Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

5.2.14

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ

Ένα απλό παιχνίδι γνωριμίας των ονομάτων των αριθμών.(Είναι ανάλογο αυτού με το νερό μόνο πιο εύκολο γιατί το πρωί έχω και τα προνήπια). Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν κάτω από ποιον αριθμό - πυροσβεστικό  μπορεί να είναι κρυμμένος ο πυροσβέστης και με τη σειρά λένε αριθμούς στην τύχη μέχρι να τον βρουν. Μπορεί να το παίξουν πολλές φορές και μόνα τους στις ελεύθερες δραστηριότητες. Περιττό να σας πω ότι είχε πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο παιχνίδι, τρεις φορές το παίξαμε!
Περισσότερο σχετικό υλικό εδώ.





Φτιάξαμε το δώρο για τους πυροσβέστες. Φέτος κάναμε μια τεράστια κάρτα (μεγάλο κανσόν διπλωμένο στα δύο) με κολάζ που το θέμα και τη σύνθεση διάλεξαν τα παιδιά. Δική μου παρέμβαση το καλαμάκι για μάνικα και το δίχτυ για νερό. 


Συμπληρώσαμε το κολάζ που συμπληρώνουμε καθημερινά με μικρές λεπτομέρειες. Στο τέλος θυμήθηκαν τα καναντέρ και το ελικόπτερο αλλά θα τα βάλουμε αύριο. Το πυροσβεστικό το βρήκα εδώ (κι έχει κι άλλες ιδέες).


Φτιάξαμε καπελάκια - φλόγες και δραματοποιήσαμε το τρίγωνο της φωτιάς. Εγώ έκανα τον εξωτερικό παράγοντα σε κάθε φάση. Στην αρχή τους έδωσα καύσιμη ύλη μόνο, δίχως θερμότητα. Δεν έγινε τίποτα.


Έπειτα τους έδωσα θερμότητα (τους άναψα υποτίθεται) και έφτιαξα μια όμορφη φωτιά.


Έγινα αέρας, φύσηξα και τους έδωσα πολύ οξυγόνο, δυνάμωσαν οι φλόγες.


Τους στέρησα το οξυγόνο με μια κουβέρτα και κόπασε η φωτιά αλλά έμειναν μικροεστίες που βρήκαν καύσιμη ύλη κι άρχισαν πάλι να εξαπλώνονται (ξυπνούσαν ο ένας τον άλλον σαν κύμα).


Η φωτιά άρχισε να εξαπλώνεται και να καίει ύλη, π.χ. τραπέζια, πάγκους κ.ά.



Κάνω τον ενεργό πολίτη που τηλεφωνά στο 199 και δίνει τις σωστές πληροφορίες στην πυροσβεστική (λέω το όνομά μου, που βρίσκομαι, τι έγινε, αν υπάρχουν θύματα και κλείνω το τηλέφωνο μόνο όταν μου το πει ο υπεύθυνος στη γραμμή - προϊδεασμός για την εκπαίδευση της Παρασκευής).
Κάνω και τον πυροσβέστη που με τη μάνικα και το κράνος σβήνει για τα καλά τη φωτιά.


Βγάζουμε τα καπέλα και κοιτάμε γύρω μας τον καμένο χώρο. Συζητάμε τα συναισθήματά μας, τις σκέψεις μας, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε πριν, τι μπορούμε να κάνουμε από ΄δω και πέρα.
Η κατασκευή με το καπελάκι είναι πολύ εύκολη αλλά ιδιαζόντως εντυπωσιακή και τους άρεσε ιδιαιτέρως.









10 σχόλια:

  1. Το θεατρικό είναι τρέλλα!!!όπως και το κολάζ!!!Τα μαθηματικά !!Έχω αντιγράψει όλα τα περσινά!!!συμπληρώνω και το σημερινό!!!Μπράβο !!! και ευχαριστώ !!!χίλια ευχαριστώ!!! τρελλαμένες όλες οι Χιώτισες με τη δουλειά σου !!!
    φιλιά απο την Ανατολή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρετισμούς στην Ανατολή κι από εμένα! Καλό βράδυ Νίνα!

      Διαγραφή
  2. Μπράβο Μαρία τέλεια!! Το παιχνίδι με ενθουσίασε θα το χρησιμοποιησω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ βιωματικό! Μπράβο!! Η δε φωτια, φοβερη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εξαιρετική δραματοποίηση, Μαρία μου. Υπέροχη και η κάρτα που φτιάξατε. Μπράβο, μπράβο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάρω τους άρεσε πάρα πολύ κι είναι τόσο απλό το παιχνιδάκι ( ο κανόνας είναι να μη λένε τους αριθμούς με τη σειρά)!!!
    Κορίτσια κι εγώ που τους είδα είναι πραγματικά σαν μια φωτιά! Μου άρεσε πολύ! Όταν σκεφτόμουν να το κάνω δε φανταζόμουν το καλαίσθητο αποτέλεσμα! Είναι γλυκύτατα! Φιλιά κορίτσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΙ ΩΡΑΙΟ ΚΟΛΛΑΖ! ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ1 ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δραματοποίηση κολάζ παιχνίδια ......τι να πρωτοσχολιάσω......μπράβο, χίλια μπράβο Μαρία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ