Ανυπομονώ να ξαναγυρίσουμε στο πρόγραμμα σταδιακά (μετά την 28η και τις πλημμύρες) και να το πιάσουμε από εκεί που μείναμε.
Είχαμε ήδη κάνει το κοινωνικό πείραμα με τα 2 κουτιά (το είχα δει στην Πόπη), που το ένα όμορφο απέξω έκρυβε μια απογοήτευση (λαστιχάκι) ενώ το άσχημο, σκισμένο και μουτζουρωμένο έκρυβε καραμελάκια! Εννοείται πως όλοι είχαν ψηφίσει να ανοίξουμε το πρώτο!!!
Έπειτα από τη συγκεκριμένη συζήτηση διαβάσαμε το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ (προτάσεις επεξεργασίας του παραμυθιού εδώ).
Για ζέσταμα (στο νέο κτίριο) όσο δούλευα τα της 28ης είχα ξαναστήσει τη γωνιά 5 αισθήσεων και ΑμεΑ και κάναμε και μια δραστηριότητα αφής παίζοντας. Ευτυχώς το ενδιαφέρον για τη γωνιά που κατ΄ανάγκην ένωσα, είναι αμείωτο.
Εκτός από το μουσείο αφής και το "Φάρο τυφλών", από όπου βρήκα υλικό, επισκέφθηκα το sparklebox και βρήκα αρκετό εποπτικό υλικό για τον Braille και για την γραφή του, εδώ.
Είχαμε ήδη κάνει το κοινωνικό πείραμα με τα 2 κουτιά (το είχα δει στην Πόπη), που το ένα όμορφο απέξω έκρυβε μια απογοήτευση (λαστιχάκι) ενώ το άσχημο, σκισμένο και μουτζουρωμένο έκρυβε καραμελάκια! Εννοείται πως όλοι είχαν ψηφίσει να ανοίξουμε το πρώτο!!!
Έπειτα από τη συγκεκριμένη συζήτηση διαβάσαμε το "Κάτι άλλο" της Κάθριν Κέιβ (προτάσεις επεξεργασίας του παραμυθιού εδώ).
Για ζέσταμα (στο νέο κτίριο) όσο δούλευα τα της 28ης είχα ξαναστήσει τη γωνιά 5 αισθήσεων και ΑμεΑ και κάναμε και μια δραστηριότητα αφής παίζοντας. Ευτυχώς το ενδιαφέρον για τη γωνιά που κατ΄ανάγκην ένωσα, είναι αμείωτο.
- Τους χώρισα σε τραπεζάκια. Το κάθε τραπέζι τη φορά είχε κλειστά μάτια και έπαιρνε και από 4 διαφορετικά αντικείμενα, 1 για κάθε παιδί. Έπρεπε να περιγράψουν την υφή του και να το αφήσουν. Έπειτα άνοιγαν όλοι τα μάτια και καλούνταν να δείξουν ποιο ήταν το αντικείμενο που τους δόθηκε. Γελάσαμε πολύ ειδικά με τα ψεύτικα μαργαριτάρια, όταν τους είπα ότι είνα τα κακά του στρειδιού!
Τους άρεσε πολύ η υφή μιας σακούλας που είχα γεμίσει ζελέ, χρυσόσκονη και πούλιες, οπότε αυτή πέρασε από όλα τα τραπέζια!
Εκτός από το μουσείο αφής και το "Φάρο τυφλών", από όπου βρήκα υλικό, επισκέφθηκα το sparklebox και βρήκα αρκετό εποπτικό υλικό για τον Braille και για την γραφή του, εδώ.
Σε ένα εξαιρετικό μπλογκ του ειδικού δημοτικού σχολείου Ιωαννίνων για παιδιά με προβλήματα όρασης, βρήκα το παραμύθι "Τα τρία μικρά λυκάκια" σε κείμενο Braille αλλά σε γραφή βλεπόντων. Στο ίδιο μπλογκ βρήκα τα γράμματα και τους αριθμούς Braille. (pdf). Τέλος, μπορείτε να κατεβάσετε μαθήματα, όσοι ενδιαφέρεστε να μάθετε τη γλώσσα Braille. Ο ειδικός δάσκαλος Χάρης Λωρίδας έχει κάνει μία ανάρτηση και ταξινομεί τις παθήσεις των οφθαλμών, την τυφλότητα και τα αίτια τους, εδώ.
O ίδιος συμμετέχει και σε ένα άλλο μπλογκ με εξίσου ενδιαφέρον υλικό: http://dim-et.blogspot.gr/
Και βέβαια μπορείτε να βρείτε για τη Braille κάποια παιχνίδια και στοιχεία στο GCompris και στα ελληνικά (απλώς δε διαθέτει όλα τα παιχνίδια αν το κατεβάσετε δωρεάν).
Εφαρμογές για την τύφλωση μπορείτε να βρείτε στην καταπληκτική δουλειά που έχουν κάνει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
Για τη χαμηλή όραση:
Kαταπληκτική αυτή η ενασχόληση Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήUnas cajas sorpresa muy divertidas.
ΑπάντησηΔιαγραφήGracias por los enlaces de Braille, los voy a mirar despacio aunque me figuro tendré problemas con el idioma.
Un besico.
Sí, es la Blanca griega, pero creo que si se busca que sin duda existe en tu idioma!
ΔιαγραφήDe hecho, los cuadros fueron muy interesantes !!!
Gracias por sus amables palabras! ΦΙΛΙΑ!
Ωραία πράγματα κάνετε και εξαιρετικοί οι σύνδεσμοι που προτείνεις. Με το καλό να συνεχίσετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο, μπράβο μπράβο!!!Εξαιρετική η γωνιά!Σ ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τους συνδέσμους!Καλή συνέχεια!Σας ακολουθούμε με αμείωτο ενδιαφέρον!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ! Ειδικά αυτό το πρόγραμμα το προετοιμάζω 2 χρόνια και το κάνω με πολλή αγάπη και κύριο στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση και κάπως την κοινωνική δράση. Πιστεύω και ελπίζω πως θα πάει καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία μου είμαι σίγουρη ότι θα εξελιχθεί πολύ όμορφα το πρόγραμμά σου! Τα παιδιά το έχουν αγαπήσει κι εσύ έχεις κάνει πολύ προσεγμένη και αξιόλογη δουλειά! Θα σε παρακολουθούμε φανατικά! καλή συνέχεια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Ειρήνη μου για το ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη πρόταση προγράμματος! Πράγματι αρχίσαμε πάλι να ζεσταινόμαστε και να δουλεύουμε. Κι εγώ θέλω να πιστεύω πως θα πάει καλά. Ξέρεις Ειρήνη, το συγκεκριμένο πρόγραμμα το αντιμετωπίζω λίγο και σαν εκπαιδευτική και κοινωνική κατάθεση γι΄αυτό και το θέλω τόσο πολύ να περάσει στα παιδιά, στους γονείς αλλά και στους συναδέλφους! Καλό ΣΒΚ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι' αυτό ακριβώς μου αρέσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, γιατί περνάει σημαντικά μηνύματα! όλοι δίνουμε έμφαση στο γνωστικό κομμάτι (γράμματα, αριθμοί...) και ξεχνάμε ότι μεγαλύτερη σημασία έχει να διαμορφώσουμε υπεύθυνα κι ευαισθητοποιημένα άτομα! Μπράβο Μαρία!
ΔιαγραφήΠολύ χαίρομαι Ειρήνη που σε νιώθω σύμμαχο μου σε αυτή την προσπάθεια! Μου δίνεις δύναμη! Πολλά πολλά φιλιά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν η γωνια που με ενθουσίασε....... και οχι άδικα αν κρίνω από την εξέλιξη ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΧίλια μπραβο Μαρία! !!!!!!
Ευτυχώς πάει καλά Κατερίνα!!! Καλό μήνα κορίτσι!
Διαγραφή