Από την προηγούμενη εβδομάδα έχουμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με τα ζώα. Το θέμα "ζώα" στο νηπιαγωγείο μου φαίνεται ελαφρώς χαοτικό. Έτσι ξεκίνησα την προσέγγιση με την επόμενη σειρά: 1. θηλαστικά 2. ερπετά 3. αμφίβια 4. πουλιά (ψάρια και έντομα αργότερα).
Σε κάθε κατηγορία που ξεκινούσαμε το πρώτο που κάναμε ήταν ένα ιστόγραμμα όπου ψάχναμε και καταγράφαμε τα χαρακτηριστικά του κάθε είδους.
Τα μόνα θηλαστικά που γεννούν αβγά είναι ο πλατύπους ορνιθόρυγχος και η έχιδνα!!!
Χρησιμοποίησα κυρίως όλη τη σειρά εγκυκλοπαιδειών της Larousse και κάποια από την εγκυκλοπαίδεια TIME for Kids. Ακόμα χρησιμοποίησα προσωπικό φωτογραφικό υλικό και τον κατάλογο από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο (αξίζει να το επισκεφθείτε).
- Έφτιαξα μια γωνιά ζώων με διάφορα πλαστικά ζωάκια, ένα κουτί με βιβλία σχετικά κι ένα κουτί με εικόνες ζώων, φωτογραφίες, παιχνίδια με κάρτες όπου έπρεπε να βρουν την εικόνα και τη σωστή λέξη.
- Στα πλαίσια λοιπόν των μαθημάτων, μάθαμε και το τραγούδι για το ελεφαντάκι με το Φοίβο Δεληβοριά (από τον Τεμπέλη Δράκο) και φτιάξαμε τα ελεφαντάκια με παλιούς ψηφιακούς δίσκους (τα είδα εδώ)
- Θα μπορούσαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο από τη σειρά του "Έλμερ" όμως εγώ προτίμησα και τους διάβασα τον "Αλυσοδεμένο ελέφαντα" του Χόρχε Μπουκάι. Είναι εξαιρετικό και μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά και συναισθηματικα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
- Ασχοληθήκαμε με τον κύκλο ζωής του βατράχου και παίξαμε με το επιτραπέζιο από από το βιβλίο "Φανταστικοί βάτραχοι"
- Χρησιμοποίησα και το φύλλο εργασίας για τον κύκλο ζωής του από εδώ
- Στα πλαίσια των ερπετών κάναμε και μία παράκαμψη στην Καρέττα - Καρέττα κι αυτό γιατί το 2003 είχαμε την τύχη να έρθει στην παραλία του Πυθαγορείου μία καρέττα να γεννήσει τα αβγά της. Είδαμε φωτογραφίες από εκείνη την εποχή, μάθαμε περισσότερα για τη συγκεκριμένη χελώνα και παίξαμε ένα παζλ περιγραμμάτων που μου είχε στείλει μία συνάδελφος από τα ΚΠΕ Ζακύνθου.
- Στο πλαίσιο "πουλιά", εκμεταλλεύτηκα την έλευση του Μάρτη για τα γνωστά χελιδονίσματα και τη χελιδόνα. Κάναμε λοιπόν κι εμείς τη χελιδόνα και φτιάξαμε ένα κολάζ με χελιδόνια για να καλωσορίσουμε την άνοιξη. Υπάρχει μάλιστα σαμιακό χελιδόνισμα.
- ΣΑΜΟΣΔόνι , χελιδόνιΉρθες, καλώς ήρθεςΦκιασε τη φωλιά σουΚάμε τα πουλιά σουΦτιάξτηνε στο σπίτιΚανένας δεν τη γκίζειΤο χελιδόνι το πουλίΠάει πέρα κι έρχεταιΠάει και ξανάρχεταιΣτήνει μήνυμα και λέειΠως είναι καλοκαίρι.
- Με αυτή την αφορμή μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά και βάλαμε χελιδόνια στα χέρια μας και φτιάξαμε σμήνος χελιδονιών που αποδημούν. Τη συγκεκριμένη ιδέα τη βρήκα στο ιστολόγιο Νηπιαγωγός Καστοριά.
- Χρησιμοποίησα και το υλικό της Τάνιας για τα χελιδόνια (φύλλα εργασίας και κάρτες με αριθμούς).
- Εμείς εδώ στη Σάμο έχουμε όμως και τα φοινικόπτερα που αντίθετα με τα χελιδόνια, αποδημούν και ξεχειμωνιάζουν στην περιοχή της Ψιλής Άμμου.
- Επίσης χρησιμοποίησα το βιβλίο "Τα πουλιά που ζουν πλάι μας". Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει και σιντί μέσα με πουλιά οπότε ψάχναμε να βρούμε ποιο πουλί ακούμε.
- Διαβάσαμε το "Σκάει σκάει το αβγό" και κάναμε το φύλλο εργασίας για τον κύκλο της ζωής της κότας.
- Το παιχνίδι που ευχαριστήθηκαν περισσότερο ήταν η ταξινόμηση των διαφόρων ζώων ανάλογα με τον τόπο διαμονής τους.