Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

8.6.15

Πιστοποίηση Τ.Π.Ε.- Σενάριο Δεινόσαυροι

Εντυπώσεις


Επιτέλους χθες τελείωσα με τις εξετάσεις για το Β' επίπεδο στις Τ.Π.Ε. Ξέρω πως και άλλοι συνάδελφοι έχουν δώσει αυτό τον καιρό, δεν ξέρω πως τους φάνηκαν. 
Οφείλω να ομολογήσω πως το ελεύθερο θέμα "ολυμπιακοί αγώνες" ήταν αρκετά βατό και ανοικτό. Π.χ. εγώ το συνδύασα με τον Ηρακλή ως ιδρυτή αυτών. Έχεις από πολλά σημεία να πιαστείς.
Το κομμάτι των ερωτήσεων, αν είχες διαβάσει λίγο θεωρία από τα s.o.s. των επιμορφωτών, πάλι κάτι κάνεις. Νομίζω πως έκανα μια αξιοπρεπή προσπάθεια.
Το μεγάλο ζόρι (και νομίζω ότι θα συμφωνήσουν οι περισσότεροι μαζί μου) είναι ο διαθέσιμος χρόνος: μόνο 4 ώρες. 

3.6.15

Γωνιές μαθηματικών 6

Ανεβάζω φωτογραφίες (που είχα ξεχάσει) από την τελευταία ανανέωση των μαθηματικών γωνιών, πάλι κάποια σε μορφή file folder game. (Δεν έχω όλες τις διευθύνσεις πρόχειρες και τους συνδέσμους αλλά δεσμεύομαι σύντομα να ενημερώσω πληρέστερα την ανάρτηση). 
Ορίστε οι φωτογραφίες από τα τελευταία (μετά το Πάσχα) παιχνίδια μαθηματικών που παίζανε τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες.



2.6.15

Κούκλες Α.μ.Ε.Α.

Πήρα μεγάλη χαρά όταν διάβασα την παρακάτω ανάρτηση της Ηλεκτρονικής διδασκαλίας. Επιτέλους θα κυκλοφορήσουν σε σχετικά προσιτή τιμή, κούκλες που δείχνουν την πραγματικότητα και τη διαφορετικότητα των ατόμων: κούκλες τυφλές, κωφές, με αμαξίδιο, κι άλλα ένα σωρό! Αξίζει λοιπόν να διαβάσετε τη συγκεκριμένη ανάρτηση και να ψάξετε κι άλλες πληροφορίες. 

25.5.15

Το φεγγάρι και ο αυτισμός

Ένα υπέροχο βίντεο και μια υπέροχη ανάρτηση για τη διαφορετικότητα, από το "Μαγικό καπέλο". Εκτιμώ ιδιαίτερα την διακριτικότητα και την ευγένεια που προσεγγίζει το αγαπημένο μου μαγικό καπέλο τις ιδιαίτερες διαφορές! Με συν-κίνησε  (έως με κινητοποίησε) γι' αυτό και το προτείνω.






18.5.15

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό -Τ.Π.Ε.

Ερωτηματολόγιο για τα πρωτάκια

Ετοιμαζόμαστε για την επίσκεψή μας στο Δημοτικό σχολείο Πυθαγορείου. 
Εκτός από τις άλλες δραστηριότητες θέλω να χρησιμοποιήσω τις Τ.Π.Ε.. Έτσι λοιπόν θα δώσουμε στο τέλος της επίσκεψής μας το παρακάτω ερωτηματολόγιο που συντάξαμε μαζί με τα παιδιά και μετά θα το αποδελτιώσουμε στην τάξη φτιάχνοντας ένα excel ποσοτικής μοντελοποίησης των δεδομένων (ναι, διαβάζω για τις εξετάσεις πιστοποίησης!!!), φτιάχνοντας διάφορα γραφήματα με τα αποτελέσματα.




12.5.15

ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ: ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ!



Πιστεύω πολύ στη μεταγνώση, και ειδικά φέτος  στα προγράμματα την εφήρμοσα με τη βοήθεια των εννοιολογικών χαρτών και των ιστογραμμάτων στην αρχή και στο τέλος. Επιπλέον δουλέψαμε αρκετά με τα παιδιά τους δρόμους της έρευνας (εδώ ένα παράδειγμα). Όταν λοιπόν ολοκληρώνουμε ένα σχέδιο εργασίας, ένα θέμα, ένα πρόγραμμα, κατέληξα ότι είναι σημαντικό να απαντούμε στις ερωτήσεις: 1. Τι έμαθα; 2. Πώς το έμαθα;

Έτσι λοιπόν το πρώτο φύλλο  το κάνω σαν παραθυράκια που ανοίγουν πάνω σε άλλο χαρτί ή κανσόν Α4 και  καλείται το νήπιο (όχι προνήπιο) να σημειώσει ή να σχεδιάσει ή να υπαγορεύσει τη διαδρομή από την απορία μέχρι τη λύση.



10.5.15

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΗΠΙΟΥ Β΄ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Για την αυτοαξιολόγηση των παιδιών είπα να δοκιμάσω και κάτι άλλο φέτος (που βρήκα στο διαδίκτυο) και να δω ποιο μου αρέσει και θα κρατήσω τελικά.



Οι προηγούμενες προτάσεις εδώ.


ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ

Μια ευχάριστη έκπληξη με περίμενε προχθές από την Ειρήνη Σολακάκη και το 57ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου και μάλιστα σε ηλεκτρονική μορφή!!! Ένα βραβειάκι θετικής ενίσχυσης. 
Σε ευχαριστώ πολύ Ειρήνη και καλή συνέχεια στην υπέροχη δουλειά που κάνεις με τους υπολογιστές!!!




7.5.15

Το μαγικό "σακούλι" της μαμάς μου

Φέτος όλα ξεκίνησαν από ένα πλαστικό ποτηράκι της σούμας που βρήκα στο σούπερ μάρκετ. Ήθελα κάτι να το κάνω. Από αυτό ορμώμενη, εμπνεύστηκα το μαγικό "σακούλι" της μαμάς που θα συνθέσουν τα παιδιά για να δώσουν στις μαμάδες αύριο.




Και με τα χρωματολόγια σελιδοδείκτες (ιδέα από το πίντερεστ).




Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!




6.5.15

Μητέρα - Φύλλα εργασίας για το "Σκοτεινό Τρυγόνι"

Σημείωση: Θέλω να ευχαριστήσω την κυρία Υπατία Νικηφόρου για τα καλά της λόγια με της φόρμας επικοινωνίας του μπλογκ αλλά για κάποιο λόγο δεν φτάνει η απάντησή μου σε εκείνη. Πολλά πολλά ευχαριστώ, λοιπόν, κυρία Νικηφόρου. Να είστε καλά.






4.5.15

Ένα βραβείο από Ισπανία!!!

Είχα τη μεγάλη χαρά και τιμή να λάβω ένα βραβείο από ένα ισπανικό μπλογκ, το : escueladeblanca.blogspot.gr της Blanca Lafarga. Ειλικρινά θέλω να την ευχαριστήσω ξανά (και στα ελληνικά) για την προτίμηση αλλά και την επικοινωνία μεταξύ μας - κι ας μη μιλάω γρι ισπανικά (ας είναι καλά ο μεταφραστής)!!!


Muchos besos Blanca! Gracias! ;)

Θέλω να μου επιτρέψετε να προωθήσω αυτό το βραβείο σε ιστολόγια που εγώ ανακάλυψα πρόσφατα (σχετικά) κι έχω ενθουσιαστεί από την όμορφη δουλειά που γίνεται. Τώρα για τους γνωστούς κανόνες προώθησης και αναφοράς, είναι στην ευχέρειά σας αν θα τους ακολουθήσετε ή όχι. Εγώ το έκανα γιατί έχω χαρεί πολύ με την ανακάλυψη των συγκεκριμένων ιστολογίων! (Η σειρά τυχαία!)

  1. Οδός Παραμυθιών της Θάλειας 
  2. Ταξίδι με το αερόστατο του Νηπιαγωγείου της Δήμητρας 
  3. 4ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης
  4. Νηπιαγωγείο Βλαχάτων
  5. Εδώ νηπιαγωγείο της Σοφίας 
  6. 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης
  7. Μαγικό καπέλο
  8. Η κυρία Αταξία της Σοφίας
  9. Antonia's classroom της Αντωνίας
  10. Νηπιαγωγείο με φαντασία της Βασιλικής
  11. Μια ματιά στα χρονικά του Νηπιαγωγείου της Μαρίας
  12. Έλα να παίξουμε στο Νηπιαγωγείο της Χριστίνας
  13. Ιδέες για δασκάλους της Γαλήνης
  14. 1ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Κερατσινίου της Λίας
  15. Τα απειρωτάκια Α' Νηπιαγωγείο Παραμυθιάς






2.5.15

Γιορτή Μητέρας / Παπαδιαμάντης

"Το σκοτεινό τρυγόνι" - Παπαδιαμάντης

 Συμπλήρωσε τα κενά

Με αφορμή τις διδακτικές παρεμβάσεις στις Τ.Π.Ε βρήκα και φέτος την ευκαιρία να δουλέψουμε στο νηπιαγωγείο το αγαπημένο ποίημα του Παπαδιαμάντη, "Το σκοτεινό τρυγόνι". (Δείτε εδώ πως το δουλέψαμε παλαιότερα καθώς και υλικό, συνδέσμους και φύλλα εργασίας). 
Για αρχή σας ανεβάζω έναν πίνακα αναφοράς με λέξεις και εικόνες από το ποίημα (θα μας χρειαστούν και στην ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ανεβάσω σε επόμενη ανάρτηση) καθώς και τις κάρτες όπου τα παιδιά θα κληθούν να ενώσουν την εικόνα με την αντίστοιχη λέξη. 


 


Βρήκα οπτικοποιημένο και το "Μοιρολόγι της Φώκιας" που είναι μικρό και συνάμα κατανοητό στα παιδιά.




Συνεχίζεται...


30.3.15

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Πραγματικότητες και απόψεις για το λύκο και τα 3 γουρουνάκια


Συνεχίζοντας την αναζήτηση για το ποια από τις 2 επιστολές πρέπει να πιστέψουμε: των 3 γουρουνιών ή του λύκου (προηγούμενες αναρτήσεις εδώ και εδώ), διαβάσαμε το βιβλίο "Τα τρία απαίσια γουρουνάκια" αλλά και τον "Καλόκαρδο λύκο" που έφερα υποτίθεται εγώ από το σπίτι (για το συγκεκριμένο περσινό υλικό εδώ).



  • Φύλλα εργασίας σχετικά με τους ήρωες που ασχολούμαστε στα βιβλία που διαβάζουμε, είχα την τύχη να βρω (από πέρσι) στο βιβλίο "Παιχνίδια με το λύκο" της Μιχαηλίδου (Παπαδόπουλος).



  • Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε τις αναγνώσεις κάναμε ξανά συγκρίσεις. Μας βοήθησαν πολύ οι πίνακες που είχαμε φτιάξει:







  • Συζητήσαμε και απαντήσαμε στο εξής φύλλο, προσπαθώντας να τους εξηγήσω τη διαφορά του πραγματικού γεγονότος από την άποψή μας:


  • Αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε πως κάθε ιστορία είναι μοναδική, πως όλοι έχουν και δίκιο και άδικο. Δίκιο έχουν τα γουρούνια που παραπονιούνται, δίκιο είχε και ο λύκος που τα κυνηγούσε γιατί πεινούσε. Δίκιο είχαν και τα λυκάκια που τα τρομοκρατούσε ο Ρούνι, άδικο είχαν και τα λυκάκια γιατί δεν του έδωσαν μια ευκαιρία και μόνο τον φοβόντουσαν. Δίκιο είχαν οι ήρωες του Πενάρτ αλλά και άδικο, να μη δίνουν ένα αυτόγραφο σε ένα λύκο. Κι άλλα χίλια πολλά. Μάλλον θα πρέπει να διαβάσουμε πολλά περισσότερα βιβλία με το λύκο για να αποκτήσουμε πληρέστερη γνώμη, όπως την Κοκκινοσκουφίτσα, τον Πέτρο και το λύκο, Τα 7 κατσικάκια αλλά και την Κατσίκα με τα 7 κατσικάκια (πάλι Πενάρτ). 





Μήπως τελικά ο λύκος είναι ελαφρώς παρεξηγημένος γιατί εμείς μένουμε στα στερεότυπα, γιατί εμείς πάντα χρειαζόμαστε έναν κακό να υπάρχει κάπου εκεί στο βάθος;  Γιατί όπως λέει και ο Καβάφης (παράφραση): "ήταν και οι βάρβαροι μια κάποια λύση, και τώρα τι θα κάνουμε δίχως βαρβάρους;".

Συμπλήρωσα στη γωνιά και την εξής ιδέα που είδα (εδώ) και μου άρεσε και περιλαμβάνει ουσιαστικά χρονική ακολουθία:





Φωτογραφηθήκαμε και σαν γουρουνάκια, ξεκινήσαμε και τη δική μας μακέτα.





Καταγράψαμε τι μπορεί να έλεγε ο λύκος πλέον (ιδέα εδώ)

Για την επίσημη μέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου προτείνω:




27.3.15

Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας : Κι αν όλα έγιναν αλλιώς; Τα 3 μικρά λυκάκια

Τα 3 μικρά λυκάκια - Το γουρούνι

Ανοίγοντας το κουτί του λύκου (υπήρχε η σχετική ανυπομονησία) βρήκαμε τα τρία βιβλία που ανέφερε στην επιστολή. Διαβάσαμε τα "3 Μικρά λυκάκια" και αναπόφευκτα κάναμε τη σύγκριση με τα 3 γουρουνάκια. Πολύ με βοήθησε εδώ το διάγραμμα Venn που βρήκα και μετέφρασα (δωρεάν) από το γνωστό πλέον Tpt.



Κι εμείς  σε μεγάλο κανσόν θα κολλήσουμε πάλι σε διάγραμμα Venn τα παρακάτω:






 Σας ανεβάζω και τα εξώφυλλα που είχα μέσα στις επιστολές.



Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές. Έτσι καταλήξαμε και σε άλλες περιπτώσεις  του πως θα μπορούσε να εξελιχθεί μία ιστορία. Τότε διαβάσαμε και την ιστορία του Ιγκόρ που κυνήγαγε τα γουρουνάκια μουσικούς για... αυτόγραφο!!! (Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια - Πενάρτ). Συμπληρώσαμε το χάρτη πλοκής της ιστορίας (story map) που βρήκα και μετέφρασα στο χέρι, στο education.com.
Κι αρχίσαμε, κι αν το ένα; Κι αν το άλλο;
Τους έδωσα την ευκαιρία να ζωγραφίσουν διάφορες εκδοχές των ιστοριών με τους ήρωες αυτούς στα φύλλα (τα είχα σε χαρτόνι και έγχρωμο Α4).




Μέσα στο κουτί βρήκαμε υλικό για να φτιάξουμε τη γωνιά γουρουνιών (υπάρχει ήδη) και του λύκου. Τα παιδιά τώρα έχουν στη διάθεσή τους υλικό για να παίζουν την ιστορία σε όποια εκδοχή θέλουν (κι ακόμα δεν έχω φανερώσει γαντόκουκλες και μάσκες που είναι κρυμμένες!).
  • To υλικό ασπρόμαυρο εδώ και έγχρωμο εδώ.
  • κάρτες με σχάρες δεκάδας και τα γουρουνάκια (ten frame cards) 
  • φύλλα και εικόνες για να ζωγραφίσουν και να φτιάξουμε τη δική μας μακέτα (εδώ)


Ανεβάζω τις συνδέσεις για το υλικό που βρήκα και χρησιμοποιώ:
Σε ξενόγλωσσες συνδέσεις βρήκα πολύ υλικό επίσης, που είτε μετέφρασα αλλά δεν ανεβάζω γιατί δεν είναι δικό μου, είτε το μετέφρασα στο χέρι. Σας δίνω τις συνδέσεις όμως:
  • pinterest: three little pigs πολλές ιδέες, προτάσεις και υλικό
  • φύλλα αλληλογραφίας, μάσκες και εποπτικό υλικό συγκεντρωμένο στο sparklebox (και στα ελληνικά)
  • τον λύκο που θα φτιάξουμε στο πίντερεστ και τον άλλο εδώ
  • για τον υπολογιστή: kizclub.com/storytime/threepigs/pig3.html
  • σε pdf τα φύλλα εργασίας που μετέφρασα - στα αγγλικά
  • κι άλλη ιδέα και υλικό στα αγγλικά
  • Επίσης πήρα πολλές ιδέες και φύλλα από το making learning fun (δωρεάν, στα αγγλικά)

Όπως καταλαβαίνετε έχουμε ενθουσιαστεί και συνεχίζουμε, όμως αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες για το τι σημαίνει "καλός, κακός" ποιος έχει "πάντα" δίκιο, ποιος θέλει να μας κάνει κακό... Για να δούμε τι θα βγάλει η ετυμηγορία στο τέλος!



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ