Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

14.10.15

Τυφλοί - Γωνιά ΑμεΑ

Ανακαλύψαμε πόσο σημαντική είναι η όραση και πως μας βοηθά να γνωρίσουμε τον κόσμο. Γι' αυτό και λέμε: "Θα το προσέχω σαν τα μάτια μου!". Μιλήσαμε για τα μάτια ως όργανα πρώτα. Έπειτα βιώσαμε ό,τι βιώνει κάποιος με προβλήματα όρασης ή τυφλός.

  • Πρώτα από όλα μάθαμε πως προσεγγίζουμε έναν τυφλό στο δρόμο, είτε του μιλάμε, είτε τον ακουμπάμε ελαφριά  και τον ρωτάμε αν χρειάζεται βοήθεια, διότι καταλάβαμε πως επειδή είναι τυφλός δε σημαίνει ότι απαραίτητα χρειάζεται τη βοήθειά μας. Αν μας απαντήσει θετικά τότε κάνουμε γωνία το χέρι μας και μας κρατά από το μπράτσο. Εμείς προηγούμαστε πολύ λίγο και αν υπάρξει κάποιο εμπόδιο τον ενημερώνουμε λεκτικά.

 

13.10.15

Οι 5 αισθήσεις - ακοή

Για την ακοή εκτός των άλλων κάνω τα κουτάκια της ακρόασης όμως με μια διαφορά. Καλούνται να βρουν πόσα ρεβίθια είναι μέσα (μέχρι 10) και θα μπει στη γωνιά των μαθηματικών. Από τον ήχο επίσης μπορεί να καλείται να βρει ποιο από τα 2 κουτάκια έχει τα περισσότερα. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ και εδώ (μας το είχε πει η σύμβουλος κ. Κρεμμυδιώτη). Κι ένα κόλπο που έκανα για να ξέρω εγώ πόσα έχει μέσα χωρίς να χρειάζεται να τα ανοίξω: έξω από κάθε ντενεκάκι κόλλησα τόσα αυτοκόλλητα γύρω -γύρω όσα ρεβίθια έχει μέσα. Για παραπλάνηση έβαλα και στο καπάκι. Πολύ πολύ αργότερα θα τους πω το μυστικό!

12.10.15

Οι 5 μου αισθήσεις (όσφρηση - γεύση) - γωνιά

Λόγω του προγράμματος που θέλω να κάνω φέτος (διαφορετικότητα-ισότητα-προσβασιμοτητα-ΑμεΑ), θα δώσω έμφαση στις 5 αισθήσεις.
Να τι έφτιαξα εκτός των άλλων:



Το τελευταίο αφορά ένα πείραμα μέσα στην τάξη και είναι ατομικό φύλλο εργασίας που συμπληρώνεται επί τόπου. Το είδα στο: www.kindergartenkindergarten.com εδώ και στο ίδιο ιστολόγιο εδώ έχει και ένα δωρεάν παιχνιδάκι με κατηγοριοποίηση για τις 5 αισθήσεις.

11.10.15

Παιχνίδι με τα γράμματα (Τσέστερ)

Έφτιαξα ένα παιχνιδάκι για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας που θα ξεκινήσω μάλλον προς Δεκέμβρη.
Λοιπόν, αφού έχω κολλήσει  στη σειρά (σαν γραμματογραμμή- κατά το αριθμογραμμή) τα  γράμματα της ΑΒ θα έχω τις καρτέλες και θα καλείται το παιδί να βρει και να συμπληρώσει ποιο γράμμα λείπει (όπως ανάλογα κάνουμε με τους αριθμούς π.χ. 1_3, λείπει το 2). Να το υλικό που έφτιαξα και πιστεύω πως θα πάει καλά.

Οι λωρίδες για την ΑΒγραμμή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ