Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

13.2.13

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 2 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


 Εκμεταλλέυτηκα τον κροκόδειλο που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ρουτίνα. Συγκεκριμένα πλαστικοποίησα 3 κροκόδειλους φαφούτηδες (διαβάζουμε και το "Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό" του Τριβιζά, ταιριάζει) και ανάλογα τι θα φέρει το ζάρι η κάθε ομάδα θα προσθέτει και δόντια στο στόμα. Μπορεί να γίνει και με αφαίρεση. Για 12 δόντια στον κάθε κροκόδειλο, για 3 κροκόδειλους σας φτάνει ένα φύλλο με δόντια.
 
 


  • Έφτιαξα και ένα φύλλο εργασίας με τον κροκόδειλο που μπορεί να γίνει και ομαδικά και ατομικά.
 
  •   Συνεχίσαμε να μιλάμε για το σωστό βούρτσισμα. Δοκιμάσαμε πάνω στο κρανίο του Ιπποκράτη.
  •  Χρησιμοποίησα τουβλάκια κι έβαλα ανάμεσα πλαστελίνη για να προσομοιάσω τα δόντια και τα βακτήρια που τρυπώνουν ανάμεσα. Δοκίμασαν να τα βγάλουν με οδοντόβουρτσα. Δεν πέτυχε!
  •  Δοκιμάσαμε με κλωστή (οδοντικό νήμα) και τα καταφέραμε!!!
  •  Μια ιδέα που βρήκα στο διαδίκτυο ήταν ο πάτος πλαστικών μπουκαλιών βαμμένος άσπρος. Μοιάζει λίγο με γομφίο. Τους έδωσα να τον βουρτσίσουν.
  •   Για κατασκευή φτιάξαμε μασέλα για τον παππού ή τη γιαγιά (λόγω κρίσης πια δεν έχουν να βάλουν αληθινές!). Φτιάξαμε με πλαστελίνη τα ούλα και για δόντια βάλαμε 20 φασόλια (μετρήσαμε τα νεογιλά).

  • Στην τάξη μας αρέσει πολύ το μπίνγκο, οπότε έφτιαξα κι ένα τέτοιο.






  • Έχω μια αδυναμία στις σειραθετήσεις. Έφτιαξα με διάφορες εικόνες για να μπορείτε να διαλέξετε.





 
Για τη στοματική υγιεινή  που συνεχίζουμε βρήκα πολλές ιδέες  και εδώ.

12.2.13

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 1 - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ


Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με τα δόντια και τη στοματική υγιεινή.
Για τη στοματική υγιεινή υπάρχει απίστευτο υλικό που έχουν κάνει πολλά νηπιαγωγεία και συνάδελφοι (π.χ. Τάνια - Ανθή). Εγώ θα ανεβάσω και κάποια επιπλέον πράγματα που θέλησα να κάνω στην τάξη μου και δεν τα βρήκα αλλού στα ελληνικά. Ελπίζω να σας φανούν κι εσάς χρήσιμα.
  • Χρησιμοποίησα το βιβλίο " Που πήγαν τα δοντάκια μου;" που μου αρέσει πάρα πολύ. Επίσης πήρα το κρανίο από το Σκελετούλη που κυκλοφορούσε παλιά στα περίπτερα και τους έδειξα πως είναι τα δόντια στις γνάθους. Επιπλέον φτιάξαμε μια κάρτα - εποπτικό υλικό όπου φαίνεται πως είναι από έξω κι από μέσα το δόντι.
 
  • Μιλήσαμε για τα νεογιλά δόντια και πιάσαμε τη συζήτηση για τα δοντάκια που θα φύγουν. Σχολιάσαμε τα διάφορα έθιμα σχετικά με αυτό. Είπαμε και για τη νεράιδα των δοντιών.
  •  Φτιάξαμε ένα κουτάκι όπου θα μπορούν να βάζουν το δόντι κάτω από το μαξιλάρι αλλά και ένα δίπλωμα που θα το υπογράψει εκείνη τη μέρα η νεράιδα (μαμά). Καθώς και ένα φύλλο για να μετράνε τα δόντια που θα χάνουν κάθε μήνα. Εγώ έβαλα μερικούς μήνες αλλά μπορεί ο κάθε γονιός να το αλλάξει.



 
  •  Κάναμε μια μικρή εισαγωγή για το σωστό βούρτσισμα. Πήρα λοιπόν την ποντικίνα Τρούντι (του γιου μου) και μια παιδική οδοντόβουρτσα και τους έδειξα πως να βουρτσίσουν τα δόντια της εναλλάξ.

 
  • Τους έδωσα ένα φύλλο βουρτσίσματος (εβδομαδιαίο)  και θα τους δώσω το παρακάτω βραβείο όταν το φέρουν συμπληρωμένο.
 
 


  • Κι επειδή τους αρέσουν πολύ οι πίνακες διπλής εισόδου έφτιαξα τρεις.




 
 


  • Παίξαμε κι ένα ατομικό παιχνιδάκι όπου ανάλογα με το ζάρι μαυρίζουν και τους αριθμούς των δοντιών.










11.2.13

ΑΡΘΡΑ - ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Να ένα ακόμα παιχνίδι που μας έστειλε με το δέμα του ο φίλος μας ο μπαρμπα-Στάθης.
Εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε τις εικόνες και καλούνται τα παιδιά να τοποθετήσουν γύρω από το σωστό άρθρο τις σωστές εκόνες. Μπορείτε να το συμπληρώσετε με εικόνες από περιοδικά ή παλιά βιβλία. 
Επίσης μπορείτε να φτιάξετε πολλές μικρές καρτέλες με τα άρθρα και να ζητήσετε από τα παιδιά να τοποθετήσουν μπροστά από τη μικρή εικόνα (όπως μπαίνει και σε μία πρόταση) το σωστό άρθρο.














8.2.13

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Βροχερή μέρα σήμερα (τι ήθελα κι έκανα την Περπερούνα, πνιγήκαμε στο νερό!) αλλά εμάς μας περίμενε μια έκπληξη στο σχολείο! Εγώ δεν είπα τίποτε. Τα παιδιά είδαν την παρακάτω εικόνα  και είπαν:
"Δέμα από το Μπάρμπα-Στάθη!!!". 
 
Δεν αρκούν μόνο να κάνουμε τα παιχνίδια μαθηματικών, ΑΒ ή φωνολογικής ενημερότητας, καλό είναι να τα εισαγάγουμε με ευφάνταστο τρόπο.
Τα παραπάνω καλαθάκια μας τα είχαν χαρίσει παλιότερα στο νηπιαγωγείο κι εγώ φροντίζω να τα εκμεταλλεύομαι.
Αφού λοιπόν παίξαμε με τα παιχνίδια  φωνολογικής ενημερότητας που μας έστειλε ο καλός μας μπάρμπα-Στάθης, είπαμε κι εμείς να του το ανταποδώσουμε. 
Σαν αγρότης που είναι χρησιμοποιεί πολλά καπέλα. Θα του στείλουμε λοιπόν κι εμείς 2 καπέλα (ένα πρόχειρο κι ένα επίσημο) αλλά πρέπει να τα διακοσμήσουμε. Μόνο που ξέρω ότι ο φίλος μας έχει μια "παραξενιά": θέλει στα καπέλα του να έχει πάντα 4 λουλούδια.
Τους έδωσα λοιπόν τα καπέλα κι έπρεπε να κάνουν τους συνδιασμούς λουλουδιών με τέτοιο τρόπο που να βγαίνουν πάντα 4: 4+0, 2+2, 3+1 και το ανάποδο.
Κάθε ομαδούλα είχε από ένα καπέλο και 2 χρώματα λουλούδια.


 

Σας ανεβάζω τις εικόνες μήπως σας φανούν χρήσιμες. Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο ένα σωρό καπέλα και λουλούδια, να τα πλαστικοποιήσετε και να βάζετε εσείς το όριο των λουλουδιών. Εγώ αυτή τη φορά επέλεξα το 4, αλλη φορά θα είναι το 5 κ.ο.κ.





 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ