Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στον υπέροχο κόσμο του βιβλίου με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Ευγένιου Τριβιζά. (Φύλλα εργασίας για τα λυκάκια εδώ και στο ιστολόγιο της Τάνιας, εδώ).
- Διαβάσαμε "Τα τρία μικρά λυκάκια" μέσα στην τάξη. Συζητήσαμε και κάναμε τις συγκρίσεις με "Τα τρία γουρουνάκια".
- "Παίξαμε" ρόλους με αφορμή τα λυκάκια. Ο στόχος αυτή τη φορά δεν ήταν η δραματοποίηση αλλά τα βιώματα (αντιμετώπισης των νταήδων). Τι εννοώ: ζήτησα από τα παιδιά σε ζευγάρια να παίξουν πρώτα τα λυκάκια που κρύβονται και φοβούνται τον Ρούνι (νταή) και τα άλλα τον Ρούνι που επιτίθεται στα φοβισμένα λυκάκια που στο τέλος θα το βάλουν στα πόδια. (Οι σωματικές στάσεις ευανάγνωστες!)
- Στη συνέχεια τα ίδια παιδιά κλήθηκαν να μη δείξουν ότι φοβούνται και να κάνουν κάτι όμορφο (σε αναλογία με το λουλουδόσπιτο) που δεν το περιμένει ο Ρούνι. Τα παιδιά όρθωσαν ανάστημα, δεν έδειξαν να φοβούνται και όταν ήρθαν οι Ρούνι τους αγκάλιασαν με αγάπη!
- Αλλάξαμε ρόλους και οι Ρούνι έγιναν λυκάκια και τα λυκάκια Ρούνι και στους δύο αυτοσχεδιασμούς. Έπειτα συζητήσαμε. Τα ρώτησα πως ένιωθαν όταν ήταν σε άμυνα φοβισμένα, πως όταν επιτίθεντο απέναντι στους φοβισμένους, πώς ένιωσαν όταν όρθωσαν το ανάστημά τους και πως όταν πήγαν να επιτεθούν και αντί να τους φοβηθούν και να φύγουν, τα λυκάκια έκαναν κάτι που δεν το περίμεναν, τους έδειξαν συμπάθεια. Τους είπα πως στη ζωή τους Ρούνι θα συναντήσουν σίγουρα και τους ζήτησα να θυμούνται πόσο διαφορετικά ένιωσαν όταν κράτησαν τη φοβισμένη στάση που δυνάμωνε τον Ρούνι και πως ένιωσαν όταν δεν τον φοβήθηκαν και τον μπλοκάρισαν.
- Παίξαμε με τις σύθετες λέξεις από το βιβλίο. Φτιάξαμε και λέξεις όπως: χρηματόρυζο ή ανεμόπιτες!!!
- Σύντομη χρονική σειραθέτηση κάποιων εικόνων του βιβλίου:
- Πήραμε την απάντηση των λύκων "Φύσα με θυμό και λύσσα..." και τη συνθέσαμε με τις μπερδεμένες λέξεις αλλά βρήκαμε κιόλας που χωρίζονται μέσα στην πρόταση.
- Πειράξαμε λίγο τα παραμύθια που ήδη ξέραμε. Τι θα γινόταν αν η Κοκκινοσκουφίτσα κυνηγούσε το λύκο (μια απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο "Η δεσποινίς τρέξε αν θέλεις να σωθείς" );
- Παραμύθι από την ανάποδη: ξεκινήσαμε με τη Χιονάτη που λεγότανε Μαυράτη γιατί ήταν μαυριδερή, κακιά και βρώμικη και ταλαιπωρούσε την καλή και γλυκειά μητριά! Για να γλιτώσει η τελευταία την έστειλε στο δάσος κι εκείνη πήγε στο σπίτι των 7... κατσικιών!!! Η συνέχεια σουρεαλιστική! Γελάσαμε απίστευτα!
- Παραμυθοσαλάτα: Η Χιονάτη αντί να πάει στους νάνους πήγε στη γιαγιά της Κοκκινοσκουφίτσας κι αντί για τον λύκο τους επισκέφθηκε ο Κοντορεβυθούλης με την Τοσοδούλα! Πόσο το χαρήκαμε!
- Πήραμε τα λυκάκια και μπερδεύαμε πρόταση με πρόταση με το "δέντρο που έδινε"!!! Κι έβγαινε: "Και η μηλιά είπε στο αγόρι: θα φυσήξω θα φυσήξω το σπιτάκι θα το ρίξω"!!! Το καταδιασκεδάσαμε!
- Μπερδεύτηκαν τα ζευγάρια των ηρώων των ταινιών. Βρείτε τα σωστά η κάθε ομάδα!
- Πάιξαμε με τα εξώφυλλα βιβλίων που έχουμε διαβάσει ή έχουμε δανειστεί. Μπερδεύτηκαν ο συγγραφέας, ο εικονογράφος, ο τίτλος. Ποια ομάδα θα τα βάλει πιο γρήγορα στη σωστή θέση;
- Κι άλλα σπασμένα εξώφυλλα (από τα βιβλία της δανειστικής). Βρείτε το σωστό τίτλο και κερδίστε πόντους!
Και το ταξίδι μας στο να αποκτούμε διάφορες σχέσεις με ένα βιβλίο δεν σταματά...