Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

30.9.18

Δραστηριότητες με το Bee bot

Τα νηπιαγωγεία τέλη της προηγούμενης χρονιάς πήραμε κάποιον εξοπλισμό. Εμείς εκτός των άλλων πήραμε στο σχολείο και ρομποτική μέλισσα. Στο πως να τη χρησιμοποιήσω φέτος πήρα πάρα πολλές ιδέες από τα προγράμματα που είδα της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και της Έφης Μπακή. Τις ευχαριστώ και τις δύο γιατί με βοήθησαν αλλά και με ενέπνευσαν. 😊


          Ο Πιπ, η αγαπημένη μασκότ (βάτραχος) της τάξης μας, από τις πρώτες μέρες του σχολείου, μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε πολύ το πλαστικό πλέγμα που είχα πάνω από τις εικόνες, με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15, έτσι μέτραγαν πιο εύκολα τα βήματα.
            Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση. Έχουμε αποφασίσει πως η μέλισσα θα μπαίνει πάντα στην ίδια θέση (για αρχή τουλάχιστον).
            Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαρούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, Κιμέλ (ΚΙτρινη ΜΕΛισσα. Μετά από 2 ψηφοφορίες κέρδισε το όνομα Κιμέλ γιατί δεν ήταν ούτε αγόρι, ούτε κορίτσι κι αυτό άρεσε περισσότερο στα παιδιά.
Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.

 


 
Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τον εαυτό και με τα χρώματα, διαβάσαμε το παραμύθι  «ΕΛΜΕΡ, ο παρδαλός ελέφαντας». Αφού το συζητήσαμε και παίξαμε διάφορα παιχνίδια προσπαθήσαμε να βρούμε με τη σειρά τα γράμματα του ονόματος του Έλμερ. Το όνομα ήταν γραμμένο με κεφαλαία γράμματα σε πίνακα αναφοράς. Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ.



Συνεχίσαμε με τα χρώματα για να τα μάθουμε καλά. Φτιάξαμε ένα γιγάντιο παγωτό με χρώματα, είδαμε τα χρώματα σε πίνακες του Βαν Γκογκ (ιδέα από : (μπήκαμε και στο Google Earth να βρούμε που είναι η Ολλανδία), δοκιμάσαμε με ζελατίνες μίξεις χρωμάτων για να μάθουμε τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα. Μετά παίξαμε μπίνγκο μοιρασμένοι σε ομάδες με κάρτες 6 χρωμάτων η κάθε μία(υπάρχει και στα ελληνικά στον παρακάτω σύνδεσμο). Τα ελληνικά γράμματα τα βρήκα πάλι εδώ και τα παγωτά εδώ.


ιδέα από την Κατερίνα και το ιστολόγιό της :http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2012/10/blog-post_4820.html



Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα χρώματα, διαβάσαμε το βιβλίο του Έρικ Καρλ «Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις;». Κάναμε πολλές σχετικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα να φτιάξουμε τα αριθμητικά παζλ του κάθε ήρωα της ιστορίας ή να τους τοποθετήσουμε χρονολογικά. Τραγουδήσαμε το «Αρκούδα καφέ» από τη Λιλιπούπολη, ρίξαμε το γιγάντιο ζάρι και βρήκαμε τους αριθμούς που έκρυβαν τα ζώα του Έρικ Καρλ και βέβαια χρησιμοποιήσαμε την ΚΙΜΕΛ, τη μελισσούλα ρομπότ.
 

Τα παιδιά κλήθηκαν ατομικά να βρουν στο δάπεδο του bee bot π.χ. το κόκκινο πουλί. Έπειτα να ονοματίσουν τη διαδρομή που θα κάνουν π.χ. 1 μπροστά, 1 μπροστά, 1 στροφή, 1 μπροστά και να δουν αν τελικά θα φτάσει το ρομποτάκι στο στόχο του. Τις κάρτες τις κατέβασα δωρεάν από εδώ.


  

Ομολογώ ότι τα παιδιά έχουν αγαπήσει το ρομποτάκι και  τους αρέσουν οι δραστηριότητες αυτές. Οπότε θα κάνουμε και άλλα πράγματα μέσα στη χρονιά με αυτό.

5 σχόλια:

  1. Εκπληκτικές δραστηριότητες Μαρία,νέα εποχή το δίχως άλλο!!!Καλή δημιουργική συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ