Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

14.1.13

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ

Αυτές τις μέρες θα ασχοληθούμε με το διάστημα http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/04/2006.html. Σε αυτά τα πλαίσια έφτιαξα ένα παιχνίδι που το ονόμασα "Το ηλιακό σύστημα των φωνηέντων". 
  • Θα κόψω και θα πλαστικοποιήσω τις εικόνες. 
  • Στη μέση θα βάλουμε τον ήλιο και γύρω του τους πλανήτες με τα φωνήεντα. 
  • Τα παιδιά θα κληθούν να βάλουν τους σωστούς κατοίκους στο σωστό πλανήτη. 
  • Στην αρχή μπορούμε (αφού εξηγήσουμε τι είναι η κάθε εικόνα) πρώτα να βάλουμε τους κατοίκους μόνο με την εικόνα ή με την εικόνα και τη λέξη 
  • Μπορούμε τους κατοίκους με την εικόνα και τη λέξη να τους έχουμε ως πίνακα αναφοράς.
  • Στο τέλος καλό θα ήταν να μπορέσουν να βρουν τους σωστούς κατοίκους μόνο από τη λέξη.
  • Φυσικά, δε χρειάζεται να τα εκτυπώσετε όλα. Μπορείτε το παιχνίδι να το παίξετε και με ένα είδος κατοίκων, π.χ. μόνο με αυτούς που έχουν και την εικόνα και τη λέξη.  Εγώ τα έβαλα όλα γιατί έτσι δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά και υπάρχουν βαθμοί δυσκολίας (προνήπια - μόνο με τις εικόνες).
 





















Για το πως μπορείς να επεξεργαστείς τα φωνήεντα ως σύνολο πάτα: φωνήεντα.    

13.1.13

ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ

Συνήθως μετά τα Χριστούγεννα ξεκινώ επισταμένως να ασχολούμαι με την ΑΒ. Προτιμώ όμως να ξεκινώ πρώτα από τα φωνήεντα ως σύνολο.
  • Πρώτα σαν τραγουδάκι μαθαίνουμε τους ήχους όλων των φωνηέντων: Α  Ο  Ε  Ι. Το χτυπάμε και το τραγουδάμε ρυθμικά αρκετές φορές.
  • Έπειτα γράφω τους 4 ήχους που παίξαμε και τους εξηγώ ότι αυτοί οι ήχοι επειδή φωνάζουν λέγονται: φωνήεντα.
  • Όμως το ποιηματάκι που τους απαγγέλω λέει: "Τα φωνήεντα είναι 7 και φωνάζουν δυνατά!". Εμείς πόσα έχουμε γράψει; Τα μετράμε. Πόσα λείπουν;
  • Τους προσθέτω κάτω από τους ανάλογους ήχους το Ω Η και Υ. Τους εξηγώ ότι έχουν τον ίδιο ήχο. Επίσης τους αναφέρω τα ονόματα των ήχων. Έχουν ονόματα για να μην μπερδευόμαστε με τους ίδιους ήχους.

Αυτός είναι ο τρόπος διάταξης που πάντα επιλέγω για τα φωνήεντα.

  •  Ύστερα παίζουμε ένα παιχνιδάκι. Ψαρεύουν τα παιδιά ένα μπαλάκι με το ανάλογο φωνήεν. Πρέπει να πουν τον ήχο του κι αν θυμούνται και το όνομά του (π.χ. Ω ωμέγα).
  • Κατόπιν πρέπει να βρουν όσα περισσότερα μπορούν μικρά καρτελάκια με το ίδιο φωνήεν (έχω αρκετά φτιαγμένα και ριγμένα στο πάτωμα, μπερδεμένα).
  •  Τέλος, έχω διάφορες εικόνες με ζωάκια ή άλλα σχέδια με τα κεφαλαία και τα πεζά φωνήεντα και ζητάω από τα παιδιά να τραβήξουν ένα στην τύχη και να βρουν το ζευγάρι του. Τα συγκεκριμένα είναι από το http://www.sparklebox.co.uk


12.1.13

ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Μετά τους σεισμούς, στο σχολείο μιλήσαμε για τα ηφαίστεια.
  • Είδαμε βιβλία, εικόνες και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας (http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/01/blog-post_11.html)
  • Παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο (τελικά αυτή σειρά αρέσει πολύ στα παιδιά):
ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ
  •  Φτιάξαμε το δικό μας ηφαίστειο ομαδικά (κολάζ)
  •  Κάναμε τη δική μας έκρηξη (χρειάζεστε: σόδα, ξύδι και μια σταγόνα κόκκινο μελάνι).






΄Οπως φαντάζεστε, η "έκρηξη" ήταν το αγαπημένο μας σημείο!

11.1.13

ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Μετά το σεισμό ασχοληθήκαμε με τα ηφαίστεια. Έφτιαξα μερικά φύλλα εργασίας σχετικά με το ηφαίστειο, γιατί δεν βρήκα πολλά πράγματα στο διαδίκτυο, εκτός από της Τάνιας:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%99-%CE%97%CE%A6%CE%91%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%99%CE%91




 





 


  • Και σε ασπρόμαυρο όσες εργασίες είχαν χρώμα. Όσον αφορά την οικονομία στο έγχρωμο μελάνι, αν έχετε σχετικά καινούριο φωτοτυπικό να ξέρετε ότι συνδέεται με τον υπολογιστή (με καλώδιο USB) και μπορείτε από εκεί να εκτυπώσε ασπρόμαυρα τα πάντα. Ο γραφίτης είναι περισσότερο οικονομικός. Ψάξτε το, αξίζει.
 



10.1.13

ΣΕΙΣΜΟΣ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Συνεχίζοντας για το σεισμό στο σχολείο έδειξα στα παιδιά δύο καταπληκτικά βίντεο  σχετικά με το σεισμό και το τσουνάμι. Αν και στα αγγλικά (τους εξηγούσα εγώ) τους άρεσαν πάρα πολύ. Τα συνιστώ ανεπιφύλακτα.

ΣΕΙΣΜΟΣ

ΤΣΟΥΝΑΜΙ



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ