Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

6.10.18

Μαθαίνω για το σώμα/Μόνα Λίζα/Bee bot

Είχα πει πως αν υπάρχει λόγος θα γυρίσω #. Και υπάρχει: συγκεκριμένα 19 λόγοι, ύψους περίπου 1 μέτρο και κάτι, με κάτι ματάκια πανέξυπνα, φατσούλες γλυκύτατες και διάθεση να περνάμε όμορφα στην τάξη. Οπότε δεν μπορώ παρά να ανεβάζω όποτε προλαβαίνω κάποια από τα δημιουργικά που συμβαίνουν στην τάξη μου.
Μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε για το σώμα:
  • Φτιάξαμε, με το περίγραμμα ενός παιδιού, το δικό μας ανθρωπάκι με τα εσωτερικά του όργανα
  • Κάναμε σε 2 ομάδες τους γιατρούς και προσπαθήσαμε να σώσουμε τον Κίτσο και το Μήτσο που έπεσαν από τη σκάλα που μάζευαν μήλα και χτύπησαν. Ό,τι αριθμό έφερνε η κάθε ομάδα στο ζάρι, τόσα τσιρότα καλούνταν να βάλει η ομάδα. Κέρδιζε η ομάδα που έκανε πρώτη καλά τον ασθενή της. Για να το φτιάξετε σε μέγεθος Α4 κάντε κλικ εδώ.

30.9.18

Δραστηριότητες με το Bee bot

Τα νηπιαγωγεία τέλη της προηγούμενης χρονιάς πήραμε κάποιον εξοπλισμό. Εμείς εκτός των άλλων πήραμε στο σχολείο και ρομποτική μέλισσα. Στο πως να τη χρησιμοποιήσω φέτος πήρα πάρα πολλές ιδέες από τα προγράμματα που είδα της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και της Έφης Μπακή. Τις ευχαριστώ και τις δύο γιατί με βοήθησαν αλλά και με ενέπνευσαν. 😊


          Ο Πιπ, η αγαπημένη μασκότ (βάτραχος) της τάξης μας, από τις πρώτες μέρες του σχολείου, μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε πολύ το πλαστικό πλέγμα που είχα πάνω από τις εικόνες, με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15, έτσι μέτραγαν πιο εύκολα τα βήματα.
            Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση. Έχουμε αποφασίσει πως η μέλισσα θα μπαίνει πάντα στην ίδια θέση (για αρχή τουλάχιστον).
            Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαρούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, Κιμέλ (ΚΙτρινη ΜΕΛισσα. Μετά από 2 ψηφοφορίες κέρδισε το όνομα Κιμέλ γιατί δεν ήταν ούτε αγόρι, ούτε κορίτσι κι αυτό άρεσε περισσότερο στα παιδιά.
Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.

 

18.5.18

Μαθηματικά για τη γωνιά

Τα παλιά αυτοκινητάκια του γιου μου δεν πήγαν χαμένα. Κόλλησα αυτοκόλλητες βούλες με αριθμούς. Βρήκα και τα παρακάτω φύλλα, οπότε πρέπει να παρκάρουν το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή θέση. Τα φύλλα τα βρήκα εδώ. Επίσης εδώ βρήκα έναν πολύ καλό εκατομετρικό πίνακα για πλαστικοποίηση.


 Συνδυασμός ιδεών από εδώ (εγώ χρησιμοποίησα αυτοκόλλητες βούλες)
 Δε μπόρεσα να βρω από που τα κατέβασα.
Από εδώ εκτύπωσα τους αριθμούς.

9.5.18

Φοίτηση προνηπίων στο νηπιαγωγείο

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ:

"...Η φοίτηση των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γιατί ωφελεί πολλαπλώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας:
  • Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης
  • Με κέντρο το παιδί το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στοχεύει στην κοινωνική-συναισθηματική και διανοητική του ανάπτυξη.
  • Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τα σχέδια εργασίας, οι θεματικές προσεγγίσεις, η εργασία σε ομάδες κ.α είναι μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ακολουθούνται ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του Αναλυτικού προγράμματος.
  • Μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων τα νήπια/προνήπια διερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, θέτουν ερωτήματα, πειραματίζονται, αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που συναντούν.
  • Γίνονται ικανά να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και να διευθετούν τις  διαφορές τους.
  • Στο Νηπιαγωγείο η δημιουργικότητα των παιδιών αναπτύσσεται με βάση τα δικά τους επιτεύγματα και την ατομική τους εξέλιξη και όχι με τις άψογες κατασκευές των εκπαιδευτικών.
  • Οι παραγεμισμένοι με εργασίες-φωτοτυπίες φάκελοι, τα τυποποιημένα σχέδια ζωγραφικής που γεμίζονται με χρώμα δεν αποτελούν αυτοσκοπό του Νηπιαγωγείου.
  • Η ενεργός συμμετοχή του παιδιού στις επιμέρους δραστηριότητες και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες του είναι αυτές που θα το οδηγήσουν αβίαστα στην κατάκτηση των αριθμών και των γραμμάτων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, μαθαίνουν από άλλα παιδιά και από τους ενήλικες. Τα Νηπιαγωγεία σήμερα συνεργάζονται με επίσημους φορείς (περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολιτιστικούς φορείς, ιδρύματα τα οποία χρηματοδοτούν προγράμματα των Νηπιαγωγείων, με τη τοπική αυτοδιοίκηση) και συμμετέχουν σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning με τα οποία επιτυγχάνεται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  • Οι μαθησιακές και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο εντοπίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και μέσω διεπιστημονικών ομάδων αξιολόγησης παρέχεται στα παιδιά η κατάλληλη στήριξη.
  • Στα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς στις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών...."

 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ