Αξιότιμοι/ες,
Συνολικές προβολές σελίδας
10.6.24
Εκδίκαση της υπόθεσης για το ωράριο των Νηπιαγωγών
2.6.24
Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό, βιωματικό εργαστήρι με το ΦΑΡΟ
Και φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά να συνεργαστούμε με το ΦΑΡΟ και στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό. Για δεύτερη φορά και φέτος υποδεχθήκαμε την κ. Φρόσω Μακρή και την κ. Ευαγγελία Αμπαζή.
Είπαμε τα νέα της χρονιάς κρατώντας ο καθένας το μπαλόνι του λόγου.
Έπειτα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, αυτούς που θα φύγουν για το δημοτικό και αυτούς που θα μείνουν στο νηπιαγωγείο (νήπια-προνήπια). Παίξαμε με τα μπαλόνια, σε δυάδες, μετά τριάδες, τετράδες και στο τέλος όλη η υποομάδα. Ο στόχος ήταν να μη μας πέσει το μπαλόνι κάτω.
Ύστερα χωρίστηκε ο χώρος σε τρία μέρη: στο κόκκινο ήταν το νησί του νηπιαγωγείου, στο μπλε ήταν το καλοκαίρι και η θάλασσα και στο πράσινο το δημοτικό. Στην αρχή όλοι στο νησί του νηπιαγωγείου μοιραστήκαμε ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές από τη ζωή μας στο νηπιαγωγείο.
Έπειτα ένα ένα τα νήπια περνούσαν από το καλοκαίρι και έκαναν το "μεγάλο άλμα" στο δημοτικό αφού πρώτα μας έλεγαν τι περιμένουν να κάνουν στο δημοτικό και έπαιρναν το παράσημο/αυτοκόλλητο από το συμμαθητή/φίλο τους προνήπιο. Τα ενθαρρύναμε και τα χειροκροτούσαμε κάθε φορά που έκαναν τη μετάβαση στο νησί του δημοτικού.
Στο τέλος και τα προνήπια έφτασαν στο καλοκαίρι και πήραν και αυτά παράσημο/αυτοκόλλητο γιατί θα πάνε του χρόνου στα νήπια.
Περάσαμε υπέροχα. Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω προσωπικά από καρδιάς τους εργαζόμενους στο ΦΑΡΟ για την αγαστή συνεργασία και προσφορά τα τελευταία είκοσι χρόνια στο νηπιαγωγείο Πυθαγορείου. Η προσφορά σας στο νομό της Σάμου, ανεκτίμητη! :)
22.12.23
Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο κάστρο της Φρικαντέλας
Φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και το εκπαιδευτικό δυναμικό ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα βιωματικό αλληλεπιδραστικό παραμύθι μέσα στην τάξη, την Φρικαντέλα, τη μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί
εργάστηκαν άοκνα και με πολύ μεράκι για ένα μήνα ώστε να στηθεί αυτό το
διαδραστικό δρώμενο και να μπορέσουμε να το προσφέρουμε στα παιδιά μας.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη μαμά και συνάδελφο Ασπασία Τσαλαπατάνη
που μας έφτιαξε την πανέμορφη κάπα της Φρικαντέλας. Προσωπικά επιθυμώ να ευχαριστήσω για την άψογη συνεργασία αλλά και για τη δουλειά που έριξαν τις συναδέλφισσες, Ματίνα Ορφανίδου με τα τέλεια σκηνικά της και Παναγιώτα Πάσχου με τις αμέτρητες κατασκευές της.
Μερικές φωτογραφίες από τα παρασκήνια και τις ετοιμασίες.
Η επεξηγηματική πρόσκληση για τις μαμάδες
Η μυστηριώδης πρόσκληση για τα παιδιά
Τα δωράκια που πήραν τα παιδιά που συμμετείχαν, ως αναμνηστικά της συμμετοχής τους στο παραμύθι.
Η αφίσα με τη Φρικαντέλα
Η κάπα της Φρικαντέλας
Η κάτω είσοδος
Η μπανιέρα της Φρικαντέλας
Το θησαυροφυλάκιο της Φρικαντέλας
Η κρεβατοκάμαρα της Φρικαντέλας
Το δωμάτιο με τα αγκάθια του σμαραγδένιου σκαντζόχοιρου
Το δωμάτιο με τους καθρέφτες
Η τραπεζαρία της Φρικαντέλας
Τα καλαθάκια με τα καλούδια για τα παιδιά μαζί με το βιβλίο δραστηριοτήτων της Φρικαντέλας που τους ετοιμάσαμε.
25.11.23
Η μοναξιά του/της νηπιαγωγού… – Η λιποθυμία σε νηπιαγωγείο του Πύργου έφερε στο φως δεκάδες προβλήματα
Η νηπιαγωγός που λιποθύμησε την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν “τυχερή” μέσα στην ατυχία της, καθώς το συμβάν έλαβε χώρα κατά την προσέλευση των παιδιών, και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, η ίδια δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες από γονείς που βρίσκονταν στο χώρο του σχολείου και έπειτα διακομίσθηκε με ασφάλεια στο νοσηλευτικό ίδρυμα της πόλης. Τι θα γινόταν όμως αν το περιστατικό συνέβαινε την ώρα του μαθήματος, όπου θα ήταν μόνη της με 15 ή 20 νήπια;
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε επιστολή που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ, έθιξε το ζήτημα της ασφάλειας τόσο των παιδιών, όσο και των νηπιαγωγών, οι οποίοι πολύ συχνά βρίσκονται μόνοι στις αίθουσες, αφού και ο αριθμός των μονοθέσιων νηπιαγωγείων είναι τεράστιος. Με αφορμή το συμβάν που έλαβε χώρα στον Πύργο, την περασμένη εβδομάδα αλλά και τα ζητήματα που θίγονται στη συγκεκριμένη επιστολή, η εφ. «Πατρίς» μίλησε με τη νηπιαγωγό Ντίνα Γανδά, η οποία εργάζεται πολλά χρόνια στην Ηλεία και είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εμπειρία και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τα παιδιά.
Η κα Γανδά αναφέρεται αναλυτικά στα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι νηπιαγωγοί, αλλά και στους κινδύνους που προκύπτουν στα μονοθέσια νηπιαγωγεία.
Εβδομαδιαίο ωράριο
Ξεκινάμε με το ωράριο. Σε όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών το ωράριο μειώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί ξεκινάμε με εργασιακό 30 ώρες από τις οποίες οι 25 είναι διδακτικές και παραμένουν τόσες έως τη σύνταξη μας. Άρα μια νηπιαγωγός π.χ.26 ετών και μία 66, λίγο πριν τη σύνταξη, εργαζόμαστε τις ίδιες ώρες.
Τι σημαίνει 5 ώρες διδακτικές για εμάς
Εφαρμογή του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος. Διαχείριση δύσκολων καταστάσεων των νηπίων (ειδικά στο πρώτο δίμηνο περίπου της προσαρμογής προνηπίων) Πρωινό γεύμα. Τουαλέτα των παιδιών που χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια.Αφήνεις αναγκαστικά το τμήμα μόνο του. Φροντίδα κάποιου παιδιού που χρειάζεται (π.χ. εμετός διάρροια κ.λ.π.)που σαφώς δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνο του.Αφήνεις το τμήμα μόνο του. Διαχείριση προβλημάτων του σχολείου όπως: υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, βλάβες κτιρίου , έκτακτες ανάγκες(σεισμός-φωτιά)Και μάλιστα σε κτίρια ακατάλληλα όπως όλοι γνωρίζετε. Εδώ αξίζει να σας πω πως κάθε χρόνο μας ζητούν να συμπληρώσουμε έναν Εσωτερικό Κανονισμό Διαχείρισης έκτακτων περιστατικών στο σχολείο και ορίζουμε άτομα από το διδακτικό προσωπικό για φωτιά, φωτιά από ηλεκτρολογικά προβλήματα,σεισμό κ.λ.π. Σημειώστε λοιπόν εδώ πως ποτέ εγώ τουλάχιστον προσωπικά που εργάζομαι 26 χρόνια δεν έχω εκπαιδευτεί ούτε για χρήση πυροσβεστήρα, ούτε για πρώτες βοήθειες ούτε για τίποτε από αυτά που μου ζητούν. Δεν φρόντισε κανείς για μαθήματα τέτοιου είδους σε εκπαιδευτικούς. Επιτήρηση των παιδιών στο διάλειμμα.
Διοικητικό έργο ( παρακολούθηση ηλ.ταχυδρομείου,έγγραφα που μας ζητούν καθημερινά,ενημέρωση του my school, επίλυση ζητημάτων με γονείς,Δήμο,κ.λ.π. εφόσον οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων έχουν κανονικότατο ωράριο εργασίας και δεν προβλέπεται κάποια μείωση ωρών για την άσκηση διοικητικών τους καθηκόντων.
Αναρωτιέστε μήπως πόση ώρα διαθέτει μια νηπιαγωγός στο να πάει στην τουαλέτα; 1-2 φορές από 48’’έως 1’ (χρονομετρημένο)με το μυαλό της στα παιδιά που είναι μόνα έστω και γι αυτό το λίγο.
Σκεφτείτε τώρα όλα τα παραπάνω σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο είτε στην πόλη είτε ακόμη χειρότερα σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό ή κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος 13.00-16.00 όπου ένα μόνο άτομο έχει την ευθύνη όλων.
Αυτό το άτομο λοιπόν έχει απέναντι του τις απαιτήσεις των γονέων, την ευθύνη να είναι συνεπής στη Διοίκηση και μια κοινωνία που πολύ εύκολα τον αποκαλεί τεμπέλη λόγω των διακοπών Χριστούγεννα-Πάσχα –καλοκαίρι και τον κρίνει αυστηρότατα.
Πάμε τώρα στο τελευταίο τραγικό περιστατικό. Τι συμβαίνει αν ο/η εκπαιδευτικός χάσει τις αισθήσεις του συμβεί καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο ή ακόμη χειρότερα ή ακραία, όπως θέλετε πείτε το καταλήξει; Απάντηση δεν έχω και αυτή που μου έρχεται στο μυαλό είναι τραγική να την αναφέρω.
Σε μια εποχή γρήγορης πληροφορίας, προηγμένων προγραμμάτων διδασκαλίας, ευρωπαικών προκλήσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εμείς εργαζόμαστε στις παραπάνω συνθήκες.
Αιτήματα του κλάδου για μειωμένο ωράριο, βοηθούς και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τις νηπιαγωγούς είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον. Οι κυβερνήσεις κωφεύουν. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Πηγή: patrisnews.com
29.10.23
Σχετικά με την προσφυγή μας για το ωράριο των νηπιαγωγών
Σας ενημερώνω συναδέλφισσες και συνάδελφοι τα νεότερα σχετικά με την προσφυγή για το ωράριό μας (αναλυτική προηγούμενη ανάρτηση και πληροφορίες εδώ). Υπάρχει ακόμα χρονικό περιθώριο αν θέλει κάποιος να συμμετέχει γιατί η υπόθεση θα συζητηθεί 1/2/24.
Συγκεκριμένα παραθέτω:
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (76)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (254)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (29)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)