουλειάς και όπως είπα και στη γιορτή, τα παιδάκια μας φέτος δε θα φύγουν καλύτεροι ηθοποιοί αλλά καλύτεροι άνθρωποι.

 Οι αφίσες μας που πλέον κοσμούν το γραφείο της κυρίας Παππά.

1.6.16

ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:

Το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεπεράσει κάθε όριο! Με τη νέα εγκύκλιο για τα ολοήμερα που έστειλε σήμερα, μια μέρα πριν τις εγγραφές, διαλύει και το ολοήμερο Νηπιαγωγείο όπως και το ολοήμερο Δημοτικό σχολείο! Στη συνάντηση με τη ΔΟΕ, στην τελευταία κινητοποίηση στο Υπουργείο, ο Υπουργός ‘’διαβεβαίωσε’’ ότι δεν θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση εγγραφής των παιδιών στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο η εργασία των γονιών και σήμερα στέλνει εγκύκλιο στην οποία αναφέρεται ακριβώς το αντίθετο.

Η απίστευτης σύλληψης εγκύκλιος είναι ακατάληπτη, όπως και όσα λέει ο Υπουργός για τα Νηπιαγωγεία. Δεν Θα κλείσουν - αλλά θα κλείσουν... Θα πάρουμε χιλιάδες προνήπια, αλλά θα εξοικονομήσουμε και δαπάνες! Στο ολοήμερο Νηπιαγωγείο θα εγγράφονται όλα τα παιδιά αλλά μόνο μερικά! 

Στην ίδια εγκύκλιο, τελείως αυθαίρετα, για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα για τα 6/θέσια και άνω Δημοτικά είναι απαραίτητη προϋπόθεση οι γονείς να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Για τα Δημοτικά σχολεία που λειτουργούν ως 4/θέσια και τα 5/θέσια δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση, ενώ για τα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων, τα οποία είναι σχεδόν όλα διθέσια, είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Ας μας εξηγήσει κάποιος σε ποια αλλοπρόσαλλη λογική βασίζεται αυτός ο διαχωρισμός. 
Συναδέλφισσες-οι 


Αφού ο Υπουργός είχε το θράσος να πάρει μια τέτοια πολιτική απόφαση, να έρθει ο ίδιος να αντιμετωπίσει τους γονιούς και τα παιδιά και να τους πει ότι δεν έχουν δικαίωμα εγγραφής στο ολοήμερο. Να τους πει επίσης αυτό που αναφέρει η «αριστερή» κυβέρνησή του στο πρόγραμμά της για την Παιδεία ότι «είναι απαραίτητο το ολοήμερο σχολείο διευρυμένης λειτουργίας ώστε να καλύπτονται οι οικογενειακές δεσμεύσεις και ανάγκες και να αντισταθμίζονται με αποτελεσματικά μέτρα οι δυσκολίες που συναντά κάθε παιδί.’’ Ποιος Υπουργός μιας «αριστερής» κυβέρνησης θα έπαιρνε τέτοιες πολιτικές αποφάσεις; Είναι ντροπή και θρασυδειλία για την «αριστερά» να παίρνει τέτοιες πολιτικές αποφάσεις που θα οδηγήσουν στο κλείσιμο πάρα πολλών ολοήμερων τμημάτων, θα μετατρέψουν το ολοήμερο σε φύλαξη και θα οδηγήσουν τα παιδιά προς την ιδιωτική εκπαίδευση σύμφωνα με τις επιταγές των μνημονίων και του ΔΝΤ. 

Εμείς 

Δεν θα ζητήσουμε από κανένα γονιό καμιά βεβαίωση για το αν είναι εργαζόμενος ή άνεργος, αγρότης ή φυλακισμένος! 

Δεν θα ζητήσουμε από κανένα νήπιο να φέρει μαζί με την τσάντα που έχει το φαγητό του για το μεσημέρι να μας επιδείξει και τη βεβαίωση εργασίας του γονιού του! 

Ζητάμε από τη ΔΟΕ άμεση συνδικαλιστική κάλυψη, για να μην εφαρμόσουμε την εγκύκλιο και να προχωρήσουμε σε εγγραφές στο ολοήμερο Νηπιαγωγείο όλων των παιδιών που οι γονείς τους το επιθυμούν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. 

Θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα των παιδιών στο δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο και θα διαφυλάξουμε τον αντισταθμιστικό ρόλο του ολοήμερου Προγράμματος. 

Θα απαιτήσουμε με όλους τους τρόπους τη νομοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και το δικαίωμα όλων των παιδιών στο Δίχρονο Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ