Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

4.4.13

"Τα τρία μικρά λυκάκια" - δραστηριότητες με παραμύθια - φιλαναγνωσία

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στον υπέροχο κόσμο του βιβλίου με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Ευγένιου Τριβιζά. (Φύλλα εργασίας για τα λυκάκια εδώ και στο ιστολόγιο της Τάνιας, εδώ).

  • Διαβάσαμε "Τα τρία μικρά λυκάκια" μέσα στην τάξη. Συζητήσαμε και κάναμε τις συγκρίσεις με "Τα τρία γουρουνάκια".
  • "Παίξαμε" ρόλους με αφορμή τα λυκάκια. Ο στόχος αυτή τη φορά δεν ήταν η δραματοποίηση αλλά τα βιώματα (αντιμετώπισης των νταήδων). Τι εννοώ: ζήτησα από τα παιδιά σε ζευγάρια να παίξουν πρώτα τα λυκάκια που κρύβονται και φοβούνται τον Ρούνι (νταή) και τα άλλα τον Ρούνι που επιτίθεται στα φοβισμένα λυκάκια που στο τέλος θα το βάλουν στα πόδια. (Οι σωματικές στάσεις ευανάγνωστες!)
  • Στη συνέχεια τα ίδια παιδιά κλήθηκαν να μη δείξουν ότι φοβούνται και να κάνουν κάτι όμορφο (σε αναλογία με το λουλουδόσπιτο) που δεν το περιμένει ο Ρούνι. Τα παιδιά όρθωσαν ανάστημα, δεν έδειξαν να φοβούνται και όταν ήρθαν οι Ρούνι τους αγκάλιασαν με αγάπη!


  • Αλλάξαμε ρόλους και οι Ρούνι έγιναν λυκάκια και τα λυκάκια Ρούνι και στους δύο αυτοσχεδιασμούς. Έπειτα συζητήσαμε. Τα ρώτησα πως ένιωθαν όταν ήταν σε άμυνα φοβισμένα, πως όταν επιτίθεντο απέναντι στους φοβισμένους, πώς ένιωσαν όταν όρθωσαν το ανάστημά τους και πως όταν πήγαν να επιτεθούν και αντί να τους φοβηθούν και να φύγουν, τα λυκάκια έκαναν κάτι που δεν το περίμεναν, τους έδειξαν συμπάθεια. Τους είπα πως στη ζωή τους Ρούνι θα συναντήσουν σίγουρα και τους ζήτησα να θυμούνται πόσο διαφορετικά ένιωσαν όταν κράτησαν τη φοβισμένη στάση που δυνάμωνε τον Ρούνι και πως ένιωσαν όταν δεν τον φοβήθηκαν και τον μπλοκάρισαν.  
  •  Παίξαμε με τις σύθετες λέξεις από το βιβλίο. Φτιάξαμε και λέξεις όπως: χρηματόρυζο ή ανεμόπιτες!!!

  •  Σύντομη χρονική σειραθέτηση κάποιων εικόνων του βιβλίου:
  •  Πήραμε την απάντηση των λύκων "Φύσα με θυμό και λύσσα..." και τη συνθέσαμε με τις μπερδεμένες λέξεις αλλά βρήκαμε κιόλας που χωρίζονται μέσα στην πρόταση.

  • Πειράξαμε λίγο τα παραμύθια που ήδη ξέραμε. Τι θα γινόταν αν η Κοκκινοσκουφίτσα κυνηγούσε το λύκο (μια απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο "Η δεσποινίς τρέξε αν θέλεις να σωθείς" ); 
  • Παραμύθι από την ανάποδη: ξεκινήσαμε με τη Χιονάτη που λεγότανε Μαυράτη γιατί ήταν μαυριδερή, κακιά και βρώμικη και ταλαιπωρούσε την καλή και γλυκειά μητριά! Για να γλιτώσει η τελευταία την έστειλε στο δάσος κι εκείνη πήγε στο σπίτι των 7... κατσικιών!!! Η συνέχεια σουρεαλιστική! Γελάσαμε απίστευτα!
  • Παραμυθοσαλάτα: Η Χιονάτη αντί να πάει στους νάνους πήγε στη γιαγιά της Κοκκινοσκουφίτσας κι αντί για τον λύκο τους επισκέφθηκε ο Κοντορεβυθούλης με την Τοσοδούλα! Πόσο το χαρήκαμε!
  •  Πήραμε τα λυκάκια και μπερδεύαμε πρόταση με πρόταση με το "δέντρο που έδινε"!!! Κι έβγαινε: "Και η μηλιά είπε στο αγόρι: θα φυσήξω θα φυσήξω το σπιτάκι θα το ρίξω"!!! Το καταδιασκεδάσαμε!
  • Μπερδεύτηκαν τα ζευγάρια των ηρώων των ταινιών. Βρείτε τα σωστά η κάθε ομάδα!
  • Πάιξαμε με τα εξώφυλλα βιβλίων που έχουμε διαβάσει ή έχουμε δανειστεί. Μπερδεύτηκαν ο συγγραφέας, ο εικονογράφος, ο τίτλος. Ποια ομάδα θα τα βάλει πιο γρήγορα στη σωστή θέση;

  • Κι άλλα σπασμένα εξώφυλλα (από τα βιβλία της δανειστικής). Βρείτε το σωστό τίτλο και κερδίστε πόντους!
Και το ταξίδι μας στο να αποκτούμε διάφορες σχέσεις με ένα βιβλίο δεν σταματά...
 

3.4.13

"ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ" - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ




Συνεχίζουμε ακάθεκτοι να ταξιδεύουμε παρέα με ένα βιβλίο. Χθες και σήμερα συναντήσαμε μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγόρι.
Για
το "Δέντρο που έδινε" του Σίλβερστάιν έχουν ανέβει ενδιαφέρουσες αναρτήσεις και βίντεο. Αυτό που θα ανεβάσω εγώ είναι συμπληρωματικό, μια που στα πλαίσια της εβδομάδας φιλαναγνωσίας που διανύουμε, θα ασχοληθούμε και με το συγκεκριμένο βιβλίο.
  • Ένα απλό φύλλο εργασίας με πεζά για ανασύνθεση του τίτλου.


 

  • Μια ιδέα που βρήκα στα "Φουντουκάκια" αλλά δεν μπορούσα να εκτυπώσω καλά και γι΄αυτό την ξαναέφτιαξα.


  •  Ένα νήπιο μου είπε να κάνουμε και τη μηλιά έτσι (το είχα δει στα Φουντουκάκια αλλά είπα να μην τους κουράσω). Αφού μου το ζήτησαν φτιάξαμε επί τόπου και αυτό το φύλλο εργασίας.

 
  • Ένα άλλο φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν (ειδικά τα προνήπια)

  •  Και το παρεμφερές φύλλο για τα νήπια να γράψουν. Το συγκεκριμένο μπορείτε να το εκτυπώσετε σε κόκκινο φύλλο, να το κόψουν τα μικρά, να το κολλήσετε σε ένα κορμό μεγάλο και να φτιάξετε στην τάξη σας το δικό σας δέντρο που έδινε.

 

  • Λάτρεψα την αφίσα που προέκυψε με διάφορες ιδέες των παιδιών (ο στόχος ήταν να φτιάξουμε το δέντρο και να κολλήσουμε τα μεγάλα μήλα αλλά στο νηπιαγωγείο τα πάντα ρει!!! Ευτυχώς!!!)
 
  •  Κάναμε και μια μικρή δραματοποίηση όπου ανάλογα τις ηλικίες του αγοριού άλλαζε και το παιδί.




  • Με αφορμή το βιβλίο παίξαμε και κάποια παιχνίδια μαθηματικών. Οι ιδέες δεν είναι δικές μου, ανήκουν σε συνδέλφους από την Χίο και μας τις είχε παρουσιάσει πέρσι η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη.
ΜΠΙΝΓΚΟ ΜΕ ΜΗΛΙΕΣ 
(θα χρησιμοποιήσω πάλι τον μπαρμπα-Στάθη)



 ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΙΝΓΚΟ 
(μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο επόμενο παιχνίδι)

 

  • Επειδή ο φίλος μου ο μπαρμπα-Στάθης καλλιεργεί βιολογικά μήλα, σε αυτά πάνε σκουληκάκια. Ανάλογα λοιπόν τον αριθμό που γράφει το κάθε μήλο βάζετε τα ανάλογα σκουλήκια. (Μπορείτε να εκτυπώσετε ένα μήλο και να γράφετε πάνω τον αριθμό, αφού το πλαστικοποιήσετε. Εγώ έχω εκτυπώσει 10 και κολλάνε με βέλκρο τα σκουλίκια. Για 10 μήλα χρειάζεται να εκτυπώσετε 2 φορές τα σκουλήκια.).

 
  • Παίξαμε με τις μηλιές του μπαρμπα-Στάθη ο έχω από παλιά , δε θυμάμαι που το βρήκα). Κλήθηκαν να βάλουν τα σωστά μήλα με το σωστό κορμό.
 
  •  Με το μήλο έκανα μια μικρή εισαγωγή στα κλάσματα, ίσα για να εξοικειωθούν με το άκουσμα αλλά και τη διαίρεση (έπεται συνέχεια).

  • (Κορίτσια, και αυτές τις κάρτες δε θυμάμαι που τις είχα βρει).
 
  • Υλικό για το "Δέντρο που έδινε" βρήκα στους εξής ιστότοπους:
  1. Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο  (υπέροχα βιντεάκια)
  2. Τα φουντουκάκια (επεξεργασία του βιβλίου)
  3. Χαρούμενες Φατσούλες (εξαιρετική προσέγγιση της Κικής  στα πλαίσια συναισθηματικής αγωγής)
  4. Δραστηριότητες και παιδαγωγικό υλικό για το Νηπιαγωγείο (υπέροχα φύλλα εργασίας της Τάνιας)
  5. Πάω ακόμα στο Νηπιαγωγείο (φύλλο εργασίας και σύνδεσμος για να κατεβάσετε το βιβλίο, από τη Μίκα)

 

2.4.13

ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ- "Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ- ΠΟΥΛΙ" - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ένα βιβλίο που θεωρώ ιδανικό για προγράμματα φιλαναγνωσίας είναι το "Ο Βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί" της Ανατολής Βροχαρίδου (παλαιότερη σχετική ανάρτηση και πληροφορίες εδώ).



Το συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί να συνδυάσει την ανάγνωση και διάφορα κρουστά όργανα που θα παίζουν τα παιδιά (εγώ έτσι θα το κάνω -είναι  ιδανικό για δραματοποίηση). 
Σας ανεβάζω ένα βίντεο παρουσίαση που βρήκα για να πάρετε μία ιδέα.

Έφτιαξα μερικά φύλλα εργασίας και κάρτες (αν τις εκυπώσετε μία φορά χρησιμεύουν για χρονική σειραθέτηση, ενώ αν τις εκτυπώσετε δύο, χρησιμεύουν ως παιχνίδι μνήμης).




 
  Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο εδώ.

Συμπληρωματικά ανεβάζω:
  • σελιδοδείκτες που φτιάξαμε σήμερα
  • τις ταξινομήσεις που κάναμε: μιλήσαμε για κάποιους παραμυθάδες και κάτω από τη φωτογραφία τους βάλαμε εξώφυλλα παραμυθιών που έγραψαν.

 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ