Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

15.10.14

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟ

Για να έχουν ενδιαφέρον οι γωνιές των δεινοσαύρων με τα μαγικά κουτάκια (ναι έβαλα και δεύτερο, πολλά παιδιά!!!) συνεχώς τις ανανεώνω κι εγώ με παιχνιδάκια. Να ένα απλό. 








14.10.14

ΠΩΣ ΠΕΘΑΝΑΝ ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ; ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ

Φέτος δεν έχω παράπονο! Τα 25 παιδάκια μου με το αστείρευτο ενδιαφέρον τους για το θέμα, με τρέχουν κανονικά και μου βάζουν και "εργασίες" για το σπίτι, σχεδόν σε καθημερινή βάση. Δεν προλάβαμε χθες να φτιάξουμε και να παρουσιάσουμε τα ψυχρόαιμα και τα θερμόαιμα, ήρθε η ερώτηση από πολλούς: πώς πέθαναν κυρία οι δεινόσαυροι; (διότι δεν τους δίνω σχεδόν καμία απάντηση έτοιμη). 
Ελάτε να κάνουμε νέο εννοιολογικό χάρτη/ιστόγραμμα με τις υποθέσεις σας και πως προτείνετε να βρούμε την απάντηση. Αυτή τη φορά όμως τον εννοιολογικό χάρτη τον έφτιαξα εγώ  γιατί ο στόχος μου ήταν να κάνουν ατομική έρευνα τα παιδιά στο σπίτι.
Να ο χάρτης με τις υποθέσεις και τις προτάσεις τους. Οι υποθέσεις τους είχαν ενδιαφέρον και τριγύριζαν τις επιστημονικές υποθέσεις. Στο έπεσε "καταπέλτης" μάλλον εννοούσε "έγινε κατακλυσμός" αλλά το άφησα προς έρευνα, όπως και το "τους έφαγε μια αρκούδα"!!???? (Δεν είναι φοβερά τα μικρά;)


Έπειτα έσπασα το κεφάλι μου  στο σπίτι, πως να τους οργανώσω καλύτερα στο να ψάξουν αλλά και να σκεφτούν πως θα ψάξουν. Τελικά κατέληξα σε αυτό το φύλλο που θα πάρουν σήμερα σπίτι. Πριν φύγουν θα κυκλώσουν την υπόθεση ή τις υποθέσεις που θέλουν να ερευνήσουν. Επιστρέφοντας θα έχουν κυκλώσει τον τρόπο ή τους τρόπους έρευνας αλλά και θα έχουν γράψει ή ζωγραφίσει την απάντηση που βρήκαν. Να το φύλλο που θα πάρουν.






13.10.14

ΤΟ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΜΠΙΝΓΚΟ

Καλές οι τεχνολογίες αλλά μας αρέσουν πολύ και τα παιχνίδια! Το μπίνγκο για κάποιο λόγο τους αρέσει πολύ. Οι παλιοί με ρώταγαν συνέχεια "Κυρία πότε θα παίξουμε μπίνγκο;" και οι καινούριοι όταν το κάναμε ενθουσιάστηκαν. Ειλικρινά ούτε κι εγώ ξέρω που να το αποδώσω, παρά μόνο στη συμπλήρωση της κάρτας ή στην απόκτηση των μάρκων, δεν ξέρω, τι τα ξετρελαίνει, πάντως το συνιστώ. 






Τις 2 τελευταίες καρτέλες τις εκτύπωσα 2 φορές.

Σημείωση: Πριν καιρό μου τηλεφώνησε μία συνάδελφος από νηπιαγωγείο Σερρών (όχι η Άρι), μα δυστυχώς δε συγκράτησα όνομα, και μου ζήτησε τα ημερολόγια μέχρι το Δεκέμβριο του 2015. Υποσχέθηκα να τα φτιάξω αλλά ειλικρινά έτσι όπως άλλαξε η κατάσταση στο νηπιαγωγείο, δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ με κάτι πέραν του προγράμματος που καλπάζει και ζητά συνέχεια, και τις Τ.Π.Ε.. Ζητώ συγνώμη και αν μπορεί κάποια συνάδελφος να εξυπηρετήσει με τη συγκεκριμένη ανάρτηση, ας στείλει στα σχόλια το σύνδεσμο! (Ειλικρινά συγνώμη αλλά ούτε τα χειμερινά μας ρούχα δεν έχω προλάβει να φτιάξω!)





11.10.14

ΨΥΧΡΟΑΙΜΑ - ΘΕΡΜΟΑΙΜΑ ΖΩΑ

Τα παιδάκια μου δυσκολεύονταν να θυμηθούν και να κατανοήσουν ότι οι δεινόσαυροι και γενικώς τα ερπετά είναι ψυχρόαιμα και ότι τα θηλαστικά είναι θερμόαιμα. 
Έτσι με ομάδες εργασίας (πρώτα συζήτηση και καταγραφή στην ολομέλεια εννοείται), φτιάξαμε έναν σύντομο εννοιολογικό χάρτη με CMap Tools για κάποια εύκολα χαρακτηριστικά των ερπετών κι  από Δευτέρα έναν πίνακα αναφοράς με power point (και αναζήτηση εικόνων στο googlejunior κι εκεί θα βοηθήσω λιγάκι στην επιλογή εικόνων) να ξεμπερδέψουμε τα ψυχρόαιμα από τα θερμόαιμα. 


Αυτά θα τα κρατήσουμε για να τα κάνουμε φύλλα εργασίας για όλους.



Ο απλός εννοιολογικός χάρτης.





10.10.14

Μήπως υπάρχουν ακόμα δεινόσαυροι;

Μήπως τελικά υπάρχουν ακόμα δεινόσαυροι; Γιατί σε μας σήμερα ξαφνικά εμφανίστηκε ένας πράσινος-πράσινος και χαμογελαστός δεινόσαυρος, πριν καν προλάβουμε να κάνουμε το ημερολόγιο! Τι έγινε βρε παιδιά; Αν και αποδείχτηκε πως ήταν ένας σαρκοφάγος, θηριόποδος, σαυρίσχιος και βασιλικός Τυραννόσαυρος της κρητιδικής περιόδου, δέχτηκε να του πάρουμε συνέντευξη και να του κάνουμε ερωτήσεις. Μας απάντησε ευγενικά σε όλες. Οι ερωτήσεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν γενικού τύπου και κινήθηκαν στα περσινά πλαίσια (εδώ).





Ο Βαγγέλης, που οι παππούδες του έχουν ανθοπωλείο, μας έφερε ένα από τα πρώτα φυτά στον κόσμο, μία φτέρη και μας παρουσίασε το πρώτο λουλούδι στον κόσμο, τη μανόλια. Τα βάλαμε κι αυτά στη μεγάλη γωνιά των δεινοσαύρων όπου συγκεντρώνουμε το υλικό μας.



Τους είχα δώσει στο σπίτι μαζί με τη φωτοτυπία ενός χάρτη των 5 ηπείρων, να συμπληρώσουν το επόμενο φύλλο και να φέρουν να μας το παρουσιάσουν. 




Μεγάλη απήχηση είχε εννοείται ο τυραννόσαυρος αλλά και ο τρικεράτοπας! Το καλό ήταν ότι και για τα υπόλοιπα (παχυκεφαλόσαυρος, διπλόδοκος, στεγόσαυρος και στυρακόσαυρος) είχαμε τα τρισδιάστατα μοντέλα, οπότε τα συγκρίναμε, τα συζητούσαμε, ψάχναμε κι άλλα χαρακτηριστικά τους κ.τ.λ. Είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον. 



Το παραπάνω φύλλο εργασίας δεν είναι δικό μου αλλά το βρήκα στις παρακάτω διευθύνσεις, και απλώς το μετέφρασα. Το ίδιο έκανα και με τα επόμενα που θα χρησιμοποιήσω αργότερα. Στο τέλος σας αναφέρω όλους τους συνδέσμους.



















ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Λόγω του μεγάλου όγκου παιδιών, έχω φτιάξει μέσα στην τάξη 5 μικρές γωνιές με δεινόσαυρους: 2 με τρισδιάστατα μοντέλα για να παίζουν (οι οποίες εμπλουτίζονται καθημερινά από τα ίδια τα παιδιά), 1 με βιβλία, 1 του υπολογιστή και 1 του μαγικού κουτιού με τις δραστηριότητες, όπου εκεί συμπληρώνεται καθημερινά με μικρό δραστηριότητες που έφτιαξα και που έχω βρει  και στα συναδελφικά ιστολόγια, όπως της Τάνιας, το Λος Νίνος, της Ανθής κ.ά, που αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι να αναφέρω. (Κάποια στιγμή θα τα συμμαζέψω όλα και θα κάνω μια συγκεντρωτική ανάρτηση με δικτυογραφία).







Φτιάχνουμε κατασκευές, συλλέγουμε υλικό (όπως φτέρη, που ήταν από τα πρώτα φυτά του κόσμου μας και υπάρχουν από την εποχή των δεινοσαύρων), φτιάχνουμε κάρτες με σύνθετες λέξεις και δουλεύουμε σε εννοιολογικούς χάρτες. 





Βρήκα και το παρακάτω ηλεκτρονικό αναγνωστικό για δεινόσαυρους, που αργότερα θα το εντάξω στη γωνιά του υπολογιστή. Το συγκεκριμένο για το πρόγραμμα ήταν ό,τι έπρεπε.


Συνεχίζεται...



9.10.14

ΠΩΣ ΜΙΛΩ ΣΤΟ 166;

Ταυτόχρονα με το πρόγραμμα (Ναι, τρέχουμε γενικώς! Με 25 παιδιά μόνη μου καταλαβαίνετε..., οπότε οι αναρτήσεις είναι λίγο μπερδεμένες χρονικά) μιλάμε και για τον εαυτό μας και κυρίως το σώμα μας! Φέτος ακόμα δεν καταφέραμε να  έρθει η εθελόντρια νοσοκόμα του Ε.Ε.Σ. να διδάξει στα παιδιά πρώτες βοήθειες, οπότε έφτιαξα έναν πίνακα αναφοράς και ένα φύλλο εργασίας, σχετικό με το τηλέφωνο που θα διδαχθούν  να παίρνουν και να επικοινωνούν, αν παραστεί ανάγκη. Όταν μας επισκεφθεί θα είναι έτοιμα.
Πέρσι είχα φτιάξει ένα φύλλο για το έγκαυμα, εδώ.
Στο τελευταίο φύλλο ζήτησα από τα παιδιά όχι να γράψουν αλλά να ζωγραφίσουν τι θα έλεγαν σε ένα υποθετικό περιστατικό ή σε αυτό που αναπαράστησαν.
















.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ