Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

15.4.13

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Τον τελευταίο καιρό στην πρωϊνή μας ρουτίνα αντί να παίζουμε με τον κροκόδειλο κάνουμε φανταστικά πάρτι! Στα φανταστικά μας πάρτι  πάντα έχουμε τούρτες που τις μοιράζουμε σε διάφορα μέρη για να φάνε συγκεκριμένοι φίλοι μας και όλο εμφανίζονται διάφοροι λιχούδηδες και μας παίρνουν τα κομμάτια!!! (Άκουσον, άκουσον!) Αναγκαζόμαστε λοιπόν να καταγράφουμε για αρχή σε πόσα κομμάτια έχουμε κόψει την τούρτα και τραβάμε από πάνω μια γραμμή. Ύστερα γράφουμε πάνω από τη γραμμή πόσα δικαιούται ο καθένας. Π.χ. 1/3. Εκεί όμως που χορεύει ο Β. πάει ο Τ. και του παίρνει το κομμάτι και το τρώει! Πόσα έφαγε ο Τ.; 1/3+1/3=2/3.(Τα παιδιά ήδη ξέρουν ότι το κάτω μέρος δεν αλλάζει γιατί είναι τα κομμάτια που κόψαμε την τούρτα, οπότε ασχολούνται μόνο με το πάνω μέρος)
  • Κι επειδή ο φίλος μου ο μπαρμπα-Στάθης έμαθε για τις τούρτες μας (και μια που ετοιμάζει να παντρέψει το γιο του Μήτσο) μας έστειλε τούρτες να δοκιμάσουμε!!! Αρχίσαμε λοιπόν τη μοιρασιά (νήπια - ομαδούλες) ...
  • Ξεκινήσαμε με την τούρτα κεράσι! Κι επειδή είμαι λιχούδα είπα να τη φάω όλη, αλλά εκεί που γύρισα να κοιτάξω ένα πουλί που πέταγε κάποιος μου άρπαξε τη μισή, το 1/2! Του το πήρα πίσω όμως, και έτσι γράψαμε πόση έφαγα τελικά, για να είμαστε σωστοί.
  •  Συνεχίσαμε με την τούρτα λεμόνι που την μοιράσαμε σε τρία άλλα παιδιά. Ο ένας διακαιούχος πήγε για χορό, του φάγανε το κομμάτι! Πόσα έφαγε ο λιχούδης; 1/3+1/3=2/3. Πόσα έφαγαν και οι δύο δικαιούχοι; 2/3+1/3=3/3. 
 


  •   Τα ίδια ευτράπελα συνέβησαν με την τούρτα βατόμουρο (5/5) και την τούρτα πορτοκάλι (6/6). Στην τελευταία μάλιστα κάποιος πεινασμένος βούτηξε τα 5/6 και ο άλλος έφαγε το 1/6! Μόνο την τούρτα σπανάκι δεν ήθελε κανείς κι έτσι έμεινε άθικτη (8/8).

 
  • Το συγκεκριμένο υλικό  είναι τα πλαστικά κομμάτια που πωλούνται στο εμπόριο και έχουν χαραγμένα επάνω τα κλάσματα.
  • Εγώ όμως βρήκα κάτι φελλένιους δίσκους που βάζουμε τις κατσαρόλες να κρυώσουν, τους έβαψα και τους έκοψα σε διάφορα μέρη όπως εγώ ήθελα. Έδωσα πάλι τις νέες τούρτες στα παιδιά να πειραματιστούν μόνα τους αυτή τη φορά χωρίς καταγραφή. Μέχρι και την τούρτα σπανάκι ήθελαν!

  • Όμως ο μπαρμπα-Στάθης μας έστειλε να δοκιμάσουμε και τη γαμήλια τούρτα, να δούμε πόσους ορόφους μπορούμε να τη φτιάξουμε και να μην πέσει! (τη βρήκα εδώ) 

  •  Στους γάμους επίσης συνηθίζουν να δίνουν και ντόπια γλυκά. ΄Ετσι μας έστειλε τα μουστοκούλουρα με σταφίδες και καραμελίτσες για να τα ξεμπερδέψουμε, το σωστό αριθμό με τη σωστή ποσότητα. (εδώ)
  • Κι επειδή ήξερε ότι φάγαμε πολλά γλυκά είπε να μας στείλει και δύο βιολογικές πορτοκαλιές, που είχαν όμως την εξής ιδιότητα: Και οι δύο μαζί πρέπει να έχουν 5 πορτοκάλια! Κάναμε διάφορους συνδυασμούς.

  • Έπειτα τα παιδιά με ρώτησαν αν είναι ώρα να φάμε. Εγώ πρότεινα να μη φάμε δεκατιανό μετά από τόσες τούρτες-μπισκότα και πορτοκάλια!!! Επειδή είμαστε όμως ελαφρώς λιχούδηδες και πάνω στην ανάπτυξη, τους άφησα να φάνε και το δεκατιανό της μαμάς!... 
  • Περιττό να σας πω ότι τους αρέσει πολύ το θέμα τούρτες-πίτσες και δίκαιη μοιρασιά. Τα κλάσματα λοιπόν τους φαίνονται παιχνίδι. Κι ο λόγος που τους τα κάνω είναι γιατί όταν εγώ τα διδάχθηκα στο δημοτικό μου άφησαν την ανάμνηση των κινέζικων. Κι ακόμη αυτή διατηρώ (αν εξαιρέσουμε τις τούρτες!!!!). 
  • Άλλες δραστηριότητες με το φίλο μου το μπαρμπα-Στάθη: 1, 2, 3.
 

12.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 4 - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Σήμερα παίξαμε ένα παιχνίδι με τα φωνήεντα, όπου έπρεπε τα παιδιά να βάλουν το σωστό αβγό δεινοσαύρου στη σωστή φωλιά. (Κάτι ανάλογο με το ηλιακό σύστημα των φωνηέντων, και εδώ)




  • 'Επειτα έπρεπε να βρουν και τη μαμά δεινοσαυρίνα από όλο το αλφάβητο (εδώ δεινόσαυροι υλικό ελληνικά και αγγλικά)
 
  • Από το παραπάνω υλικό παίξαμε με τα δεινοσαυράκια του 10.
  • Κάναμε και μία εργασία τρισδιάστατη (φωτοτυπία από κάτι παλιά κουτιά χειροτεχνιών).

 
  • Και  φύλλα εργασίας για να βρουν τα πεζά γράμματα.





11.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 3

  • Σήμερα το εποπτικό μας υλικό είχε να κάνει με τους δεινόσαυρους της Παταγονίας. Πρόκειται για την έκθεση που γίνεται στην Αθήνα. Είχα στείλει λοιπόν μία φίλη μου στην έκθεση, μου συγκέντρωσε υλικό, φωτογραφίες και βίντεο, μου τα έστειλε και έτσι ξεναγηθήκαμε και εμείς στην έκθεση! (Αν μπείτε στον παραπάνω σύνδεσμο έχει πολλές φωτογραφιές, και παιχνιδάκια).
  •  Είδαμε βιντεάκια για να δούμε λίγο πως μπορεί να ήταν, να ακούγονταν και να κινούνταν οι δεινόσαυροι.
 

  • Ακούσαμε και τον τεμπελη δράκο (διότι παλιά όταν έβρισκαν οστά δεινοσαύρων νόμιζαν πως υπήρχαν δράκοι ή γίγαντες!).
  • Φτιάξαμε αποτυπώματα δεινοσαύρων με πλαστελίνη.



  •  Μελετήσαμε τα βιβλία από τη γωνιά δεινοσαύρων, παρατηρήσαμε και τους πλαστικούς που είχαμε και δοκιμάσαμε να τους ζωγραφίσουμε.





  •  Παίξαμε διάφορα παιχνίδια με ζάρι (μόνο το επιτραπέζιο δε θυμάμαι που βρήκα - έκανα και κάποιες επεμβάσεις). Οι σύνδεσμοι όπου τα βρήκα όλα αυτά εδώ.








 
  •  Βρήκα και κάποια φύλλα εργασίας και τα μετέφρασα.



10.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 2

Συνεχίζουμε ακάθεκτοι την ενασχόλησή μας με ένα λατρεμένο θέμα, τους δεινόσαυρους.
 
  • Ένας μικρός μας έφερε τους δεινόσαυρους του από το σπίτι, βάλαμε τα απολιθώματα, τα βιβλία και κάτι καρτελίτσες - παιχνιδάκια σε ένα κουτί, κι έτοιμη η γωνιά των δεινοσαύρων!
  


  •  Σαν σωστοί παλαιοντολόγοι κάναμε μια μικρή ανασκαφή: άλλοι ανάκλυψαν πετρώματα κι άλλοι οστά! Για την ακρίβεια τα οστά ενός τυραννόσαυρου! Ψάξαμε τι είναι το κάθε κομμάτι, που μπορεί να πηγαίνει, συγκρίναμε τα μεγέθη των ποδιών,  τα συνδυάσαμε κι έτοιμος ο σκελετός!



  •  Σήμερα αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες από το τρισδιάστατο βιβλίο για τους δεινόσαυρους (Σαββάλας).
  • Φτιάξαμε αναμνηστικά βραχιολάκια παλαιοντολόγου και "ευρήματα" με αβγά και μωρά δεινοσαυράκια. (Σύνδεσμοι στο τέλος).

 
  •  Ανεβάζω και κάποια από τα φύλλα εργασίας που κάναμε ή θα κάνουμε.
 



 

  • Ο τρόπος προσέγγισης του θέματος σήμερα βασίστηκε στη χρονολογική σειρά, δηλαδή πιάσαμε τις περιόδους της μεσοζωικής (τριαδικό, ιουρασικό και κρητιδικό) και βρίσκαμε ποιοι ζούσανε τότε, πως και τι συνέβαινε. Πληροφορίες συλλέξαμε από την  πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια για τους δεινόσαυρους αλλά και από άλλα βιβλία 1, 2, 3, 4, 5.
  • Περισσότερες πληροφορίες και σύνδεσμοι εδώ.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ