Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

10.2.14

ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ - ΜΕΜΟΡΙ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Π.ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

Έγχρωμο ή ασπρόμαυρο για να διαλέξετε. Εγώ τους τα έδωσα αυτά μετά την επίσκεψη των εθελοντών πυροσβεστών του Πυθαγορείου στο νηπιαγωγείο.





Έφτιαξα το μέμορι με τα οχήματα που βλέπουν σχεδόν καθημερινά τα παιδιά στο κλιμάκιο των εθελοντών πυροσβεστών, δίπλα στο Δημοτικό σχολείο. Οι φωτογραφίες είναι από προσωπικό υλικό αλλά και από το ιστολόγιο του Σ.Ε.Π.Π. Με την ευκαιρία αυτή μιλήσαμε για τα αρχικά γράμματα και βρήκαμε ο καθένας τα αρχικά του γράμματα.






8.2.14

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ - 2014

Χθες ήταν η μεγάλη μέρα. Υποδεχθήκαμε και φέτος τους εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου στην τάξη μας. Το έργο της εκπαίδευσης στα σχολεία ανεκτίμητο. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλο το Σύλλογο αλλά και τους Καλαϊτζή Ελευθερία και Σολούνια Αντώνη που για άλλη μια χρονιά έμαθαν στα παιδιά μας τόσο χρήσιμα πράγματα!
Μάθαμε πολλά πράγματα και περάσαμε υπέροχα! Οι φωτογραφίες το αποδεικνύουν!

Η κυρία Ελευθερία Καλαϊτζή και ο κύριος Αντώνης Σολούνιας και φέτος μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Η "μαμά" μιλάει στο τηλέφωνο και έχει ξεχάσει το τηγάνι με το λάδι.

Σαν "παιδί" που βλέπω ότι έπιασε φωτιά, το σκέφτομαι να τη διακόψω ενώ μιλάει;

ΟΧΙ! Φωνάζω: "ΜΑΜΑ ΦΩΤΙΑ!" και της τραβώ οπωσδήποτε την προσοχή!

Και η μαμά δε ρίχνει νερό στο λάδι! ΠΟΤΕ! Βάζει ένα καπάκι και στερεί από τη φωτιά το οξυγόνο. 

Αν χρειαστεί χρησιμοποιεί πυροσβεστήρα που όλοι πρέπει να έχουμε στα σπίτια μας.

Αν χρειαστεί να τηλεφωνήσω στην Πυροσβεστική ξέρω ποιο είναι το νούμερο; Εκεί κάνουμε εμείς μάθημα στους πυροσβέστες.

'Ενας - ένας μαθαίνουμε πως να δίνουμε τις σωστές πληροφορίες στο τηλεφωνικό κέντρο. Το θλιβερό σήμερα είναι ότι μόνο 3 στα 15 παιδιά ήξεραν να πουν που ακριβώς μένουν παρότι το είχαμε κάνει και με την εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού αλλά και σαν άσκηση στο σπίτι!

Και ήρθε η ώρα να επεξεργαστούμε αληθινό πυροσβεστικό εξοπλισμό.

Πιάσαμε τη στολή και μας έκανε εντύπωση το πάχος της, τα ανακλαστικά και τα διάφορα σήματα.

Διάφορα κράνη, άλλα για φωτιά στο δάσος και άλλα για αστική φωτιά.

Εγώ βλέπω τον εαυτό μου στο κράνος σου ενώ εσύ με βλέπεις! Τους φάνηκε απίστευτα αστείο!

Πήραμε και αυτοκόλλητο παράσημο το σήμα του Σ.Ε.Π.Π.

Απονομή βραβείου

Δίνουμε κι εμείς την κάρτα μας.

Οι εθελοντές πυροσβέστες τη διαβάζουν.

Δεν τελειώσαμε όμως! Φορέσαμε τα κράνη μας και κάναμε άσκηση εξόδου (πολλές φορές μέχρι να το εμπεδώσουμε) από φλεγόμενο κτίριο.

Μας έκανε εντύπωση  το πολύχρωμο αερόστατο!

Αφού χαιρετίσαμε τους πυροσβέστες, ζωγραφίσαμε και μετάλλια που πήραμε στο σπίτι μαζί με τη βεβαίωση συμμετοχής στην άσκηση πυρασφάλειας (επόμενη ανάρτηση).

Εννοείται πως ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας!




Και του χρόνου με το καλό!






ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ: αρχαίοι θεοί και έλληνες

Το ημερολόγιο που θα εισαγάγω σύντομα θα έχει σχέση με την αρχαία Ελλάδα και το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής. Έτσι θα χρησιμοποιήσω τις εξής κάρτες (σαν βάση με σκρατς, απλό χαρτόνι μπλε, γιατί ήδη θα είναι πολλά τα σχέδια, και θα τοποθετηθεί κάτω από την πρώτη καρτέλα με την καλημέρα):

 

  











Έφτιαξα διπλούς τους μήνες γιατί με τα κεφαλαία θέλω να τους χρησιμοποιήσω ως αναφορά μέσα στην τάξη. 



7.2.14

ΚΑΡΤΕΣ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

Μετέφρασα κι έφτιαξα νέες κάρτες κι ένα φύλλο εργασίας για το πως προστατευόμαστε σε περίπτωση που τα ρούχα μας πιάσουν φωτιά. Οι μεγάλες κάρτες είναι για αναφορά και χρονική ακολουθία και οι μικρές είναι για να ενώσουν το σωστό ρήμα με τη σωστή δράση, ως προετοιμασία για το φύλλο εργασίας. (Παλαιότερη κάρτα και φύλλο εργασίας εδώ).







Τρεις πίνακες διπλής εισόδου, οι δύο πρώτοι πιο εύκολοι, ο τρίτος πιο δύσκολος.









Σήμερα είχαμε την επίσκεψη στο σχολείο των εθελοντών. Κατενθουσιαστήκαμε! Πολλές φωτογραφίες, πολλές εντυπώσεις και υλικό στην επόμενη ανάρτηση!


6.2.14

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Το υλικό που χρησιμοποίησα γι' αυτά τα παιχνίδια με τις στολές είναι κυρίως από προσωπικές μου φωτογραφίες αλλά και υλικό από το Πυροσβεστικό Μουσείο.







Επειδή είμαστε κολλημένοι με αυτό το παιχνίδι στην τάξη μου έφτιαξα κι ένα δεύτερο με τα αγαπημένα του γιου μου. (Μεγάλη επιτυχία!!!)







Το ντόμινο είναι με παλιές στολές που βρήκα πάλι από το Πυροσβεστικό μουσείο.  (Τα προνήπια δυσκολεύτηκαν γιατί θέλει παρατηρητικότητα αρκετή στις λεπτομέρειες.)







Εκτός από τα παραπάνω σήμερα καταγράψαμε το χθεσινό "περιστατικό" φωτιάς από την πλευρά των πυροσβεστών. Και δεν νοείται πυροσβέστης χωρίς πυροσβεστική ταυτότητα! (Την λάτρεψαν!) Το φύλλο εργασίας και τις ταυτότητες τις  είχα βρει εδώ



Κάναμε και ένα φύλλο στατιστικής με ζάρι, όπου ρίξαμε 10 φορές το ζάρι κι ανάλογα τι τύχαινε το καταγράψαμε και στο τέλος κάναμε αποδελτίωση. Το φύλλο το βρήκα εδώ καθώς και το επόμενο παιχνίδι (στα αγγλικά).


Το επόμενο παιχνίδι από τον ίδιο σύνδεσμο είναι πολύ απλό: ανάλογα τον αριθμό βάζεις τόσες σταγόνες για να σβήσει η φωτιά.


Χθες προσπαθήσαμε να φτάσουμε στον ίδιο αριθμό με διάφορους δρόμους χρησιμοποιώντας το περσινό πυροσβεστικό. (οδηγίες εδώ και για το επόμενο παιχνίδι).


Σήμερα με την ίδια λογική παίξαμε το παιχνίδι με τον αρχηγό που θέλει να συνδυάσει πυροσβέστες και πυροσβεστίνες στο σταθμό του. Επίσης αντιστοιχίσαμε και φέτος πυροσβέστες και πυροσβεστήρες. Στην αρχή δεν συνέλαβαν τη διατήρηση της ποσότητας, μετά όμως γρήγορα κατάλαβαν πως όπως και να τα τοποθετήσω (αραιά και πυκνά) ο αριθμός μπορεί να παραμένει ίδιος.











.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ