Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

6.1.15

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ

Ξεκινώ μία περίοδο καθυστερημένων αναρτήσεων. Φέτος λοιπόν, εκτός από τους δεινόσαυρους εφάρμοσα ως πρόγραμμα με έμφαση τις Τ.Π.Ε. και τον αγαπημένο μου "Μικρό πρίγκιπα". Έμφαση δόθηκε και στη γλώσσα. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σενάριο το κάναμε σε σύμπραξη με το Νηπιαγωγείο Χώρας, οπότε είχαμε αρκετή  συνεργασία μεταξύ μας.
Για να ξεκινήσω φέτος το συγκεκριμένο θέμα, είπα να το κάνω αποδομιστικά και ανάποδα. Τι έκανα λοιπόν; Βρήκαμε στο χώρο διάφορες εικόνες (χωρίς να πω τίποτε στα παιδιά και λέγοντας στους παλιούς να μην πουν τίποτε).


Είδαμε αυτές τις κάρτες. Τις ονοματίσαμε για να είμαστε σίγουροι. Κι άρχισα τις ερωτήσεις. Π.χ. τι σχέση έχει ένας μικρός πρίγκιπας με ένα τριαντάφυλλο; Τα παιδιά έδωσαν διάφορες απαντήσεις του τύπου: να το προσφέρει σε μία πριγκίπισσα. Τι σχέση μπορεί να έχει ένας βασιλιάς με έναν πλανήτη; Είπαν: του λείπει ένα βασίλειο και είναι μόνος του. Τι σχέση μπορεί να έχει μία αλεπού με έναν πρίγκιπα; Μπορεί να τον δάγκωσε και να δηλητηριάστηκε! Τι σχέση έχει ένας πιλότος με έναν πρίγκιπα; Τον οδηγεί με το αεροπλάνο του στην πριγκίπισσα!
Κάναμε διάφορες υποθέσεις. Αναρτήθηκε λοιπόν η εικόνα του Μικρού πρίγκιπα στο δέντρο της νέας γνώσης.
*Εδώ ανοίγω μια παρένθεση και σας δείχνω το δέντρο της γνώσης που άρχισε να γεμίζει αλλά και το δέντρο της νέας γνώσης (που επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας σε καθημερινή βάση).




Ψάχνουμε λοιπόν την αυθεντική εικόνα του μικρού πρίγκιπα από το χέρι του Εξυπερύ που κρύβει ένα μήνυμα και όχι τις εικαστικές προτάσεις των θαυμαστών του έργου του (τις βρήκα κυρίως στο αυθεντικό σάιτ του πρίγκιπα: εδώ).







Έπειτα, έφτιαξα στην τάξη γωνιές του μικρού πρίγκιπα με busy-bugs: τα βρήκα πολύ βολικά, ειδικά τα διάφανα σακουλάκια που ανοίγουν και κλείνουν με zip-lock, διότι φαίνεται τι έχει μέσα, γράφω από έξω τι πρέπει να γίνει και βγαίνουν σε 3 μεγέθη, οπότε μπορώ να διαλέξω (το ίδιο έχω κάνει με τα lego  και τα playmobil του γιου μου, πολύ βολικό καθώς και με τις δραστηριότητες των μαθηματικών (εδώ)). Φτιάξαμε 3 τέτοιες γωνιές, και επιπλέον,  μία γωνιά ανάγνωσης, μία γωνιά Η/Υ, μία γωνιά γνώσης και μία ζωγραφικής. (Υλικό που χρησιμοποίησα στις γωνιές στην ετικέτα Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ εδώ και σε επόμενες αναρτήσεις).























Τελικά τη μία γωνιά (το ένα κουτί) το δανείσαμε στο Νηπιαγωγείο Χώρας επειδή κάνουμε από κοινού το σενάριο και το πρόγραμμα, και βρήκαμε ευκαιρία συνεργασίας των 2 νηπιαγωγείων. Επειδή όμως ήταν απόφαση της τελευταίας στιγμής, δεν προλαβαίναμε να στείλουμε γράμμα, στο τηλέφωνο δε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με όλους, δεν δούλευε η κάμερα για τηλεδιάσκεψη, οπότε ρώτησα πως αλλιώς μπορούμε με τον Η/Υ να επικοινωνήσουμε; Με μήνυμα στο ίντερνετ, είπε ένας. Έτσι μάθαμε πως μπορούμε να κάνουμε ηλεκτρονική αλληλογραφία. Τα παιδιά μου υπαγόρευσαν το γράμμα, διάλεξαν emoticons, διάλεξαν μία εικόνα να στείλουμε, έκαναν εισαγωγή  και ανέλαβαν την αποστολή! Την ίδια μέρα κιόλας λάβαμε απάντηση!






Συνεχίζεται...






8 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά Μαρία και με δημιουργία, που απ' ότι βλέπω δε σου λείπει καθόλου!! πολλή δουλειά Μαράκι μπράβο και πάλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φανταστική δουλειά!!!!!!!!!!!!!!
    Μπράβο Μαράκι!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ κορίτσια! Μαζεύτηκαν πολλά και δεν έχω προλάβει να τα επεξεργαστώ! Καλή χρονιά σε όλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εκπληκτική δουλειά! Υλικό προσεκτικά επιλεγμένο, ιδέες ιδιαίτερα ελκυστικές για τα παιδιά και όλα αυτά από μια νηπιαγωγό που δουλεύει με πολύ κέφι και αγάπη! Συγχαρητήρια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη κάθε φορά καταφέρνεις και με συγκινείς με τα σχόλιά σου! Σε ευχαριστώ από καρδιάς! Παίρνω δύναμη! Καλό ΣΒΚ!

      Διαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ