Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

16.4.13

ΕΝΤΟΜΑ 1

  • Επιτέλους ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα έντομα! Αλλά πως ξέρουμε πως ένα ον είναι έντομο; Καταγραφή απαντήσεων και μικρό ιστόγραμμα γνώσεων μετά από συζήτηση και διαφωνίες. Τα έντομα λοιπόν για αρχή, έχουν κεφάλι-θώρακα-κοιλιά, 6 πόδια και γεννούν αβγά. Η αράχνη που έχει 8 πόδια; Ο σκορπιός που θυμίζει και λίγο κάβουρα; Η σαρανταποδαρούσα είναι έντομο; Καταλήξαμε σε 4 ομάδες: 1. έντομα 2. αραχνοειδή 3. καρκινοειδή 4. μυριόποδα.
  • Ως μικροί εντομολόγοι λοιπόν, πήραμε τα εντομοσκόπιά μας, πήραμε κι ένα σωρό (πλαστικά) έντομα και αρχίσαμε την παρατήρηση.
  • Πολύ μπερδεμένα όλα αυτά τα ζωϋφια που μας έδωσε η κυρία. Για να τα ξεμπερδέψουμε.


  • Πληροφορίες για τα έντομα αντλήσαμε από τα εξής βιβλία:
  1. Ζωΰφια (Πατάκης) 
  2. Η απίθανη εγκυκλοπαίδεια Larousse - Έντομα
  3. Μουσείο Φυσικής ιστορίας - Τα έντομα
  •  Από το τελευταίο πήραμε το πλαστικό ομοίωμα του ελαφοκάνθαρου και ταξινομήσαμε τα μέρη του ανάλογα με το όνομά τους.
  •  Κάναμε υποθέσεις για την κατασκευή του, για τα "κέρατα" και ποιο ζώο μας θυμίζει, γιατί άραγε να τα χρειάζεται και επιβεβαιώσαμε τις υποθέσεις μας μελετώντας τον κύκλο ζωής του.
  • Ποια άλλα έντομα όμως ξέρουμε; Διάφορες απαντήσεις (η αγαπημένη μου ήταν: η νυχτερίδα!!!). Για να μην τα ξεχνάμε είπαμε στη γωνίτσα που άρχισε να στήνεται να βάλουμε και ένα εντομολόγιο σαν αναφορά για να βρίσκουμε εικόνες και ονόματα. Έτσι και έγινε.



 
  • Όλες οι συνάδελφοι έχουν κάνει εξαιρετικές αναρτήσεις για τα έντομα (εξειδικευμένες αναφορές στις επόμενες αναρτήσεις). Εδώ θα αναφέρω αυτά που εγώ χρησιμοποίησα και δίνουν γενικές πληροφορίες και φύλλα εργασίας:
  1. από το ιστολόγιο της Τάνιας εδώ
  2. και συγκεντρωτικά από την Καλλιόπη Παπουτσάκη στο pinterest (τελικά κι αυτό είναι χρήσιμο εργαλείο διότι τα βρίσκεις όλα συγκεντρωμένα!)
  3. "Εμείς οι νηπιαγωγοί" εδώ (εξαιρετική ανάρτηση!)
  4.  http://www.env-edu.gr/ViewPack.aspx?id=33
  5.  Ελένη Μαμανού (φύλλα εργασίας)
  6. Ανθή Ζήση (εδώ) 
  7. Μικροί επιστήμονες στο νηπιαγωγείο (εδώ) 
 Συνεχίζεται...
 

15.4.13

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Τον τελευταίο καιρό στην πρωϊνή μας ρουτίνα αντί να παίζουμε με τον κροκόδειλο κάνουμε φανταστικά πάρτι! Στα φανταστικά μας πάρτι  πάντα έχουμε τούρτες που τις μοιράζουμε σε διάφορα μέρη για να φάνε συγκεκριμένοι φίλοι μας και όλο εμφανίζονται διάφοροι λιχούδηδες και μας παίρνουν τα κομμάτια!!! (Άκουσον, άκουσον!) Αναγκαζόμαστε λοιπόν να καταγράφουμε για αρχή σε πόσα κομμάτια έχουμε κόψει την τούρτα και τραβάμε από πάνω μια γραμμή. Ύστερα γράφουμε πάνω από τη γραμμή πόσα δικαιούται ο καθένας. Π.χ. 1/3. Εκεί όμως που χορεύει ο Β. πάει ο Τ. και του παίρνει το κομμάτι και το τρώει! Πόσα έφαγε ο Τ.; 1/3+1/3=2/3.(Τα παιδιά ήδη ξέρουν ότι το κάτω μέρος δεν αλλάζει γιατί είναι τα κομμάτια που κόψαμε την τούρτα, οπότε ασχολούνται μόνο με το πάνω μέρος)
  • Κι επειδή ο φίλος μου ο μπαρμπα-Στάθης έμαθε για τις τούρτες μας (και μια που ετοιμάζει να παντρέψει το γιο του Μήτσο) μας έστειλε τούρτες να δοκιμάσουμε!!! Αρχίσαμε λοιπόν τη μοιρασιά (νήπια - ομαδούλες) ...
  • Ξεκινήσαμε με την τούρτα κεράσι! Κι επειδή είμαι λιχούδα είπα να τη φάω όλη, αλλά εκεί που γύρισα να κοιτάξω ένα πουλί που πέταγε κάποιος μου άρπαξε τη μισή, το 1/2! Του το πήρα πίσω όμως, και έτσι γράψαμε πόση έφαγα τελικά, για να είμαστε σωστοί.
  •  Συνεχίσαμε με την τούρτα λεμόνι που την μοιράσαμε σε τρία άλλα παιδιά. Ο ένας διακαιούχος πήγε για χορό, του φάγανε το κομμάτι! Πόσα έφαγε ο λιχούδης; 1/3+1/3=2/3. Πόσα έφαγαν και οι δύο δικαιούχοι; 2/3+1/3=3/3. 
 


  •   Τα ίδια ευτράπελα συνέβησαν με την τούρτα βατόμουρο (5/5) και την τούρτα πορτοκάλι (6/6). Στην τελευταία μάλιστα κάποιος πεινασμένος βούτηξε τα 5/6 και ο άλλος έφαγε το 1/6! Μόνο την τούρτα σπανάκι δεν ήθελε κανείς κι έτσι έμεινε άθικτη (8/8).

 
  • Το συγκεκριμένο υλικό  είναι τα πλαστικά κομμάτια που πωλούνται στο εμπόριο και έχουν χαραγμένα επάνω τα κλάσματα.
  • Εγώ όμως βρήκα κάτι φελλένιους δίσκους που βάζουμε τις κατσαρόλες να κρυώσουν, τους έβαψα και τους έκοψα σε διάφορα μέρη όπως εγώ ήθελα. Έδωσα πάλι τις νέες τούρτες στα παιδιά να πειραματιστούν μόνα τους αυτή τη φορά χωρίς καταγραφή. Μέχρι και την τούρτα σπανάκι ήθελαν!

  • Όμως ο μπαρμπα-Στάθης μας έστειλε να δοκιμάσουμε και τη γαμήλια τούρτα, να δούμε πόσους ορόφους μπορούμε να τη φτιάξουμε και να μην πέσει! (τη βρήκα εδώ) 

  •  Στους γάμους επίσης συνηθίζουν να δίνουν και ντόπια γλυκά. ΄Ετσι μας έστειλε τα μουστοκούλουρα με σταφίδες και καραμελίτσες για να τα ξεμπερδέψουμε, το σωστό αριθμό με τη σωστή ποσότητα. (εδώ)
  • Κι επειδή ήξερε ότι φάγαμε πολλά γλυκά είπε να μας στείλει και δύο βιολογικές πορτοκαλιές, που είχαν όμως την εξής ιδιότητα: Και οι δύο μαζί πρέπει να έχουν 5 πορτοκάλια! Κάναμε διάφορους συνδυασμούς.

  • Έπειτα τα παιδιά με ρώτησαν αν είναι ώρα να φάμε. Εγώ πρότεινα να μη φάμε δεκατιανό μετά από τόσες τούρτες-μπισκότα και πορτοκάλια!!! Επειδή είμαστε όμως ελαφρώς λιχούδηδες και πάνω στην ανάπτυξη, τους άφησα να φάνε και το δεκατιανό της μαμάς!... 
  • Περιττό να σας πω ότι τους αρέσει πολύ το θέμα τούρτες-πίτσες και δίκαιη μοιρασιά. Τα κλάσματα λοιπόν τους φαίνονται παιχνίδι. Κι ο λόγος που τους τα κάνω είναι γιατί όταν εγώ τα διδάχθηκα στο δημοτικό μου άφησαν την ανάμνηση των κινέζικων. Κι ακόμη αυτή διατηρώ (αν εξαιρέσουμε τις τούρτες!!!!). 
  • Άλλες δραστηριότητες με το φίλο μου το μπαρμπα-Στάθη: 1, 2, 3.
 

12.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 4 - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Σήμερα παίξαμε ένα παιχνίδι με τα φωνήεντα, όπου έπρεπε τα παιδιά να βάλουν το σωστό αβγό δεινοσαύρου στη σωστή φωλιά. (Κάτι ανάλογο με το ηλιακό σύστημα των φωνηέντων, και εδώ)




  • 'Επειτα έπρεπε να βρουν και τη μαμά δεινοσαυρίνα από όλο το αλφάβητο (εδώ δεινόσαυροι υλικό ελληνικά και αγγλικά)
 
  • Από το παραπάνω υλικό παίξαμε με τα δεινοσαυράκια του 10.
  • Κάναμε και μία εργασία τρισδιάστατη (φωτοτυπία από κάτι παλιά κουτιά χειροτεχνιών).

 
  • Και  φύλλα εργασίας για να βρουν τα πεζά γράμματα.





11.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 3

  • Σήμερα το εποπτικό μας υλικό είχε να κάνει με τους δεινόσαυρους της Παταγονίας. Πρόκειται για την έκθεση που γίνεται στην Αθήνα. Είχα στείλει λοιπόν μία φίλη μου στην έκθεση, μου συγκέντρωσε υλικό, φωτογραφίες και βίντεο, μου τα έστειλε και έτσι ξεναγηθήκαμε και εμείς στην έκθεση! (Αν μπείτε στον παραπάνω σύνδεσμο έχει πολλές φωτογραφιές, και παιχνιδάκια).
  •  Είδαμε βιντεάκια για να δούμε λίγο πως μπορεί να ήταν, να ακούγονταν και να κινούνταν οι δεινόσαυροι.
 

  • Ακούσαμε και τον τεμπελη δράκο (διότι παλιά όταν έβρισκαν οστά δεινοσαύρων νόμιζαν πως υπήρχαν δράκοι ή γίγαντες!).
  • Φτιάξαμε αποτυπώματα δεινοσαύρων με πλαστελίνη.



  •  Μελετήσαμε τα βιβλία από τη γωνιά δεινοσαύρων, παρατηρήσαμε και τους πλαστικούς που είχαμε και δοκιμάσαμε να τους ζωγραφίσουμε.





  •  Παίξαμε διάφορα παιχνίδια με ζάρι (μόνο το επιτραπέζιο δε θυμάμαι που βρήκα - έκανα και κάποιες επεμβάσεις). Οι σύνδεσμοι όπου τα βρήκα όλα αυτά εδώ.








 
  •  Βρήκα και κάποια φύλλα εργασίας και τα μετέφρασα.



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ