Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

21.2.13

ΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ 2 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  •  Εν αναμονή της επισκέψεως των εθελοντών πυροσβεστών Πυθαγορείου φτιάξαμε μια αφίσσα κολάζ για να τους την κάνουμε δώρο.
  •  Πήρα τα πυροσβεστικά του γιου μου και τα παρατηρήσαμε μέσα στην τάξη (εντάξει, παίξαμε και λίγο!). Είδαμε που μπαίνουν ποια εργαλεία, τι γράφει επάνω, τα όργανα κ.λ.π..
  •  Έπειτα ζωγραφίσαμε αυτό που βλέπαμε. Τους ζήτησα να προσπαθήσουν ηχητικά να γράψουν τη λέξη ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ.

Ηχητική γραφή από προνήπιο.

Νήπιο που έγραψε και το 112 αλλά και τα γερμανικά γράμματα που είδε.
 Αργότερα παίξαμε με πολλά παιχνίδια:
  • Πλαστικοποιούμε το σταθμό και πάνω στον συναγερμό γράφουμε τον αριθμό (μαρκαδόροι που σβήνουν) που θέλουμε: π.χ. 5. Ο αρχηγός θέλει και πυροσβέστες και πυροσβεστίνες, οπότε πρέπει τα παιδιά να τοποθετήσουν τον ανάλογο συνδιασμό αντρών και γυναικών, 5= 2+3



  •   Με τους ίδιους πυροσβέστες/τίνες τοποθετούμε και πυροσβεστήρες. Έχουμε τόσους πυροσβεστήρες όσους και πυροσβέστες; 
 
  
  • Κάνουμε ζευγαράκια τις φλόγες και βάζουμε πάνω στην άδεια φλόγα τόσα κόκκινα πον-πον όσα μας λέει ο αριθμός.







  • Πλαστικοποιούμε (ή βάζουμε σε διαφάνεια) και γράφουμε με το μαρκαδόρο που σβήνει πάνω στη μπλε μεγάλη σειρήνα τον αριθμό π.χ. 4. Το παιδί καλείται να ζωγραφίσει τόσους πυροσβέστες στα παράθυρα.
  •  Κλασικό κι αγαπημένο μπίνγκο με πυροσβεστικά. Τα παιδάκια μου το θέλουν πολύ. (Σήμερα που το έπαιξα ανακάλυψα ότι ξέχασα το 0!).




 
  • Πρέπει να βάλουν τα πυροσβεστικά με τη σωστή σειρά των αριθμών 1-20.





  •  Με αφορμή τη "Μεγάλη φωτιά" της Σοφίας Ζαραμπούκα μιλάμε για το μικρό και το μεγάλο αλλά και με το παρακάτω υλικό και για το μεσαίο.


19.2.13

ΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ 1 - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Στο τέλος της εβδομάδας θα μας επισκεφθεί και φέτος ο Σ.Ε.Π.Π. (Σύλλογος Εθελοντών Πυροσβεστών Πυθαγορείου) και θα εκπαιδεύσει τα παιδιά στην πυρασφάλεια στο σπίτι. Από το 2002 το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου συνεργάζεται με τον Σ.Ε.Π.Π. στην εκπαίδευση παιδιών εντός και εκτός σχολείου (εδώ).
  • Έτσι όλη αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για τη φωτιά: τι είναι, χρησιμότητα, θετικά - αρνητικά. Επίσης θα ασχοληθούμε με τους πυροσβέστες και θα διαχωρίσουμε τον επαγγελματία από τον εθελοντή. (Ευκαιρία να εισάγουμε το θέμα του εθελοντισμού). Με πολύ υπερηφάνεια αναφέρω ότι η Σάμος έχει από τα παλαιότερα εθελοντικά κλιμάκια και διαθέτει τους περισσότερους εθελοντικούς σταθμούς δασοπυρόσβεσης.
  • Το βιβλίο με το οποίο ξεκινώ συνήθως είναι το "Ζω γιατί υπάρχει η φωτιά"
  • Αναφερόμαστε στο τρίγωνο της φωτιάς και κάνουμε το πείραμα με τη φλόγα και το βαζάκι.
 




 
  • Κάνω και μια μικρή αναφορά στον Προμηθέα. Βλέπουμε και το παρακάτω βίντεο.
 
  • Κάθε μέρα θα μιλάμε για διάφορους κανόνες αυτοπροστασίας σε περίπτωση φωτιάς. Εδώ μετέφρασα έναν πίνακα αναφοράς κι ένα φύλλο εργασίας σε περίπτωση που πιάσουν φωτιά τα ρούχα μας. Έβαλα και τα παιδιά να το κάνουν σαν άσκηση πριν την εκπαιδευτική επίσκεψη των εθελοντών.
 

  • Ασχολούμαστε με τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Σας θυμίζω ότι με το 112 παίρνουμε για όποια ανάγκη και να έχουμε και είναι πανευρωπαϊκός αριθμός.



  •  Μελετήσαμε τις στολές και τον εξοπλισμό και φτιάξαμε τους εαυτούς μας ντυμένους πυροσβέστες. Είδαμε εικόνες από τις παλιές στολές και τις σημερινές και παρατηρήσαμε τα σήματα που ξεχωρίζουν τον εθελοντή από τον επαγγελματία.
 
  •  Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο άσκηση πυρόσβεσης των εθελοντών πυροσβεστών της Χώρας Σάμου.
 
  •  Κι ένα φύλλο εργασίας.



  • Υλικό στα ελληνικά βρήκα και εδώ
  • Υλικό στα αγγλικά εδώ

18.2.13

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 4 - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

     Ολοκληρώνοντας την ενασχόληση  με τη στοματική υγιεινή κάναμε κάποιες τελευταίες δραστηριότητες.
    • Ανεβάζω ένα πολύ απλό παιχνιδάκι όπου πήρα κάποια βασικά γράμματα που χρησιμοποιήσαμε στην στοματική υγιεινή και τους ζητάω να βρουν τις λέξεις που αρχίζουν με τον ίδιο ήχο-γράμμα.



    •  Και  ένα  φύλλο εργασίας που αφορά τα φωνήεντα.

    • Το κάθε παιδί κλήθηκε να φέρει την οδοντόβουρτσά του και ό,τι μάθαμε όλες αυτές τις μέρες το εφαρμόσαμε επί τόπου.


    14.2.13

    ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ 3 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ -ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    • Έβαλα τη νεραϊδοδοντούλα σε ένα καλάθι και ανάλογα με το καρτελάκι-αριθμό που θα είναι κολλημένο στο δοντάκι που κρατά (με βέλκρο) θα πρέπει τα παιδιά να προσθέσουν δόντια είτε από το ένα είδος είτε από το άλλο, είτε να κάνουν συνδιασμούς για να φτάσουν στο αποτέλεσμα π.χ. 4=3+1 κ.τ.λ.






    •  Κάναμε το κλασικό κολάζ με τις τροφές που κάνουν χαρούμενα και λυπημένα τα δόντια.
    • Φτιάξαμε και σαν κούκλες κουκλοθεάτρου τα χαρούμενα και λυπημένα δοντάκια για να κάνουν τα παιδιά μάθημα και στο σπίτι.
     
    • Γράψαμε στις "τρίχες"  μιας οδοντόβουρτσας τα μυστικά στοματικής υγείας.

    • Και μια ιδέα για κουκλοθέατρο που βρήκα στην Pitsina. Έφτιαξα το στόμα και με 2 καπάκια νερού κολλημένα μεταξύ τους από τη μια κι άλλα τόσα από την άλλη, το έκανα να προεξέχει στον τοίχο. Έτσι παίξαμε το έργο "ο καημός του πονεμένου δοντιού".


     
    • Έφτιαξα κάρτες συνδιασμού αριθμών και αντικειμένων και ένα απλό μέμορι.
     




    • Επίσης έφτιαξα φύλλα εργασίας όπου το πρώτο με το αγόρι μπορείτε να το πλαστικοποιήσετε ή να το βάλετε σε μια διαφάνεια και με τους μαρκαδόρους που σβήνουν να κάνετε αφαιρέσεις σβήνοντας δόντια που μαυρίζουν ή πέφτουν π.χ. 10-5=5.

     





     

    .

    .

    ΕΤΙΚΕΤΕΣ