Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

1.11.13

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ

Αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει, λένε. Ξέρω ότι αυτά που ανεβάζω είναι τοπικής εμβέλειας, όμως αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε διότι το νησί μας δε λέγεται τυχαία "η χαρά του αρχαιολόγου". Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να δει σε μικρό χώρο πλήθος από αξιοθέατα. Ο επισκέπτης του Πυθαγορείου, με τα πόδια, μπορεί να δει: το αρχαιολογικό μουσείο, το κάστρο του Λυκούργου, το ναό της Αφροδίτης, το Ευπαλίνειο όρυγμα, το αρχαίο θέατρο, τη Σπηλιανή, τα ιερά της Κυβέλης, τα πολυκράτεια τείχη και λίγο μακρύτερα τον ναό της Ήρας. Ο τόπος βρίθει από αρχαία, κι αυτό γιατί εδώ που σήμερα βρίσκεται το Πυθαγόρειο, ήταν κάποτε η αρχαία Πόλη της Σάμου.
Για περισσότερες πληροφορίες έχει ενδιαφέρον το ψηφιοποιημένο βιβλίο από το ίδρυμα Λάτση, με τα αρχαιολογικά μουσεία της Σάμου (εδώ). Εξαιρετική δουλειά και πλούσιο σε εικόνες.

  • Αυτός είναι πίνακας αναφοράς για το επόμενο φύλλο εργασίας.

  • Πίνακας διπλής εισόδου με εκθέματα από τα αρχαιολογικά μουσεία Πυθαγορείου και Βαθέος.


  • Φύλλο εργασίας με ταξινόμηση εκθεμάτων.


  • Ο γιγάντιος κούρος σε διάφορα μεγέθη για σειραθετήσεις.



  • Ένα φύλλο εργασίας με κρυπτόλεξο.


  • Παλαιότερες προτάσεις και υλικό εδώ και εδώ.
  • Πληροφορίες για το νησί της Σάμου (πολιτιστικά, γεωγραφικά, εκπαιδευτικά κ.ά.) μπορείτε να βρείτε στο:

My Samos: Ένα blog για τη Σάμο

 

 

31.10.13

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ - ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ: ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ

Μιλάμε για το χωριό μας αυτή την εβδομάδα. Δε θα μπορούσαμε λοιπόν να μην αναφερθούμε στον Πυθαγόρα. 



Μάθαμε το πυθαγόρειο θεώρημα παίζοντας. Χρησιμοποίησα το παιχνίδι που κατασκεύασε και μας χάρισε ο κύριος Σολούνιας. Τον ευχαριστούμε πολύ.



 

Για να το θυμηθούμε λίγο: το τετράγωνο της υποτείνουσας ενός ορθογώνιου τριγώνου ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των δύο κάθετων πλευρών.
Για να το παίξουμε τώρα:



Διαπιστώνουμε ότι τα 4 τρίγωνα μας φτιάχνουν το μπλε τετράγωνο


Στο κίτρινο τετράγωνο της υποτείνουσας χωράνε και το μπλε τετράγωνο λοιπόν και το άσπρο (και τα δύο μαζί).




Τόσο απλά!
Ως εφεύρευση του Πυθαγόρα θεωρείται και η περίφημη δίκαιη κούπα. Εμείς δε χρειαστήκαμε το παρακάτω βίντεο για να πειραματιστούμε. Παίξαμε με τη δική μας δίκαιη κούπα και το απολαύσαμε μαθαίνοντας την ουσία του "ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ".






30.10.13

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ - ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΟΥ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑ

Έχω κολλήσει φέτος με τα μικρά βιβλιαράκια και τα φυλλάδια που διπλώνουν. Έτσι, αυτή την εβδομάδα (πρωί) που ασχολούμαστε με το χωριό και το νησί μας, τα παιδιά θα πάρουν ως πίνακες αναφοράς τα παρακάτω φυλλάδια με τα κυριότερα μουσεία και αξιοθέατα. (Εκτός από τα εξάγωνα, τα υπόλοιπα είναι εύκολα να τα κόψουν και να  ζωγραφίσουν διαφορετικό χρώμα το κάθε φύλλο που κλείνει).









 Ένα παιχνίδι που μου αρέσει να παίζω με τα παιδιά στην τάξη σχετικό με το χωριό μας είναι το εξής:
  • έχω φωτογραφίες του χωριού με ταμπέλες ή καταστήματα ή χώρους (π.χ. δημοτικό σχολείο, αστυνομία) και γράφω με κεφαλαία την ονομασία επάνω
  • αφού πούμε πρώτα τι υπάρχει στο Πυθαγόρειο και δούμε αναλυτικά τις φωτογραφίες έχω μια σειρά ερωτήσεων όπου καλείται το κάθε παιδί να απαντήσει βρίσκοντας τον κατάλληλο χώρο/φωτογραφία (π.χ. "Είμαι άρρωστος και θέλω φάρμακα. Πού πρέπει να πάω στο Πυθαγόρειο για να τα αγοράσω;" ή "Η θεία μου γιορτάζει και θέλω να της προσφέρω μια γλάστρα με λουλούδια, που θα τα αγοράσω στο Πυθαγόρειο;"
  • Σας διαβεβαιώ ότι τα μικρά ξετρελαίνονται, γελάνε με κάποια λαθάκια (του τύπου πάω στην τράπεζα για να αγοράσω βιβλία) και γελάμε πολύ.






  • Επιπλέον τους μοιράζω σε ομάδες "Σάμος-Πυθαγόρειο" και καλείται η κάθε ομάδα να βρει τη δική της ονομασία, η οποία όμως είναι γραμμένη με πεζά ή κεφαλαία και με διάφορες γραμματοσειρές.




  • Μια εργασία που τους δίνω για το σπίτι και την κάνουν με τη βοήθεια ενός μεγάλου είναι η εξής:
  • τους δίνω μια φωτοτυπία με το χάρτη του Πυθαγορείου και ζητώ από το κάθε παιδί να βρει ποια είναι η οδός που μένει και να μας παρουσιάσει την επομένη την ιστορία της οδού του π.χ. οδός Πολυκράτους: να μας πει ποιος ήταν ο Πολυκράτης και τι προσέφερε στη Σάμο.




28.10.13

ΠΡΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΨΥΛΛΟ - ΚΑΡΤΕΣ

Είχα αναφερθεί παλαιότερα στο προαναγνωστικό παιχνιδάκι με τον ψύλλο (εδώ).
Έφτιαξα τις κάρτες για να μπορώ να παίζω με τα παιδιά καλύτερα το συγκεκριμένο παιχνίδι - τραγούδι και το ανεβάζω.






24.10.13

1. Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ 2. ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου είπαμε να αναφερθούμε εν συντομία και στον στρατό, τα όπλα και τις πολεμικές μηχανές (εφευρέσεις) της αρχαιότητας.
Αφού μιλήσαμε λίγο για τις στολές και τα όπλα που χρησιμοποιούσαν οι στρατιώτες, θέλησα να δώσω έμφαση στις πολεμικές μηχανές. Αυτό διότι είχαμε την τύχη, φέτος το καλοκαίρι, να φιλοξενήσουμε στο Μαραθόκαμπο της Σάμου την κινητή έκθεση του Μουσείου Αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, του κυρίου Κοτσανά, με έδρα το Κατάκολο του Πύργου Ηλείας.
Κάποια παιδιά είχαν επισκεφθεί την έκθεση, ώστε μου ήταν πολύ πιο εύκολο να αναφερθούμε στις πολιορκητικές μηχανές  που είχαν δει.



                                       




Μιλήσαμε και για τους βομβαρδισμούς που έγιναν στη Σάμο και στο Πυθαγόρειο πιο συγκεκριμένα. Σύμφωνα με μαρτυρία του Ευρυβιάδη Δημητριάδη (πηγή: Σάμος πατρίδα μου, τεύχος 2, σελ 55) στις 17-11-1943 γερμανικά αεροπλάνα βομβάρδισαν το Βαθύ και το Τηγάνι (Πυθαγόρειο). Σύμφωνα με συνέντευξη που πήρε νήπιο από τον 90χρονο παππού του, μάθαμε ότι οι περισσότεροι τηγανιώτες σώθηκαν επειδή κρύφτηκαν στην Παναγία τη Σπηλιανή.








Από την ίδια συνέντευξη τους έκανε εντύπωση πως ξέθαβαν τους ψόφιους γαϊδάρους για να τους φάνε, επειδή πεινούσαν.










21.10.13

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΜΠΙΝΓΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Επειδή η επέτειος του 1940 πέφτει στην αρχή της σχολικής χρονιάς, κι ακόμα δεν έχουμε στρώσει εντελώς τους ρυθμούς μας, σκέφτηκα ένα πολύ εύκολο μπίνγκο παρατηρητικότας με αφίσες και πίνακες σχετικούς με τη συγκεκριμένη εποχή. Ο κύριος στόχος είναι παίζοντας να μπορούν και να ονοματίσουν ή να περιγράψουν τι βλέπουν.










Παλαιότερο υλικό για το 1940 εδώ.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ