Ανακαλύψαμε πόσο σημαντική είναι η όραση και πως μας βοηθά να γνωρίσουμε τον κόσμο. Γι' αυτό και λέμε: "Θα το προσέχω σαν τα μάτια μου!". Μιλήσαμε για τα μάτια ως όργανα πρώτα. Έπειτα βιώσαμε ό,τι βιώνει κάποιος με προβλήματα όρασης ή τυφλός.
- Πρώτα από όλα μάθαμε πως προσεγγίζουμε έναν τυφλό στο δρόμο, είτε του μιλάμε, είτε τον ακουμπάμε ελαφριά και τον ρωτάμε αν χρειάζεται βοήθεια, διότι καταλάβαμε πως επειδή είναι τυφλός δε σημαίνει ότι απαραίτητα χρειάζεται τη βοήθειά μας. Αν μας απαντήσει θετικά τότε κάνουμε γωνία το χέρι μας και μας κρατά από το μπράτσο. Εμείς προηγούμαστε πολύ λίγο και αν υπάρξει κάποιο εμπόδιο τον ενημερώνουμε λεκτικά.
- Έπειτα προσπαθήσαμε να φτάσουμε στο μαγαζάκι χρησιμοποιώντας πότε το μπαστούνι, πότε την αφή, πότε την ακοή μας. Κάποιοι τα κατάφεραν, κάποιοι έμειναν νηστικοί!!!
- Κατόπιν τα μισά παιδιά έγιναν οδηγοί-βλέποντες και οι άλλοι μισοί μη βλέποντες. Η οδηγία ήταν να φτάσουν στα τραπεζάκια και να βρουν το χαρτί και τις μπογιές και να φτιάξουν με κλειστά τα μάτια μια ζωγραφιά. Δεν ήξεραν τι χρώματα έχει ή χρησιμοποιούν αλλά ήξεραν πως σε ένα τραπεζάκι θα υπάρχουν μόνο μαύρα μολύβια. Κατόπιν κάθισαν κοντά τους και οι οδηγοί και εκείνοι ζωγράφισαν με ανοιχτά τα μάτια.
Ψάχνει να βρει τα υλικά
Ζωγραφίζει με μολύβια ενώ νομίζει ότι χρησιμοποιεί χρώματα
Βρίσκει τα όρια του χαρτιού
Ψάχνει να δει αν έχει μύτη η μπογιά
Δυστυχώς η φωτογραφία δε βοηθά αλλά σας λέω πως οι αριστερά είναι βλέποντες ενώ τα δεξιά σχέδια είναι μη βλέποντες
- Μέσα από το Google Junior επισκεφθήκαμε το Μουσείο Αφής του Φάρου τυφλών.
- Είδαμε εικόνες και βίντεο από δική μου παλαιότερη επίσκεψη στο μουσείο.
- Αποφασίσαμε να στήσουμε το δικό μας μουσείο αφής (αλλά στο νέο σχολείο, από Δευτέρα!). Δική μας παλαιότερη πρόταση εδώ.
- Μιλήσαμε για τον Λουίς Μπράιγ και τη γραφή του (υλικό εδώ στα αγγλικά), πιάσαμε αληθινό φύλλο σε γραφή Μπράιγ αλλά και αντικείμενα της καθημερινότητας με ημερομηνίες λήξεως στη Μπράιγ (π.χ. κουτιά φαρμάκων, τα καπάκια από το βιολογικό γάλα Όλυμπος κ.ά.). Το υλικό και τα αντικείμενα υπήρξε η απαρχή της γωνιάς των ΑμεΑ (για τα οποία όμως ακόμα δεν έχουμε πει πολλά με τα μικρά μου).
- Βάλαμε και πίνακες ζωγραφικής όπως "το γεύμα του τυφλού" του Πικάσο και άλλο εποπτικό υλικό.
- Για τον Μπράιγ βρήκα στο GCompris υλικό (για την ακρίβεια ο Ιανός μου, όταν τον έσερνα μαζί μου στις Τ.Π.Ε.!) που θα το κάνω στα παιδιά και θα το εγκαταστήσω στη γωνιά του υπολογιστή μόνιμα.
- Βρήκαμε με κλειστά τα μάτια το αρχικό γράμμα του ονόματός μας (ίσως να το βάλω κι αυτό στη γωνιά).
- Γράψαμε το όνομά μας στην ελληνική Μπράιγ (εγώ το είχα από το μουσείο αλλά μπορείτε να το βρείτε εδώ και εδώ).
- Πάντως η γωνιά των 5 αισθήσεων πηγαίνει πολύ καλά και θα την κρατήσω αρκετά, διότι τα παιδιά έχουν φέρει ένα σωρό υλικά!
* Δεν ξέρω αν έχετε μετακομίσει νηπιαγωγείο (εγώ 4 φορές!!!) αλλά ειλικρινά δε σας το εύχομαι. Πονάει όλο μου το σώμα κι ακόμα ούτε στα μισά δεν είμαστε! Τελικά όπως λέω, αν δε χτίσεις σπίτι κι αν δε μετακομίσεις νηπιαγωγείο (=μετακόμιση 3 σπιτιών μαζί) δεν καταλαβαίνεις τη ζωή! Χα χα! ;)
Μαρία μου συγχαρητήρια!!!!! κάνεις εξαιρετική δουλειά! θα παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον το πρόγραμμά σας όλη τη χρονιά! Καλή συνέχεια....
ΑπάντησηΔιαγραφή