Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

4.1.13

ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ

Έψαχνα να βρω κατάλληλη στιγμή να κάνω αυτή την ανάρτηση και δεν την έβρισκα. Αποφάσισα τελικά ότι πάντα είναι κατάλληλη στιγμή για πρόληψη.
Τον Νοέμβριο πήρα μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήρι που διοργάνωσε ο "ΦΑΡΟΣ" σε συνεργασία με την εδώ πρωτοβάθμια διεύθυνση. Το θέμα του ήταν σχετικό με την απώλεια και το παιδί και κυρίως το πως αντιμετωπίζουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί ένα παιδί που πενθεί, μέσα στην τάξη, ή ακόμα και πως υποστηρίζουμε τους μαθητές σε περίπτωση απώλειας ενός συμμαθητή τους.
Στο Διδασκαλείο Ρόδου έκανα μία εργασία για το πένθος και το νήπιο κι έκανα μια μικρή έρευνα όσον αφορά τα παιδικά βιβλία και τη νηπιακή ηλικία (δες σημειώσεις: http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/05/blog-post_01.html), υπό την επίβλεψη του κ. Πολεμικού. 
Το πιο εξειδικευμένο ιστολόγιο που μπορεί να σας δώσει πληροφορίες είναι το http://www.merimna.org.gr/
Προτείνω λοιπόν κάποια παιδικά βιβλία που μπορεί να μας βοηθήσουν σε διάφορες περιπτώσεις. 
Κατά τη γνώμη και την εμπειρία μου τα καλύτερα είναι τα:
 

  • "Τα δώρα του κυρ-Μενέλαου" (μιλάει για την απώλεια λόγω γήρατος αλλά και τη νοηματοδότηση της ζωής μετά την απώλεια).http://www.merimna.org.gr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=24&Itemid=29&lang=en
  • "Η Μίλι ή Μόλι και οι σπόροι του Τζίμι" (μιλάει για την απώλεια μέσα στην τάξη)
  • "Ο παππούς του Ρόκο" (αναφέρεται αρκετά στην ασθένεια αλλά και σε ελληνικά τελετουργικά).
                       




  • Η καλύτερη προληπτική προσέγγιση μέσα στην τάξη όσον αφορά την απώλεια είναι ο κύκλος της ζωής των φυτών και των ζώων.
  • Επίσης, όταν έχουμε δουλέψει συναισθηματική αγωγή μέσα στην τάξη είναι πολύ πιο  εύκολο για τα παιδιά να βρουν διόδους να εκφραστούν και να ανοιχτούν, να έχουν τις λέξεις για να δηλώσουν τι τους συμβαίνει.


  • Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ